Gå til innhold

Jobb? Alder? Lønn? Utdanning? V.2


Anbefalte innlegg

Studerer for øyeblikket, så har ingen fast inntekt.

Jobbet et år før jeg begynte på studiene, og da tjente jeg 170/t (turnus). Ble vel utbetalt mellom 25-35.000 i måneden i snitt.

Er forøvrig 21, og fikk jobben da jeg var 19.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Brutto ca 30 000 mnd

Offshore, lærling som Roughneck

18 år

Hvor langt har du kommet i læretiden din? Får det ikke helt til å stemme med tariff og alderen din.

 

er på 2. halvår

Tjener ca 20 000 mnd tariff + 7000 natt tillegg 1000 mud tillegg og 1000 faste overtidstimer

Så blir i underkanten av 30 000 hver månde

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hva du jobber som: Servicedesk medarbeider/Tekniker

Hvor gammel du er: 21 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 32500,- Brutto, samt noen ekstra tusen i frivillig overtid når det er mulig.

Hvor mye betaler du i skatt? 35%

Utdanning: Fagbrev

 

.Goder: Fri mobil + bruk, internett, rabattert trening og betaler deler av kontingenten, muligheter for sertifiseringer m.m samt gode overtids bestemmelser. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva du jobber som: Service Ingeniør, AutostoreHvor gammel du er: 24årHva du tjener du i månedslønn: Ca 35 000,- netto. Reiser mye så svinger en del avhengig

av hvor jeg reiser, hvor mye og når reiseregningen blir betalt. Fast 30 000,- brutto + vaktordning( 4000,- hver 5 uke ca) Hvor mye betaler du i skatt? Tabell, ca 10 - 15 000,- har en del ikke skattepliktig diett så betaler kun rundt 25%.(har også lån som gir meg skattelette og BSU)Utdanning: Automatiker(Fagbrev) + Forkurs til ing.(Realfagene) 

 

Goder: Mobil og gratis bruk(bedriften betaler skatt ift dette), laptop, Kaffe/te/frukt, treningsrom/basseng, reise/gruppeliv/ulykke/helseforsikring, reise "verdenrundt", bonuspoeng ift reise, diverse fordelskort pga dette fly/leiebil/hotel osv også har vi hytter,feriehus og denslags og en velferdsklubb med diverse som jeg ikke har tatt i bruk enda. sikker mye mer jeg ikke kommer på/vet om. Gode ordninger :)

Påtide å oppdatere da jeg startet i ny jobb nå i mai.

 

Hva du jobber som: Serviceingeniør automasjon innenfor det maritime og div.

 

Hvor gammel du er: snart 26 gitt:/

 

Hva du tjener du i månedslønn: fast 37750 x hva enn årets lønnsforhandlinger bringer da det ikke er klart enda.

Ellers har jeg 15-35% tillegg avhengig av hvor jeg jobber i verden og overtid som normalt. Gjenstår og se hva faktisk lønn blir fremover.

 

Hvor mye betaler du i skatt? etter tabell, 7801?

 

Utdanning:  Automatiker + forkurs til ing. Starter sannsynligvis på elektro ing. Til høsten.

 

Goder:  garantert 10/12 timer pr dag når jeg er på reis, bonuspoeng og andre fordeler ift reising, mobil/pc, forsikringer(reise,skade,gruppeliv,behandling osv),kontorer midt i byen som gir meg 5min til jobb kontra 1 time tidligere..

Sikkert mer jeg ikke vet om enda eller kommer på:)

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Automatiker

Hvor gammel du er: 21 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: 36500 mnd

Hvor mye betaler du i skatt? Tab 7120

Utdanning: Fagbrev

 

.Goder: Forsikringer, opptjening bonuspoeng ved reise, div rabatter på trening og detaljhandel, hytter/leiligheter innenlands og utenlands, 30 kvm prosjektrom delt med en person (!!!).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ganske bra å få 700-1500 dagen for mat. Du kan spise greit mye for de pengene i Asia, minus Tokyo. Der får du vel en Big Mac-meny med medium pommes frites for en høvding med dagens kurs :p

 

Nå som siste lønnsslipp er mottatt kan jeg fortelle folk her hva en god bilselger tjener i løpet av et år:

 

Hvor jobbet du: Bilselger

Hvor gammel du er: 36

Hva du tjente du ifjor?:  591 000,-

Hvor mye betalte du i skatt? 237 000,- -> ekstra trekk pga firmabil

Utdanning: VGS, masse kurs

Goder: Alltid ny bil, aldri noe tjafs, siste bilen min var en Amarok til 650.000,- noen reiser og opplevelser - enda mer hvis du er dyktig, fri telefon og muligheter til å byttelåne bilen med andre så du kan variere litt.

Hei! Hvordan fant du veien inn i yrket? Kunne godt ha tenkt meg å jobbe i samme yrke, men sliter litt med å se veien inn, uten å ha noe erfaring med bilsalg. (Har 8 årserfaring med salg fra butikk, gode resultater og meritter å vise til, er 25 år.) 

Lenke til kommentar

Hva du jobber som: Telefonselger

Hvor gammel du er: 20 år

Hva du tjener du i timen/månedslønn: nesten 30,000 i mai, min første måned. Jobber kun hverdager (4,5-6 timer/dagen) og snitter mellom 250-300 kr/timen.

Hvor mye betaler du i skatt? Har frikort som snart blir makset.

Utdanning: Ferdig med videregående, studert 3 år.

 

Goder: gratis god kaffe og et kult miljø :)

Endret av CSR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...