Gå til innhold

Apple iPhone 5c - merkelig feil med klokken


Anbefalte innlegg

Iphone 5c - 16 GB - IOS v8.41

 
Klokken på telefonen har startet å leve sitt eget liv, uansett om jeg bruker automatisk oppdatering av klokke via nettverket eller ikke.
 
Bruker jeg auto-update av klokken så blir den aldri korrekt.  Kan være et avvik fra 10 min til 2,5 time - alltid bakover i tid.
 
Stiller jeg klokken manuelt så faller den fra 10 min til 2 timer i løpet av et døgn.  Men det merkelig er at det virker som den stopper å falle etter en viss tid. Men stiller jeg klokken tilbake manuelt så starter denne å "gå saktere" igjen.
 
Telefon er satt opp med norsk språk og Norge som region.
 
Har prøvd med forskjellige SIM kort (2 fra OneCall og 1 fra Phonero (TnM nett)).  Ingen forskjell.
Har prøvd følgende:
- nullstilling av nettverksinnstillinger
- slett alt på telefon og sett opp som ny (ingen restore fra iCloud) 
- gjenopprett fabrikkinnstillinger fra iTunes.
 
Ingen ting av dette har hjulpet meg og feilen fortsetter som før.  Uansett som jeg bruker automatisk oppdatering av klokke via nettet eller stiller klokken selv, så lever den sitt eget liv og er aldri korrekt lenger en fra 5 til 30 minutt etter jeg har stilt den.  Etter det så stiller den seg selv alltid bakover i tid og aldri fremover.  Feilen var også med IOS 8.4.  
 
Er det noen andre som har vært borti noe tilsvarende ?   Alle andre funksjoner på telefonen fungerer korrekt så det er litt merkelig.  Har andre iPhones (4s, 5 og 5s) og her fungerer alt korrekt, også med SIM kort som benyttes i iPhone 5c enheten.
 
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Min datters 5s har samme problemet etter 'oppdatering' til iOS 9.

På iOS 8 var det aldri problem. Er nok ikke HW-feil nei.

 

Jeg prøvde følgende på min før jeg sendte den tilbake.

 

1) Factory reset fra telefonen

2) Factory reset, med full installasjon av OS, via iTunes (Recovery mode)

3) Oppgradering av IOS (siste versjon var 8.x når jeg holdt på med feilen)

4) Kjøre klokken uten auto-update 

 

Ingen ting rettet feilen.  Det eneste som jeg ikke prøvde var DFU mode og firmware reset.  Dette kan kanskje rette opp for dere som har feilen nå (http://www.imore.com/how-to-iphone-ipad-dfu-mode).

 

Recovery mode installeres OS på nytt mens DFU mode tar både firmware og OS (er jeg blitt fortalt).  Kan jo være en ide og teste det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...