Gå til innhold

Feil med 8 mnd pc. Kan jeg heve kjøpet?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte en en pc til studiene i oktober 2015. Nå har den vært på 2 servicer. Fortsatt har cpu og hovedkort over 100 grader cellsius, og vifter går ofte på veldig lette oppgaver. Det er veldig frustrerende når jeg er student. Jeg trenger en PC som er litt mer stillegående, og som jeg kan stole på. 

 

Nettopp fått den tilbake fra verksted, så er ikke interessert i å sende den inn igjen. I følge produsenten er det byttet termostat(?). Den har også gjennomgått en test, som den bestod. 

 

Jeg orker ikke å sitte å skrive oppgaver på en pc som blir så varm, og som bråker så mye.

 

Hjertelig takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er samme feil en 3. gang kan du i utgangspunktet heve kjøpet. Hvilken PC er det snakk om og hva mener du med lette oppgaver?

Hei :)

 

Vært 2 forskjellige problemer. Første problemet var batteriet, det har de byttet, andre problemet er at Pcen har vifter som går på fult veldig ofte.  Lette oppgaver er word, være på diskusjon.no, osv. Det er en asus pc, bærbar. Den kan lage mye støy på disse oppgavene, støy som egentlig bare burde vært tilstede ved tunge oppgaver, slik som spilling, eller kjøre tunge programmer. I tillegg sier diverse programmer at hovedkortet og CPU har en temp på over 100 C. Det er nok feil, da den ikke kortslutter, så jeg tviler på at den har så høy temp. 

Jeg tror det er en svakhet med modell da jeg har lest at flere har samme problem. 

 

Medstudenter har fortalt meg at pcen min lager alt for mye lyd da jeg har skrevet oppgaver med de. 

 

Jeg har 2 års garanti. Det beste hadde vært hvis jeg kunne hevet kjøpet, og fått en tilsvarende PC, men som ikke hadde vifter som gikk på konstant, og var så bråkete. 

 

Har på følelse at problemet er litt i grenseland, og at det er en svakhet med modellen.  Har sendt mail til asus, så venter på svar. :)

 

Hva tenker du? :) 

Lenke til kommentar

Siden det ikke er samme feilen så har du ikke krav på dette men mange butikker er veldig serviceinnstilt å strekker seg langt for å få en fornøyd kunde.

​Hvis du legger frem problemene for dem og spør om det er greit du bytter den inn mot en tilgodelapp slik at du må kjøpe ny PC hos dem igjen er de ofte snille og medgjørlige.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Maskinen må være inne for samme feil 3 ganger, eller ulike feil 4 ganger for at du skal kunne heve kjøpet. Hva slags maskin det er kan gjerne påvirke hva man kan forvente av støy fra den også. F eks en Zenbook til 8000,- skal være så godt som lydløs. En celeron maskin til 2000,- kjøpt i billigkroken på Elkjøp vil være støy fra uansett hvor mye man reparere den.

Lenke til kommentar

Maskinen må være inne for samme feil 3 ganger, eller ulike feil 4 ganger for at du skal kunne heve kjøpet. Hva slags maskin det er kan gjerne påvirke hva man kan forvente av støy fra den også. F eks en Zenbook til 8000,- skal være så godt som lydløs. En celeron maskin til 2000,- kjøpt i billigkroken på Elkjøp vil være støy fra uansett hvor mye man reparere den.

takk for svar, alle sammen :) 

 

PC til over 6000kr. Skal være ganske lydløs slik jeg har forstått det, men det er den ikke. Ble ikke bedre da den var på rep. Fikk beskjed om å sende den inn igjen. Vet ikke om jeg orker i og med at det tar så lang tid. 

Søkte opp feilen på nettet, og flere har klaget på støyen. De mener det er komponentene inni PCen, så virker ikke som det er så mye jeg kan gjøre, enn å heve kjøpet. Ikke fått svar fra butikken jeg kjøpte den av.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...