Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun er 16 og gravid. Uenige om abort.


Anbefalte innlegg

Hjernevasket? Om noen, så er et er nok du som er hjernevasket av til å mene at drap på levende mennesker er akseptabelt.

 

"fosteret" vil ikke kunne leve utenfor morens livmor, så å kalle det et levende menneske, er vel å gå litt langt? Men den diskusjonen tar jeg ikke ikke i denne tråden.

 

Så TS, hvordan går det? Har dere kommet til en ordning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt et par ganger. Vi holder oss for gode til enkelte karakteristikker av abortproblematiske spørsmål. Sjokkampanjer er ikke veien å gå for å nå fram her. Husk også at det sitter et ungt sårbart par og skal ta å gjøre et valg. Det er respektløst en del av det som skrives.

 

Dette kan man diskutere med meg på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

@trådstarter, jeg håper du overtaler henne til å abortere, simpelthen fordi om jeg hadde vært i samme situasjon, hadde jeg nok fått hetta. Dette er til en viss grad både respektløst og uansvarlig men jeg tror jenta gjør en stor tabbe og det ville være til hennes eget beste om hun ventet litt, og det samme med trådstarter. De er nå enda unge og frie og skal nyte livet.

 

Jeg ville nødig ha hoppet fra videregående skole til graviditet og gå glipp av alt eller muligens forandre livet mitt på en måte jeg ikke kommer til å være fornøyd med.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Gikk det bra TS? vært i samme situasjon (17 uker) og skal love deg det var hardt. Når jeg endelig greide å overbevise hun var det ett styre på sykehuset som måtte overtales pga at hun var kommet så langt. (skjulte det for meg og jeg reagerte på at hun begynte å få mage) få hun til å ta abort så tidlig som mulig det gjør alt enklere.

Lenke til kommentar

Hva er det dere tenker med? Angående utdanning, så blir det bare en pause på 1 år, så kan man ta den opp igjen. Tro det eller ei, barnehage funker det.

Økonomisk støtte får man av staten.

Hva myndighetsalderen i norge er, er ikke relevant.

Nå har atpåtil moderator grepet inn og understreket at dette ikke er noen etisk diskusjon. Med andre ord svar på spørsmålet og hjelp Zaltatov eller hold kjeft.

 

Likte Mreinha sine argumenter. Hvis hun er typen som er opptatt av merkeklær, frihet og en litt utsvevende livsstil med venninner kan det være en god ide å understreke at alt dette vil bli annerledes under graviditeten og spesielt etter fødselen.

 

Hvor langt er hun på vei?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvorfor så frekk?

 

Og det var ikke mitt innlegg moderator svarte på, men diskusjon rundt det etiske med og ta abort. De ble fjernet.

 

Når noen gir grunner for og ta abort som ikke er riktige, syns jeg at jeg har rett til og påpeke det. Et barn hindrer deg ikke i og få utdannelse f.eks.

Lenke til kommentar

Hvorfor så frekk?

 

Og det var ikke mitt innlegg moderator svarte på, men diskusjon rundt det etiske med og ta abort. De ble fjernet.

 

Når noen gir grunner for og ta abort som ikke er riktige, syns jeg at jeg har rett til og påpeke det. Et barn hindrer deg ikke i og få utdannelse f.eks.

At det ikke var ditt innlegg som ble rettet spiller liten rolle da det er smertelig åpenbart at dette er etisk synsing som ikke er på sin plass i denne diskusjonen:

 

Altså, jeg har ikke noe i mot abort så lenge begger parter er enige om det.

Det er ikke tilfelle her. Mann deg opp og støtt henne!

Zaltatov spør heller ikke etter noe av det du sier. Han spør om hvordan han kan overtale henne til å la være å få barnet. Når du demonstrativt fortsetter å krangle på at han burde beholde barnet blir det en lite løsningsorientert avsporing. Dropp det.

Lenke til kommentar

Merkelig hvor mye makt kvinnen har i denne situasjonen mtp likestilling.

 

Om hun vil ha barnet så er det ikke noe han kan gjøre for å stoppe det.

Og om han vil ha barnet men ikke hun, så kan han helelr ikke gjøre noe for å stoppe det.

 

Og hvordan kjerringer med loven i hånd fucker opp livet til en stakkar som sier klart i fra fra første dag at han ikke ønsker ungen, men må punge ut med bidrag resten av livet.

Lenke til kommentar

 

Og hvordan kjerringer med loven i hånd fucker opp livet til en stakkar som sier klart i fra fra første dag at han ikke ønsker ungen, men må punge ut med bidrag resten av livet.

