Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venn i ferd med å gå til grunne?


Gjest Guest_Redd_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Redd_*

Hei!

 

er nå tilskuer til et drama, og lurer på om jeg skal gjøre noe:

 

En kamerat av meg som jeg har kjent i to år, bor ikke lengre hjemme. Jeg trodde at han hadde flytta ut, men det viser seg at han bor hos nær familie. Moren hans flyttet nettop til utlandet, pga jobb (offentlige grunnen)

 

Så viser det seg at han flyttet til *nær familie* fordi stefaren hans truet med å drepe han (ja, ordentlig). Han dro da hjemmenifra, fordi han ikke turte og bo hjemme lengre. Moren har ikke turt å gripe inn, fordi stefaren er voldelig. Moren har flyktet fra det hele, og skaffet seg leilighet i utlandet. Kompisen min skulle egentlig da flytte hjem igjen, fordi han regna med at stefaren ville flytte ut. Men moren tør ikke å be han flytte, og eneste kontakten hun har med sønnen er gjennom månedlige beløp på kontoen hans. Han bor hos noen som tar godt vare på han, men man ser at det tærer på han at han ikke får flytte hjem. Han er absolutt en tøff type, klarer seg godt både sosialt og på skolen.

 

Barneværnet har vært koblet inn mange ganger, men de holder seg veldig passive når det kommer til å gjøre noe. Det er ikke trygt å gå til politianmeldelse, da (alle vet dette) han vil slippe med et smekk på hånden. (han er da typen som vil ta igjen)

 

Har noen noen gode forslag på hva jeg kan gjøre? er keen på å gå på ett av kontorene til barneværnet og skrike til dem, men tviler på at det hjelper. Syntes det er synd at ett stk galt mannfolk skal få lov til å ødelegge så mye for så mange mennesker.

 

Gutten er 17 år.

 

forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli kompis med en politimann, følg kompisen din med hjem når han flytter inn med stefaren igjen, du og politikompisen din gjemmer dere utenfor e.l. og tar han på fersk gjerning når han prøver å drepe kompisen din.

 

Ellers? Kan ikke foreslå noe ulovlig på disse forumene, men det finnes folk som kan ordne problemet :)

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å foreslå noe ulovlig :p Hehe...

Det som må gjøres er rett og slett og å gi han klar beskjed om å komme seg ut.

Begynner han å bli utagerende/voldelig da er det ikke værre enn å grisebanke han skikkelig. (Kan høres noe vanskelig ut, men det er absolutt ikke umulig for en 17 åring å filleriste en "voksen mann")

Jeg gav selv typen til mora mi beskjed om hva som ville skje om han begynte å kødde seg når jeg var 16-17 år gammel, og det ble respektert og akseptert uten bråk ;)

Trikset er å virke så skamgal at fyren ikke tør annet enn å innrette seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...