Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - Jan R. Halvorsen - Tokina 28/2.8


Anbefalte innlegg

Bruker: Jan R. Halvorsen


Deltagernivå: Pingle


Utstyr: Fujifilm X-E1 med Tokina 28/2.8



Ble etternøler denne gangen, og også Pingle - erfaringen tilsier en travel oktober. X-E1'n er ny siden sist, Tokinaen er den gamle jeg brukte med min gode gamle analoge Minolta X-700 på 80-tallet. Selvfølgelig via adapter, og derav manuell fokus. Ikke det råeste objektivet, ikke veldig lett å finne fokus, blir spennende å se om jeg allikevel klarer å få til noe brukbart.


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heftig lengde på stativbeina :wee: (skyggen skyldes vel muligens noe annet). Huset har i alle fall skikelig glød i det værbitte tømmeret.

 

 

Hehe, enten veldig høyt stativ eller veldig lav sol :) Fin plass!

 

 

Fin dybde i bildet fra Valdres.

 

 

Fint perspektiv, og litt spesielt med de lange skyggene! :)

 

 

Skikkelig langbeinte skygger her, fint portrett i spoileren.

 

 

Skyggene gjorde bildet :) Fint sett

 

Takker dere alle for kommentar!

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt postkort fra Valdres. God dybde med noe i forgrunn, midten og bak. Fine detaljer og flott utsikt. Gode farger. Det var veldig flott.

 

Det BW bildet skjønte jeg ikke noe av. For meg så ble det bare vas. Masse rygger i forgrunnen, en del folk i bakgrunnen med avkuttede hoder og noen sjakkbrikker. Min mening er at du kunne valgt et annet perspektiv og fortalt historien på en bedre måte. Jeg likte godt teksten på "benken".

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt postkort fra Valdres. God dybde med noe i forgrunn, midten og bak. Fine detaljer og flott utsikt. Gode farger. Det var veldig flott.

 

Det BW bildet skjønte jeg ikke noe av. For meg så ble det bare vas. Masse rygger i forgrunnen, en del folk i bakgrunnen med avkuttede hoder og noen sjakkbrikker. Min mening er at du kunne valgt et annet perspektiv og fortalt historien på en bedre måte. Jeg likte godt teksten på "benken".

 

 

Likte også postkortet. Solid dybdefølelese og høststemning. Om ikke annet synes jeg det var en god konvertering i BW-bildet.

 

 

Fine stemningsbilder fra Valdres!

 

 

Postkort fra Valdres ble meget pent. Likte det bedre enn det valgte bildet.

 

Takker dere alle for kommentarer! Tydelig at spoileren ble bedre likt, og det skjønner jeg jo på en måte. Hovedbildet var et forsøk på å formidle en stemning jeg opplevde der og da, tydelig at det ikke "kom gjennom". Mulig det hadde hjulpet å fått med noen ansikter, men så er det det med hva man har lov å legge ut da..

Lenke til kommentar

5. oktober - Gjersjø bro

 

Stoler fremdeles ikke på fargene på lånelaptopen, så det blir SH i dag.

 

post-149743-0-05259300-1412547340_thumb.jpg

 

F8, 30 sek, ISO 200.

 

Klarer ikke la være å legge ut en spoiler nå heller:

 

 

 

 

Kom over en liten åker full av disse. Usikker på fargene, er det magentaskjær på himmelen?

 

post-149743-0-56048100-1412547423_thumb.jpg

 

 

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...