Gå til innhold

Tips til gode Android spill?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om dere har noen tips til gode android spill? Jeg har Xperia Z2, så den takler alt som krever mye.

 

Jeg leter etter..

* Spill som har mye å by på med tanke på tid, noe du ikke rundspiller på 20 minutter.

* Jeg er veldig glad i puzzle spill. Da tenker jeg ikke på klassiske spill som kryssord, sudoku og sjakk, men heller "orginale" spill som flow freehexcells, where's my water, scribblenauts remix, osv.

* Kunne gjerne tenkt meg ett spill som Hayday, Clash of Clans, Game of War, men der man ikke må vente på at ting skal fullføre. Vil heller spille 30 minutter sammenhengende, enn 10 sekunder hver 6. time.

* Har nettopp prøvd noen RPG spill med fin grafikk som SoulCraft, Dungeon Hunter 4, Order and Chaos(som er wow lignende). Det var en ny opplevelse, men de fleste hadde noe gamebreakende trekk. SoulCraft brukte 3 minutter på å loade hver level, man brukte 2 minutter på å fullføre dem, og måtte vente 20 sekunder på å komme tilbake til menyen, alt for mye venting...

* Spill med level up/progresjon, noe som motiverer til å fortsette.

 

Jeg vil helst unngå..
* Spill med ekstremt stor repetisjon (f.eks UnblockMe som går ut på det samme og hver oppgave nesten er identisk)

* Spill som koster mer enn 10kr (Vil helst at det skal være gratis)

* Spill der man må vente i timer/dager på å kunne fortsette.

* Spill som blir super populære i 3 uker med lite innhold som alle glemmer i senere tid (f.eks Flappy Bird, Don't touch the white tiles), som er tulle spill i mine øyne.

* Spill der man skal prøve å komme lengst mulig for å få høyere score enn facebook venner (Daddy Long Legs, Crossy Road, Doodle Jump)

 

Spill jeg har for øyeblikket: Logic Pic, Badland, Where's my Water, Blood and Glory, vvvvvv, Hearthstone, Plague Inc., Limbo, og flere.

 

Fyr løs med forslag!

Endret av Axxxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dumb ways to die er ufattelig morsomt da. Du blir motivert av at du unlocker flere figurer og oppgaver (litt usikker).

Målet er å løse oppgaver for å redde figurer fra å forskjellige farer.

Spillet er ikke så langt og det blir mye repetisjon, men det er så konge at det må prøves ut ;)

 

Ellers er The Simpsons Tapped out ganske så allright spill.

Les mer her: 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ea.game.simpsons4_na

Lenke til kommentar

Takk for svar fra begge! Jeg har prøvd ganske mange spill fra før av, men det er alt for mange til å huske. The room har jeg egentlig ikke prøvd enda, har bare sett uendelig mange dårlige kloner av spillet. World of goo har jeg aldri prøvd, ser veldig bra ut, men koster 30kr.

 

Simpson er vel et bygg og vent spill?

Dumb ways to die er litt moro ja.

Lenke til kommentar

Monument Valley - ekstremt pent puzzle spill,

Out There - aner ikke hva jeg skal kalle det, men ligner på FTL om ikke annet,.

TwoDots - Litt alla candycrush, men med annet consept og mye mer gjennomført

The Room  er bra som nevnt tidligere.

 

En litt annen sjanger du kan vurdere er jo tower defence spill:

-Kingdom Rush og Bloons TD er to gode eksempler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...