Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja lurer på hvorfor han gjorde det? Har en teori om at han ville skape hat mellom nordmenn og muslimer.

Er litt synd og si det men har en følelse at de som angrep han med sjokkpistol nok var innvandrere.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

bxeAwbN.png

Lenke til kommentar

Ja lurer på hvorfor han gjorde det? Har en teori om at han ville skape hat mellom nordmenn og muslimer.

Er litt synd og si det men har en følelse at de som angrep han med sjokkpistol nok var innvandrere.

 

Personlig har jeg en teori om at han vil sette fokus på vekter sikkerheten og hva vektere faktisk er ute for. Ikke at skyting er dagligdags for vektere.

 

Men jeg tipper at det er rimelig mange vektere rundtom i norge som føler seg usikker/ville hatt bedre utstyr på jobb. Alt fra stikkvest/hansker, bedre lykter, bedre kommunikasjons, bedre vilkår, eller mer "Lønn" for risiko og ubehageligheter.

Lenke til kommentar

Tror dere skal roe ned fantasiene deres helt, er nok sikkert en helt enkel og primitiv forklarking bak det hele, tviler på det trengs noe 9/11 konspirasjoner teori scala her gutter.

Nei min teori var nok mere en Breivik light men svaret kom vg med nå:

"VG snakket med mannens forsvarer i går, som fortalte at mannen fikk panikk etter at han klarte å fyre av et plombert våpen på jobb. Han var redd for å miste jobben, og dermed løy han og sa han var blitt skutt av en gjerningsmann."

 

Så dette var bare en mega tabbe, som gikk helt ut av kontroll.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/blindern-vekteren-varetektsfengsles-i-en-uke/a/23501506/

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

For alt vi vet var det litt gaffateip, pappeske og en vekkerklokke han tilfeldig hadde ligende bak i bilen sin.

 

Vi må heller gi kudos til mannen som sikkert hadde null planer, men endte opp med en spektakular og dristig løsning i siste liten, som sikkert mange av oss vet så fungerer ofte siste liten løsninger dårlig.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Virker jo som veldig kort arbeidsperiode da, med annet jeg misforstår noe. Edit: Noe jeg håper at jeg gjør, du finner vell ingen erfarne folk fra forsvar, politi eller vekter yrket som har mindre en 1-3 mnd oppsigelsestid.

 

 

LENGTH OF  HIRE :  Temporary position:   NTE (Not To Exceed?) December 31, 2015

 

REF:http://norway.usembassy.gov/job_opportunities.html- http://photos.state.gov/libraries/norway/231771/PDFs/2015-26%20OBO%20Senior%20Guard.pdf

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det finnes ikke noe begge deler, det er et krav med alle tre kursene. Vg2 har ikke noe å si.

Det er forøvrig også et krav om at vekterkurs 1 skal være igjenomført før ansettelse, så denne sjefen høres jo meget useriøs ut.

 

Sjekk gjerne paragraf §9 i "lov om vaktvirksomhet". Får ikke linket selv på mobilen.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Forskrift om vaktvirksomhet sier:
 

§ 7.Krav til utdanning

Vekterutdanningens grunndel omfatter teoretisk grunnkurs, praksisopplæring for vektere, oppsummeringskurs og eksamen, vedlikehold av grunndelen gjennom regodkjenning og tilleggsopplæring for utførelse av spesialtjeneste.
 
Vekterutdanningen skal gjennomføres etter læreplan fastsatt av Politidirektoratet. Fagbrev som vekter fra videregående opplæring oppfyller kravene til vekterutdanningens grunndel.

Så det virker som at teoretisk sett, kan man være lærling uten kursene. Men man kan selvfølgelig ikke jobbe selvstendig ila. lærlingperioden dersom man ikke tar kursene (noe som er urealistisk). Jeg vet i hvert fall at Securitas og Nokas kurser sine lærlinger så fort de begynner. Nokas har i tillegg for sine lærlinger 1 fagdag i måneden (noen ganger flere) hvor man går dypere inn i stoffet fra kursene, i tillegg til andre kurs som brannvernlederkurs, håndjernkurs, hjertestarterkurs osv. osv.

Edit: Men to år på Service & samferdsel er ikke nok, nei. 

Endret av HelloGoodbye
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...