 

Fyren har tilgang til kondomer, og i 99% tilfeller er det beskyttelse god nok. Tatt i betraktning måten han ordlegger seg, tror jeg ikke han har insistert iherdig nok på bruket av denne fantastiske tingen, og da får han også leve med følgene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

La dette ene og alene bli hennes eget valg uten press fra noen som helst sider. Sannsynligvis vil hun om ti år når hun ser ungen ha vokset til innse at dette var hennes beste avgjøresle noensinne. Drit i karriærevalg og den slags piss. Hvis hun har kvaler og sliter med dette, er det mye bedre hun lar det stå til og leve sitt eget liv i lag med ungen deretter. Det vil altid finnes løsninger spesielt i et rikt land som Norge. Det er rett og slett et sykdomstegn mange fremviser ved å skrive mye av det de får seg til å skrive. Jeg er for SELVBESTEMT abort. I mitt hode betyr det at kun kvinnen selv bestemmer om hun vil gjøre det eller ikke, og det føler jeg ikke det blir lagt opp til med de forslagene som legges frem her. Det er hun som evt. må leve med anger kanskje resten av livet hvis hun velger å gjøre dette. Det vil alltid dukke opp løsninger på de aller fleste problemer er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar

Du som mann har desverre ingenting du skulle ha sagt, i følge loven. Jeg mener loven burde vært annerledes, men det er en helt annen diskusjon. Det du bør gjøre er at du bør fortelle dama di at du virkelig ikke er klar for barn, og at abort er det eneste alternativet du ser. Du må for all del ikke tvinge henne til abort, da vil hun mest sannsynlig skyve deg unna som senere vil skape trøbbel dersom hun beholder barnet.

 

Du visste vel det da du hadde ubeskyttet samleie med henne, at det var stor sjans for å unnfange? Så det er 50% din skyld. Det er mange motstandere i abort-debatten, men jeg er absolutt for abort og synes du bør prøve å overbevise dama di om at abort ikke er å drepe. Det som er unnfanget inni livmora til dama di er ikke et barn, det er et _foster_. Et foster som ikke har utviklet hjernekapasitet og ikke kan tenke, snakke, føle, se eller høre noenting. Det er ikke enda et menneske, det er et frø! Et frø som ikke føler noen type smerte ved abort.

Lenke til kommentar

en abort skulle ikke bli gjort pga du syntes synn på deg selv.

den burde blir gjort pga du vett du ikke er klar for og bli pappa/mamma og vett at du ikke kan gi dette barnet alt det trenger !

 

 

ett off-topic spørsmål: abort var ikke i år 0001 så hvordan i helvete kan bibelen være imot det :tease:

Lenke til kommentar

Få henne gjerne til å tenke nøye på dette alvorlige valget - snakk sammen, snakk med foreldre, helsesøster, rådgiver, sjekk ut hva slags hjelp samfunnet kan gi til unge mødre/foreldre, og om forventningene dere har til hverandre utifra hvilket valg hun/dere tar. Kommer du til å være der for henne og barnet?

 

Ja, du har rett til å si din mening, men det er hennes kropp, så til syvende og sist er det hennes valg! Det er et fryktelig vanskelig valg fordi det vil endre livet uansett hva hun velger. Å bli mor som 16 -åring er nok tøft, men hun virker ganske bestemt på dette valget, og med støtte fra de rundt seg, går det sikkert fint. Men vær oppriktig med henne, og ikke gi henne falske forhåpninger om du kommer til å være der eller ikke. Hun bør vite hva hun går til.. Og uansett hvilket valg hun tar, er det ikke sikkert at forholdet vil vare. Det kan være en stor påkjenning å ta abort. Jenta kan leve med anger, skyldfølelse, angst osv.. Å ta det bort fordi andre presser henne til det, tenker jeg kan forsterke dette. Hvilket grunnlag for forholdet vil det vel være dersom hun føler at du har tatt fra henne barnet deres? Det kan ikke fungere...

 

Så ja, snakk sammen om dette, vurder fordeler og ulemper.. Og ikke minst bør du også tenke på din rolle oppe i dette. Hvis hun velger å beholde barnet, hva gjør du da? Elsker du denne jenta? Er forholdet seriøst? Er du klar nok til å bli pappa? osv..

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig imot abort selv. Og hvis jenta er det, så synes jeg ikke du skal prøve å overtale henne engang. For meg er abort drap.... Det er kun visse omstendigheter jeg er for abort, det er hvis det er snakk om alvorlige ting for mors helse, - barnets helse...... og enkelte andre årsaker.

Lenke til kommentar

Jeg håper at hun ikke tar abort, for abort er for meg drap, men lurer på hvordan dette gikk jeg også.....

 

Men i visse situasjoner så har folk grunn til å ta abort uten at det er drap, foreks, hvis det foreligger alvorlig sykdom hos mor eller barn, eller visse andre situasjoner.... men tror ikke denne situasjonen er grunn nok til å ta abort.....

Lenke til kommentar
Gjest fattern

Jeg har vært i en lignende situasjon.

 

Når jeg var 19 år og kjæresten min var 16 ble hun gravid 5 uker etter at vi ble ett par. Verken meg selv eller hun var forberedt på å bli foreldre, men ingen av oss likte tanken på abort.

 

Vi er nå samboere og sønnen vår har blitt 7 månder gammel. Ingen av oss angrer på noe, selv om det kan være veldig mye arbeid til tider.

 

Dessuten, alle menn har vel en drøm om og få sin egen sønn?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

for abort er for meg drap,

Men i visse situasjoner så har folk grunn til å ta abort uten at det er drap,

 

Jeg stiller meg undrende til dette utsagnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...