Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun er 16 og gravid. Uenige om abort.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hun er 16 år, og kommer aldri til å greie videre utdanning".. Bullshit..

 

Altså, det er både fordeler og bakdeler, men er ønsket hennes å beholde, så lar du henne beholde. Spørsmålet DU skal stille henne er om hun er klar over hvordan livet hennes blir etter at hun får barn? Det er et enormt ansvar som hviler ,i hvert fall på henne, resten av livet. Hvis dere kjenner noen med baby, la hun få passe en baby i en dag eller noe, så hun får se hvordan det blir.

 

Spørsmålet du skal stille deg selv er om du vil være der for barnet, og for henne, om hun velger å beholde. Er en ærlig sak at du ikke er interessert i barn nå, men da er det greit at du tar stilling til dette så snart som mulig, istedet for å gå inn i livet til barnet, og innbille kjæresten din at du skal være der og stille opp, også gjør du det ikke.

 

Hun ønsker barnet, du ønsker det ikke. Som sagt en ærlig sak fra begges side, så begge bør respektere hverandres følelser og meninger om temaet.

 

Det kommer til å gå bra om hun får barn.

Det kommer også til å gå bra om hun tar abort.

Endret av juliasierra
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest tråden noe særlig, men vil begynne med å si at man må tenke før man gjør en 16 år gammel jente gravid...

 

For abort:


  •  
  • hun kan kreve barnebidrag av deg
  • det kan bli vanskelig for henne med et barn + utdanning, men jeg vet ærlig talt ikke om du bryd deg så mye om det der siden du gjorde henne gravig i en alder av...16! Og ellers kan jeg godt tenke med at du helst vil langt unna henne selv om hun tar abort
  • hun mister de beste ungdomsårene hvis hun skal sitte hjemme og passe på et barn
  • ungen kan ende opp uten far, og å være alenemor når man er så ung kan være tøft

 

Mot:


  •  
  • du har visst ikke særlig lyst til å skjønne hva man må gå gjennom under en abort. Aborter er en stor påkjenning for mange, og derfor bør du ikke presse henne
  • hvis hun har resus minus (alt for mye å skrive om hvorfor dette kan være et problem)
  • hvis hun har noen til å hjelpe seg med ungen, klarer hun seg muligens helt greit

 

Du må i alle fall snakke både med henne og med foreldrene hennes; jeg synes ikke dere skal ta et slikt valg på egenhånd.

 

For det andre, råder jeg deg til å se et par videoer om abort og hvordan det utføres, slik at du er bedre overbevist om beskyttelse neste gang, selv om jeg tenker at denne situasjonen burde være lærepenge nok.

 

Ellers har jeg sett mennesker som har greids seg helt fint selv om de har fått barn så tidlig, samtidig som jeg selv aldri ville funnet på å bli gravid før jeg er 20, minst.

Endret av lollsazz
Lenke til kommentar
Gjest Guest

Omg..Som mange sier her så er det til syvende og sist hennes valg om hun vil ta abort eller ikke. Du, gutt på 18 år får heller bare ta smellen for det og tenke deg bedre om neste gang. Hva så om hun er 16 år? Om foreldrene går med på at hun får ungen, så blir de automatisk besteforeldre og vil mest trolig ta del i å hjelpe henne med å oppdra ungen. Du "kaster" ikke bort livet ved å få unge tidlig, det kan heller være starten på et nytt liv, SAMMEN med ungen, og muligens faren?

 

Er man moden nok til å ha sex, så er man moden nok til å ha ansvar for en unge. Hvis ikke får heller tenke deg to ganger om før du blir kåt og tar letteste utvei. Hvis ikke, får du bare ta baksmellen for det. Som alkohol - Drikker du, så må du regne med å få en solid hangover dagen etterpå! Deal with it. Punktum.

 

Å ta avgjørelsen for å ha ungen i seg selv er ett vanskelig valg nok for jenta, DU som mannen i forholdet kan ta det ansvaret å heller støtte henne. Det skal to stk til for å skape en uenighet, vil du bare peke å si " det var hun som begynte?" uten å selv ta ansvaret for det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Han har da rett på sine egne meninger selv om han er "mannen i forholdet"? Det er like mye hans barn som hennes...

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at en abort er en stor påkjenning for din 16 år gamle kjæreste i forhold til det en FØDSEL ville vært ... Har du hørt hvordan hun ville like å ha en udigg kropp med åreknuter og strekkmerker i en alder av 16/17? Om hun ønsker å revne/klippes nedentil for å få ut et barn hun er for smal til å presse frem? Skremselspropaganda kan fungere, du kan jo google "birth movie" og se resultatene med henne ;) ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...