Gå til innhold

Feil med 8 mnd pc. Kan jeg heve kjøpet?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte en en pc til studiene i oktober 2015. Nå har den vært på 2 servicer. Fortsatt har cpu og hovedkort over 100 grader cellsius, og vifter går ofte på veldig lette oppgaver. Det er veldig frustrerende når jeg er student. Jeg trenger en PC som er litt mer stillegående, og som jeg kan stole på. 

 

Nettopp fått den tilbake fra verksted, så er ikke interessert i å sende den inn igjen. I følge produsenten er det byttet termostat(?). Den har også gjennomgått en test, som den bestod. 

 

Jeg orker ikke å sitte å skrive oppgaver på en pc som blir så varm, og som bråker så mye.

 

Hjertelig takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er samme feil en 3. gang kan du i utgangspunktet heve kjøpet. Hvilken PC er det snakk om og hva mener du med lette oppgaver?

Hei :)

 

Vært 2 forskjellige problemer. Første problemet var batteriet, det har de byttet, andre problemet er at Pcen har vifter som går på fult veldig ofte.  Lette oppgaver er word, være på diskusjon.no, osv. Det er en asus pc, bærbar. Den kan lage mye støy på disse oppgavene, støy som egentlig bare burde vært tilstede ved tunge oppgaver, slik som spilling, eller kjøre tunge programmer. I tillegg sier diverse programmer at hovedkortet og CPU har en temp på over 100 C. Det er nok feil, da den ikke kortslutter, så jeg tviler på at den har så høy temp. 

Jeg tror det er en svakhet med modell da jeg har lest at flere har samme problem. 

 

Medstudenter har fortalt meg at pcen min lager alt for mye lyd da jeg har skrevet oppgaver med de. 

 

Jeg har 2 års garanti. Det beste hadde vært hvis jeg kunne hevet kjøpet, og fått en tilsvarende PC, men som ikke hadde vifter som gikk på konstant, og var så bråkete. 

 

Har på følelse at problemet er litt i grenseland, og at det er en svakhet med modellen.  Har sendt mail til asus, så venter på svar. :)

 

Hva tenker du? :) 

Lenke til kommentar