Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Uff, jeg angrer men følte jeg måtte!


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
jaja, man vil gjerne at meningene skal være litt mer utdypet enn at det bare går som "du bør skamme deg" uten noe videre begrunnelse for synspunkter

 

Ja du sier noe der Isaac : ) hvorfor skal jeg skamme meg er et syykt godt spørsmål..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
En grei hovedregel er at man må bli ferdig med å være barn før man lager barn. I så måte er det enda godt trådstarteren tok abort. Kristne tullinger som prater om drap osv bør virkelig se nærmere på hvilket liv barn med umodne mødre får.

 

Ja helt enig! Noen som har samme tanker som meg da :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Selv om en lov eksisterer er det ikke dermed sagt at den er riktig. Men klart at man blir påvirket av at loven eksisterer, og tenker på abort som en mulighet. Så jeg synes ikke at du som tenåringsjente er den "verste" her, det er verre med samfunnet som anerkjenner denne praksisen. Og Stortingspolitikerne som engang vedtok loven, og de som stadig anerkjenner den i dag.

Som tenåring har man veldig lite livserfaring. Men jeg ser ikke helt at det å få et barn som ung skulle være et helvete...

Lenke til kommentar
Jeg synes du tok ett rett valg, ettersom du selv følte at du ikke var i stand til å ta vare på barnet.

 

Utenom det skjønte jeg ikke helt meningenmed innlegget dit..? :ermm:

 

Hva skjønte du ikke? Ja ble kanksje litt mye rot på engang men blir oppgitt over andre skrivere som skriver så rart som skremmer andre, inkludert meg! + at jeg skrev litt om selve aborten min iblant.. håper du skjønner mer nå ;P

 

Hva skal folk skrive da? At det ikke var noe problem? Hvis det var slik de opplevde det, må de få lov til å skrive det, og så får det være opp til hver enkelt om de faktisk vil lese det sier nå jeg.

 

Dersom jeg ikke har lyst å se stygge bilder av folk som har dødd i trafikkulykker, unngår jeg å gå inn på sider som viser denne typen bilder. Så lett hadde det vært for deg å unngå skrekkhistorier om abort også.

 

Hvordan en jente opplever abort vil også komme helt an på hvor langt på vei hun er. Når du er nesten 12 uker på vei vil fosteret se ut som en bitte bitte liten baby, omtrent på størrelse med en knyttneve. Tar du abort tidligere vil det som kommer ut være betydelig mindre, og kanskje ikke se ut som et menneske engang. Derfor varierer også opplevelsen fra jente til jente.

 

Selv har jeg heldigvis aldri opplevd å ta abort selv. Hadde jeg vært uheldig og blitt uønsket gravid da jeg var yngre hadde jeg heller ikke klart å ta abort, men det er mitt ståsted i saken, og jeg respekterer at andre kan ta andre avgjørelser enn meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det finnes utrolig mange tåpelige unge mødre som aldri skulle hatt barn, men det finnes også de som er flinke og ansvarlige og som gir barnet sitt en fin oppvekst og god oppdragelse.

 

Jeg tror nesten at man mangler noe innvendig dersom man IKKE angrer og har vanskelige tanker etter en abort. Selv er jeg sjeleglad for at jeg aldri måtte ta det vanskelige valget, og føler meg priviligert som er gravid nå med et høyst ønsket og etterlengtet barn i magen <3

Lenke til kommentar

Så du mener altså at man bør skamme seg/føle seg veldig dårlig/tenke mye negativt etter en abort? I og med at man "mangler noe innvendig" om man ikke angrer eller har det vanskelig. Eller evt. hva legger du i å ha vanskelige tanker, hvor lenge og hvor vanskelige ;) Jeg håper jo ikke at de som har gjort det føler det er noe kjempelett, det bør jo være noe som er gjennomtenkt.

 

Det jeg tenker, er at om man er bestemt på forhånd hva man vil gjøre, eller hvorfor, så trenger man ikke nødvendigvis ha det kjempevanskelig eller angre etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...