Gå til innhold

Diskusjon om/rundt kebab. Hvor er den beste?


Anbefalte innlegg

Test ut New Beirut Kebab i dag og det fungerte helt greit. Ble dog skuffet over at "stor kebab i pita" var like liten som liten / medium de fleste andre steder jeg har prøvd. Jeg er en liten spinkel kar som ikke krever alt for mye mat for å bli mett, men en stor kebab hos New Beirut Kebab var ikke nok til å mette en liten jypling som meg.

 

Prisen uten drikke var helt grei, kjøttet var veldig godt men var jo hakket opp til noe som minnet mer om kjøttdeig som blir litt for finmalt for min smak, jeg liker at det er litt bitter og ikke bare kjøttdeig. Sausen smakte helt standard, intet mer intet mindre (tok medium), mens pitabrødet virket nesten hjemmelaget og hadde god smak men var dessverre ikke mer enn halvveis sprøtt. Alt i alt av de bedre jeg har prøvd, men helt ordinær saus gjør at helheten ikke blir mer enn middels da den setter 90% av smaken og jeg begynner å innse at kebab i pita kanskje ikke er helt retten for meg da det stort sett er kun Hagan Pizza og Kebab som har klart å levere kebab i pita som jeg ikke føler blir en eneste stor suppe.

 

Det jeg mener med det er at når du får kebab servert i pita så ender du stort sett alltid med fuktig og bløt pita med diverse salat så fort som det øverste laget med kjøtt og saus er spist opp noe jeg ikke er noen større fan av. Hos Hagan Pizza og Kebab så tar de kjøtt og saus i bunn, salat i midten og mer kjøtt og saus på toppen igjen som gjør at jeg ikke sitter igjen med fuktig pitabrød og salat til slutt som stort sett havner rett i søpla, noe som er veldig positivt da sprøtt pitabrød med kebabsaus faktisk smaker kjempegodt.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må ha vært god stund siden de har spist der, for Grytelokket er mitt stamsted og aldri skjedd noe med meg, bortsett fra ekstremt metthet. Kanskje jeg bare har en veldig god fordøyelsessystem. :p

Som du ser nevner jeg ikke meg selv. Har spist fra samme "batch" som andre har blitt forgiftet av, mens alt jeg merket var litt små-løs mage. Er dog åpenbart for meg at renslighet ikke er noe de holder høyt der.

Lenke til kommentar

Det er jo veldig individuelt hva man blir dårlig av. Modern laget en deilig kyllingmiddag her om dagen, og jeg måtte avbryte og sette meg på do halvveis mens modern spiste opp og ikke merket noe.

 

Det har vel med immunforsvar og bakteriekulturer hvor ingens individer har samme sammensetning...

Lenke til kommentar

 

Jeg vet, derfor jeg skrev "de" og ikke "deg/dere". ;) De holder å pusse opp der nå, så håper ting blir bedre når de er ferdig.

 

En ikke-anbefaling som jeg glemte å nevne er On the track, rett under Hellerud t-banestasjonen. Var glad vi skulle få en gatekjøkken der jeg kunne ta en kjapp matbit, men var dårlige saker må jeg si. Rar smak både i kjøttet og sausen. Hamburgeren er ikke så verst dog, er man sulten i nød, gå heller for hamburgeren enn kebaben.

Lenke til kommentar

Kjøttet består av litt forskjellig, alt hva de klarer å få tak i egentlig. Kattekjøtt, hundekjøtt, duer, småfugl, rotter (spesielt i større byer). Er det litt ute på bygda, så finner man ofte "road-kill" kjøtt i kebaben, altså påkjørt rev, grevling, fugl osv.

 

Kebab er ikke for folk med svak mage ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke slik eller sikkert at de kjøper fra norske produsenter, finnes andre leverandører som leverer MUK uten svin. Tror noen importerer fra Sverige bl.a. I min tidligere stamsjappe fikk jeg se pakkene til kjøttet og det var beskrevet som ren lammekjøtt. Disse stedene burde kanskje hatt en "sertifikat" som viste hva slags kjøtt de bruker.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å skjønne meg på folk som hyller Bislet Kebab. Dyrt og dritt. Om du er i det området blåser Kebabbiten Bislet ut av vannet.

 

Med det sagt; Den desidert beste kebaben i Oslo (Og antageligvis Norge) får du på Marino Kebab i Torggata. Der bruker de ekte lam på spyd. Grillsmaken er svært fremtredende. Helt nydelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Smaken er som baken? Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor andre skal fortelle meg hva som er dritt og ikke ;)

Personlig syntes jeg Bislett Kebab fungerer bedre enn Kebabbiten, men det er nå meg.

 

At Bislett Kebab er dyrt kan jeg vell ikke si meg helt enig, jeg har ikke den bredeste erfaringen men av de stedene jeg har spist (Kebabbiten, New Beirut Kebab, New Winny Kebab, Hagan Pizza og Kebab, et eller annet på Oslo S og litt sånt..) så koster da ikke Bislett Kebab noe mer enn de andre? Heller tvertimot så syntes spesielt Kebab middag / tallerken gir mye mat for pengene og det inkluderer 0.8l drikke.

 

 

Vil på ingen måte påstå at Bislett Kebab er best på noen som helst måte, og jeg mener ingen kan være "Norges beste kebab" ettersom det er fryktelig individuelt hva en person faktisk forventer og ønsker av en kebab. Jeg kan hate en kebab som kompisen min elsker, og andre veien og tredje sjappe kan det være at vi begge liker. Så det å finne en kebabsjappe som skal være unisont og universalt best for alle tror jeg blir vanskelig, eller rettere sagt umulig.

 

 

For meg blir Bislett Kebab god på grunn av en mildsaus jeg liker veldig godt, jeg liker ikke medium eller sterk her men jeg syntes den milde er veldig, veldig god. Kjøttet er litt for malt, minner for mye om farse og tidvis så ligger den å koker istedenfor å bli stekt men det reddes stort sett av sausen, og pommes fritten er stort sett god den også. Har vært borti steder med bedre kjøtt, deriblant New Beirut Kebab men det blir ikke like godt på grunn av at jeg ikke finner sausen like god og jeg syntes den setter utrolig mye av smaken på en kebab.

 

Folk må bare være uenig med meg, men det er hvertfall min oppfatning og derfor er Bislett Kebab enn så lenge nr1 på min liste over de stedene jeg har prøvd til nå. Men det hender jo at jeg går lei og da blir plasser som New Beirut Kebab osv prioritert når jeg vil ha en kebab med litt annen smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Habibi Kebab, ved Oslo City er veldig god, med pommes frites inni rullekebaben. Få som har sagt Dronningens Kebab rett i nærheten av Oslo City også. Den kan likevel ikke måle seg med Papa Rosas kebab oppe ved Manglerud/Høyenhall. Rullekebab dette også. Har enda ikke smakt Marinos, men har hørt mye bra.

 

Bislett er kebabens svar på Call of Duty, Megan Fox etc. Bro-babb. Overvurdert. Balkan i nærheten er god, selv om jeg ikke er så alt for fan av kjøttet. Kebabbiten er noe av det samme som Bislett, men litt bedre. Har vært på Snappys i Drammen en gang for et par år siden, men ble ikke så veldig imponert kan jeg huske.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøttet kjøpes fra Gilde og kalles MUK. Det er ikke akkurat 5-stjerners, men det er ikke farlig.

 

Nå er det vel stort sett kun på de mest shabby kebabshappene du får muk-farse servert som kebab. De aller fleste kebabshappene serverer ordentlig kjøtt, av litt forskjellig kvalitet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...