Gå til innhold

komplett/infocare heve kjøpet


Anbefalte innlegg

Har hatt laptopen inn til reparasjon hos infocare ( kjøpt hos Komplett) 2 ganger for samme feil nå ( skjerm går i svart/dvalemodus av og til ved fysisk bevegelse på skjerm etc.). Begge ganger har den blitt reparert på garantien. Sist gang ville jeg også ha reparert DC-IN(strøminngang i PC) siden den ikke var helt god. Men de ville ikke reparere DC-IN siden jeg hadde brukt uoriginal lader. Det var greit nok. Så de forsøkte bare å reparere at skjermen går i svart på garantien.

 

Dessverre, selv om de har forsøkt å rette feilen to ganger nå så er feilen der fremdeles. Jeg sendte den derfor inn til infocare med et krav om å heve kjøpet.

Men nå så sier de at problemet ikke går på garantien. De skriver nå: 

"Prisoverslag på byte av keyboardmodule, DC_IN cable, Bottomcase o LCD-covers. Går inte att felsöka den i detta skicket då DC_IN inte funkar helt och adaptern stuper ur o glappar. Felet kan sitta där så detta före felsökning, Ny adapter är med i POt med."

 

 

Jeg skjønner ikke at de nå kan skrive at det antagelig er DC-IN m.m som kan være problemet, og at jeg ikke får hevet kjøpet. De begrunner blant annet det med at laptopen har skader..   De nevnte sist gang de reparerte feilen ( på garantien) at det var noen skader på laptopen. Men de reparerte laptopen på garantien fordet, fordi vi var enige om at de skadene vi så ikke hadde noe med den feilen å gjøre.

 

Så det burde jo være ganske enkelt?` De har forsøkt å reparere den for samme feilen to ganger. Den ble ikke reparert, og jeg har jo da krav på å heve kjøpet ?

Men nå går det IKKE på garantien plutselig, selv om det gjorde det sist gang for nøyaktig det samme problem, med PC'n i akkurat samme tilstand. Veldig rart...

 

Har forsøkt å argumentere mot teknikeren der, men kommer ingen vei. Hva kan jeg gjøre da? 

Å skrive brev med forbrukkerrådet vil vel ta for lang tid, da det står på infocare at om jeg må ha et svar om jeg vil ta den tilbake eller reparere den ( for en høy kostnad) innen 5 arbeidsdager..

 

 

PS! Et utdrag fra en annen ting dem sier  ".. yter vi dissa skadade delarna och tankar in original OS win 8 så kommer felet inte att finnas där "...

 

SÅ at den nå har win 10 kan visst være en grunn til feilen...  dette er jo helt bak mål..

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett er seg selv lik... Jeg hadde en lignende sak med dem i fjor og kjøper aldri noe igjen fra dem!

 

Basert på min smule erfaring tviler jeg dessverre på at du kommer noen vei med dem (kverulanter deluxe), selv om i tilfellet er det Infocare som krangler (dvs normalt ville jeg søkt saken oppklart med butikken og ikke deres underleverandører).

 

Det du kan prøve på er å ta saken direkte med produsenten og prøve å presse Komplett/Inforcare (hvilken herlig gjeng...) derfra. Det var slik jeg løste min sak i alle fall, men... det tok en del "blod, svette og tårer" å nå frem til slutt. Tvi tvi...

Lenke til kommentar

Fikk svar fra kundeombud på komplett nå når jeg skrev om denne saken:

 

 

 

 

 

Den 20.05.2016 14.55, skrev [email protected]:

Hei


Da har jeg lest gjennom servicerapporter og mail-korrespondanse.

 

Vi må dessverre stå bak avgjørelsen til InfoCare her da de faktisk har gjort det de kan for å fikse PCen.

Problemet nå er, som de skriver, at den ødelagte strømkontakten mest sannsynlig er årsaken til problemet.

Kontakten er skadet som følge av uoriginal lader som har lengre plugg enn den originale.

 

De har byttet det meste av deler på garantien i håp om at dette skulle løse problemet.

Men nå er det altså strømkontakten som er synderen. Denne er fysisk skadet og dekkes derfor ikke av garanti.

 

 

Mitt svar til han er dette:

 

Hei

 

Vær så snill og prøv å se på det en gang til.. for dette er jo ikke verken logisk eller rettferdig.

 

To ganger har jeg fått reparert samme feil på garantien.

Det var ikke mer enn ca et par uker før jeg sendte den inn på nytt for å heve kjøpet, for akkurat samme feilen som de to forrige gangene. Men denne gangen går akkurat samme problemet ikke på garantien, men da må jeg betalte for reparasjonen? Det er jo helt merkelig..   Forrige gang jeg leverte den inn og fikk reparert skjermen på garantien så var ladeproblemet der da også.  PC'n er i NØYAKTIG samme tilstand som sist gang jeg leverte den inn og fikk den reparert på garantien, men denne gangen gikk det altså IKKE på garantien.  Man kan jo ikke forvente to ulike avgjørelser når man sender inn PC'n tre ganger i nøyaktig samme tilstand?

