Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig med grønn avføring?


Gjest mageknipe

Anbefalte innlegg

Gjest mageknipe

Hei.

 

Eg har eit par ganger grønn aktig avføring (driten), trur eg har hatt det 3 eller 4 ganger over 2 år. Eg er og plaga med mykje magesmerte. Har prøvd å snakka med lege men han brydde seg ikkje!

 

Så burde eg vere urolig av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende at du spiser noe grønt som magen ikke klarer å fordøye? Men for all del, ikke slutt å spis salat. Men kanskje minke mengden litt hvis du spiser mye grønt.

 

Hvis det er galleblæren så lurer jeg på om smertene dine kommer fra gallestein? Veit om ei dame som hadde konstante smerter i magen etter hver måltid, og legen trodde at det var magesår og hun gikk på magesår tabletter i 5 år før hun skiftet lege og fikk påvist at hun hadde gallestein, og smertene skyldes av gallestein i galleblæren som hindret galleblæren til å skille ut galle til å fordøye mat som inneholdt mye fett og matolje.

Hun endte med en operasjon.

 

Naja, hør med en annen lege! Det er sikrest. 8D

Lenke til kommentar

Nei, du trenger ikke å være urolig. Grønn avføring hos voksne har som regel sammenheng med en irritert tykktarm, det retter seg selv i løpet av få dager. Det trenger ikke å ha noe å gjøre med hva du spiser selv om mye bladgrønnsaker kan gjøre avføring grønnfarget. Det er istedet ofte stress som er årsaken. Dersom din avføring samtidig ligner litt på saueavføring, kan du være sikker på at du har det som kalles colon irritabile som er en livsstilsplage.

Galleplager kan du utelukke selv om det er foreslått her tidligere.

Lenke til kommentar
Veit om ei dame som hadde konstante smerter i magen etter hver måltid, og legen trodde at det var magesår og hun gikk på magesår tabletter i 5 år før hun skiftet lege og fikk påvist at hun hadde gallestein

Det er jo absurd. Det står jo på de ulike magesårmiddlene at de ikke skal skrives ut med mindre man har påvist magesår ved hjelp av gastroskopi eller åndeprøve.

Lenke til kommentar
Veit om ei dame som hadde konstante smerter i magen etter hver måltid, og legen trodde at det var magesår og hun gikk på magesår tabletter i 5 år før hun skiftet lege og fikk påvist at hun hadde gallestein

Det er jo absurd. Det står jo på de ulike magesårmiddlene at de ikke skal skrives ut med mindre man har påvist magesår ved hjelp av gastroskopi eller åndeprøve.

 

Vet ikke jeg. Sikkert legen som slurvet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette forumet tillater i noen få kategorier gjesteposting, det vil si at man ikke må være registrert for å kunne poste i de aktuelle kategorien. Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Jeg har slettet poster i denne tråden da jeg ikke anser disse for å være av sensitiv art. Vennligst ikke ødelegg tråden med useriøse innlegg selv om dere kan poste anonymt.

 

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Grønn mat som spinat kan sette farge. Det kan også tyde på en irritert tykktarm eller endret bakterieflora. Er avføringen grønn og løs samtidig som du har feber og magesmerter, bør du kontakte lege. Husk også at antibiotikakurer kan forstyrre balansen med tarmbakteriene, så drikk melkeprodukter med god bakteriekultur etter en slik kur.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...