Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Hei, noen andre som har denne telefonen? Har mottatt et eksemplar fra netonnet. Veldig fornøyd, men det er noe som etter hvert har begynt å plage meg. De fysiske knappene virker ganske løse, noe som gjør at de lager en klirre-lyd hver gang jeg beveger på telefonen. Noen som vet om dette gjelder alle telefonene, eller om det kun er min som er slik? Hva med N9-eierne- samme greia på den telefonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er telefonen å ha i lommen? Syntes den virker litt tykk, hvertfall iforhold til telefoner som HTC Titan og SGSII! Glir den fint nedi, eller kjenner du godt at den ligger der?

 

Jeg synes ikke det. Tenkte på det samme selv faktisk, på bilder ser den en del tykkere ut enn det den føles i virkeligheten. Er vel 3mm tykkere enn iphone 4, og jeg kan ikke akkuratt si at jeg merker noe det. Eneste som virkelig plager meg er de fordømte løse knappene. Ikke egentlig et stort problem, men ødelegger helhetsinntrykket litt, og kan blir fort et irritasjonsmoment. Håper det bare gjelder min tlf, så jeg får bytta.

Lenke til kommentar

Hvordan er telefonen å ha i lommen? Syntes den virker litt tykk, hvertfall iforhold til telefoner som HTC Titan og SGSII! Glir den fint nedi, eller kjenner du godt at den ligger der?

 

Jeg synes ikke det. Tenkte på det samme selv faktisk, på bilder ser den en del tykkere ut enn det den føles i virkeligheten. Er vel 3mm tykkere enn iphone 4, og jeg kan ikke akkuratt si at jeg merker noe det. Eneste som virkelig plager meg er de fordømte løse knappene. Ikke egentlig et stort problem, men ødelegger helhetsinntrykket litt, og kan blir fort et irritasjonsmoment. Håper det bare gjelder min tlf, så jeg får bytta.

 

Ah, okai! Men skjønner godt at det med knappene irriterer deg, men har dog ikke sett noen anmeldelser som har klaget på det. Kan hende det er noe som er feil med ditt eksemplar.

Lenke til kommentar

Min Lumia 800 klirrer ikke i knappene. Dvs., det er litt klirring om jeg tapper lett på kameraknappen, men det blir ikke lyd om jeg rister/beveger telefonen.

 

Jeg håper Nokia får orden på Mix Radio, slik at jeg kan velge alle kategorier musikk. Håper også på en oppdatering på Nokia Drive som gir valg av raskeste/korteste rute og helst også valg for å unngå ferge eller bomveier. Dette er ting jeg forventer av et GPS navigasjonsprogram. Jeg ser helst at databasen oppdateres og utvides også for nå er det mange veier i min kommune som mangler.

Lenke til kommentar

Var klirring på min og, men det ble borte ved å sette på beskyttelsen. Siden jeg hadde kjøpt svart utgave, så var ikke det så stort problem.

 

Har likevel solgt den da batteritiden og skjermen var for dårlig i forhold til min eksisterende iPhone 4. Mulig jeg har høye krav, så det bør ikke være noe problem for folk som f.eks. går fra Android-mobiler.

Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt den med siste oppgradering, det er ikke batteriet det er noe galt med. Problemet skyldes AMOLED-skjermen. Den bruker mer strøm enn tilsvarende LCD-skjermer, og er også skyld i at jeg ikke syns skjermen var noe god pga Pentile. Med iPhone 4 klarer jeg fint to dagers bruk, mens det bare gikk en dag på Lumia 800.

Lenke til kommentar

Cbamoled skjermen bruker mye mindre strøm på sortnivåene, men mer på de opplyste. Så kommer veldig an på layout og bruksområde antar jeg.

 

Men iphones skal visstnok ha bra batteritid da, så ser den.

 

Men det er jo litt rart, da min n9 glatt klarer en og en halv dag med normalt bruk. Kanskje det ligger i OSet.

Lenke til kommentar

Ikke noe 'klirring' i min heller. Men med tanke på utførelse på knappene, så ser jeg ikke bort ifra at det blir noe slark i dem over tid. Knappene burde ha vært 'frest' ned i plasten.

 

Når det gjelder batteri tid, så synes jeg den er ok. Når det er sagt, så er dette min første smarttelefon. Angrer ikke på valget.

Lenke til kommentar

Ser det er snakk om batteritid her, og har lest flere plasser at batteriet er ganske dårlig. Hvordan er det i forhold til andre smarttelefoner? Med min gamle Desire holdt det ut i en dag med nokså aktivt bruk, SMSer, musikk, internett, spill osv., og ladet den på kvelden. Hvordan er det på Lumia 800? Holder det ut en dag slik at du bare trenger å lade på kvelden?

Lenke til kommentar

Jeg hadde Nexus One før som var ganske lik Desire med AMOLED-skjerm, og vil si at det er tilsvarende batteritid. Hvis du hadde LCD-skjerm så vil du oppleve dårligere batteritid.

 

Anandtech ser ut til å ha testet batteritiden selv om de ikke har kommet med en offisiell test, og det er litt over 4 timer på browsing over 3G-nettet: http://www.anandtech.com/bench/Smartphone11/347

Lenke til kommentar

Har fått en liten bug med lumian idag. Fikk en mail, gikk inn å leste den, men ikonet som varsler om ulest mail er forsatt aktiv på lockscreenen. Har slått mobilen av og på men det løser ikke problemet. Noen som har vært borte i det samme? Irriterende å tro man har ulest mail når man ikke har det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Nexus One før som var ganske lik Desire med AMOLED-skjerm, og vil si at det er tilsvarende batteritid. Hvis du hadde LCD-skjerm så vil du oppleve dårligere batteritid.

 

Anandtech ser ut til å ha testet batteritiden selv om de ikke har kommet med en offisiell test, og det er litt over 4 timer på browsing over 3G-nettet: http://www.anandtech.com/bench/Smartphone11/347

 

Hm, ikke veldig imponerende.. Men hvor ofte lader du? Holder den ut en dag? Jeg hadde den versjonen av Desire med S-LCD skjerm, så jeg vil oppleve batteriet som dårligere hvis jeg skaffer meg 800?

Lenke til kommentar

Har fått en liten bug med lumian idag. Fikk en mail, gikk inn å leste den, men ikonet som varsler om ulest mail er forsatt aktiv på lockscreenen. Har slått mobilen av og på men det løser ikke problemet. Noen som har vært borte i det samme? Irriterende å tro man har ulest mail når man ikke har det.

 

Løst: hadde vist fått mail på min windows live konto. Satt den nå til ikke å synce så da slipper man den plagsomme påminnelsen.

Lenke til kommentar

Hei, noen andre som har denne telefonen? Har mottatt et eksemplar fra netonnet. Veldig fornøyd, men det er noe som etter hvert har begynt å plage meg. De fysiske knappene virker ganske løse, noe som gjør at de lager en klirre-lyd hver gang jeg beveger på telefonen. Noen som vet om dette gjelder alle telefonene, eller om det kun er min som er slik? Hva med N9-eierne- samme greia på den telefonen?

 

Syns knappene mine også var løse inntil jeg satt på silikon-"trekket" på utsiden. Da forsvant alt av lyd og de satt mye bedre. Har du satt på ditt trekk? Følger med i esken

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...