Første gang: skjermproblemet reparert på garanti.

Andre gang : skjermproblemet reparert på garanti. ( strømkontakt ikke reparert på garanti).

Tredje gang: ( Laptop i NØYAKTIG samme tilstand som forrige gang):  Skjermproblem IKKE reparert på garanti.

 

strømkontakten er jo ikke noe nytt problem for den tredje gangen jeg sender den inn.

Hvis det var strømkontakten som var problemet, da burde jo det vært skrevet de andre gangene også!

 

 

Dette henger jo ikke på greip..

Lenke til kommentar

Nevnte du noen gang problemet med ladekontakten ved andre gangs innlevering eller var andre gangs innlevering kun relatert til skjermen? Verkstedet bruker jo ikke unødvendig tid på å gå hele maskinen gjennom etter sømmene hvis det ikke er meldt inn feil på andre komponenter enn skjermen. 

Lenke til kommentar

Hva har det å si hvilke lader Infocare benytter?

Ellers, om ladekontakten er årsaken til problemet, som det virker som om Infocare mener, så er jeg egentlig enig med de. De byttet skjermkortet to ganger i tro om at det var skjermkortet, nå viste det seg å være ladekontakten i stedet, som ikke går på garantien ettersom den er fysisk ødelagt.

Lenke til kommentar

Selvsagt har det noe å si.

Om Infocare også benytter seg av en tredjeparts lader, noe jeg går utifra. Om ikke må de ha et arsenal uten like for å få fikset maskinene.

Eneste grunn til at TS sin lader kan ha skadet DC kontakten er om han har knekt den, eller om den rett og slett har feil effekt i forhold til den originale.

Lenke til kommentar

Evt "Kontakten er skadet som følge av uoriginal lader som har lengre plugg enn den originale.", slik som teknikeren som faktisk har sett på problemet sier.

 

TS har jo ikke benektet at han har brukt uoriginal lader, hva Infocare bruker kan man bare spekulere i, men skal ikke se bort ifra at de har ett arsenal originale ladere nei

Lenke til kommentar

Nei, han har ikke benektet det slik som 90% av alle andre som benytter seg av bærbare om det skulle være PC eller MAC.

Ser fortsatt ikke problemet med at en lader er for lang da det er den indre og den ytre kontakten som gjelder. Har den kontakt så har den kontakt. Lengden på kontakten spiller ingen rolle. Er den for kort derimot vil dette kunne skape en dårlig kobling.

Lenke til kommentar

Teknikeren nevnte aldri noe annet enn at kontakten var for lang. Alt annet du nevnte var ren gjetning fra din side.

De som jobber hos Infocare kan sikkert stole på like mye som alle andre, men det betyr ikke at denne personen gjør jobben sin korrekt.

Om dette var tilfelle og at de faktisk sjekker maskinen 100% i det den blir levert inn, hvorfor fant de da ikke problemet med DC inngangen før 3 gang?

Lenke til kommentar

TS fikk jo svar fra komplett, som sier at dette stod i servicerapporten

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1724566&do=findComment&comment=23256650 :

 

"Fikk svar fra kundeombud på komplett nå når jeg skrev om denne saken:

Den 20.05.2016 14.55, skrev [email protected]:

Hei

Da har jeg lest gjennom servicerapporter og mail-korrespondanse.

Vi må dessverre stå bak avgjørelsen til InfoCare her da de faktisk har gjort det de kan for å fikse PCen.
Problemet nå er, som de skriver, at den ødelagte strømkontakten mest sannsynlig er årsaken til problemet.
Kontakten er skadet som følge av uoriginal lader som har lengre plugg enn den originale.

De har byttet det meste av deler på garantien i håp om at dette skulle løse problemet.
Men nå er det altså strømkontakten som er synderen. Denne er fysisk skadet og dekkes derfor ikke av garanti."

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om laderen er lengre enn den originale. Så stor forskjell er det ikke på de, i største fall noen få millimeter.

Dette skader ikke ladesylinderen dersom den har den støtten den krever for å holde seg bein og ikke henge i den tynne tråden man mest trolig finner inne i maskinen i dette her tilfelle.

Rammen skal også tåle det lille trykket den får ved at ladeledningen henger ned fra maskinen.

Hadde pluggen vært for tykk hadde han ikke fått den inni.

Her er det nok en plugg som er for tynn eller like tykk som sylinderen rundt. De som har svart på henvendelsen fra infocare er ikke sikkert de har andre retningslinjer enn å stole på at Infocare har gjort jobben sin og at de ikke vil motsi dem.

 

 

Edit:

Denne argumentasjonen kan holde på i dagesvis, men hjelper ikke TS på en flekk.

Jeg ville ha spurt dem hvorfor de ikke fant denne feilen tidligere? Det er ikke akkurat slik at DC kontakten blir skjeldent brukt. Skulle tro de fant noen ugler i denne kontakten om dette faktisk er tilfelle.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...