Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er skolelei, har lyst på et friår, hvordan?


Gjest Skoleskulkeren

Anbefalte innlegg

Gjest Skoleskulkeren

Vet ikke hvor jeg skal poste dette men det haster !

 

Jeg har skulket skolen i to dager og sagt til mamma og pappa at vi fikk fri, så ble de ringt opp fra skolen og jeg har ikke sagt noe til skolen. Tingen er bare at jeg er så skolelei og orker ikke gå på skolen, har mest lyst til å ta et friår.

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Vi har blitt innkalt til møte osv...

 

Hjelp, haster. plis.

 

Jeg fikk nummeret til kontaktlæreren og beskjed av faren min å ringe han og fortelle hva som skjer. Men jeg har jo løge til begge.

 

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et stjerneeksempel på at man ikke skal lyge om sånt. "What goes around comes around".

 

Det beste du gjør nå er at du legger alle kortene på bordet og sier sannheten rundt det hele. Det dummeste du gjør er å fortsette løgnene. Det kan i verste fall skade tillitsforholdet som dine foreldre har til deg. Tillitsforholdet til deg sånn rent kortsiktig vil nok bli litt skjørt, men det vil nok bli bygget opp igjen hvis du som nevnt slutter å lyge. Hvor gammel er du og hvilket trinn går du på?

 

Er litt dumt å bryte ut midt i et påbegynt skoleår. Tror ikke du vil angre i ettertid på å fullføre skoleåret.

Lenke til kommentar

Grunnskole: Gå på skolen, og vær ærlig.

 

Gymnas: Vær ærlig og legg kortene på bordet. Hvorfor lyver du for alle? Du graver deg bare ned i et hull. Det er jo ikke noe kriminelt du driver på med. Men du stiller sterkere om du faktisk har noe konkret og vise til og gjøre i steden for skole. Skal du bare sitte hjemme og se på TV og surfe og spille tror jeg du har veldig lite og stille opp med.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Gjest 2cool4school

Er det vgs det er snakk om? Skulket et par ganger i uken og hadde hundrevs av timer med fravær på vgs, diktet opp masse sykemeldinger som jeg leverte til lærern så slapp jeg unna nedsatt. :) Jeg var lei av å gå på skolen, men fikk gjort nok hjemme til å stå i alle fagene og få generell studiekompetanse, så jeg er fornøyd...

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal høre så mye på det Guest_2cool4school_* sier her...Er en litt teit måte å gjøre ting på.

 

Til syvende og sist kommer man IKKE langt ved å skulke og dikte opp grunner for skulkingen når man skal fullføre en skolegang. Vil påstå at de lærerne som har trodd på denne eleven har vært ganske lette å overbevise.

 

Nei, hardt arbeid og langsiktig planlegging er to meget viktige nøkkelord i en utdanning. Motivasjon kommer som et resultat av disse to.

Endret av Osturn
Lenke til kommentar

Spørs egentlig veldig hvilken klasse du går i.. Hvis du går på ungdomsskolen, burde du glemme å få tatt et friår, men hvis du går på videregående, må du egentlig velge selv. Er du skolelei, så er du skolelei.. Bare vurder for og mot først, slik at du er sikker. Kan kaste bort mye ved å slutte i skolen. Du kommer til å angre hvis du gjør det :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...