Gå til innhold

Hvordan finne ut om alkoholen inneholder metanol?


Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Noe av dette er sikkert sagt, men jeg måtte bare få det ut. Min mening om alkohol er som følger...

 

1. Hvis du skal drikke, drikk merkevarer (Sagt mange ganger)

2. Drikk med måte. Det er ikke noe gøy hvis man har det så gøy at man ikke husker hvor man har vært, hva man har gjort, eller i verste fall aldri kan huske noe noensinne.

3. Vis ansvar. Selv om man er beruset er man fremdeles ansvarlig for sine handlinger. Selv om man ikke gjør noe som er imot loven kan man gjøre noe man selv vil angre på senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk at motgiften til metanol er faktisk......*trommevirvel* tro det eller ei.....Alkohol

Ja, eller etanol. Men skjønte hva du mente. Norske forskere har faktisk funnet ut en annen motgift også. Husker ikke hva den hette. Men den skulle være like effektiv som etanol, bare mer skånsom. Skal visstnok være stor interesse for denne motgiften internasjonalt. Så det er mulig at dette blir et eksportprodukt, da det ikke bare er i Norge at folk dør av metanolforgiftning.

Lenke til kommentar
Noe av dette er sikkert sagt, men jeg måtte bare få det ut. Min mening om alkohol er som følger...

 

1. Hvis du skal drikke, drikk merkevarer (Sagt mange ganger)

2. Drikk med måte. Det er ikke noe gøy hvis man har det så gøy at man ikke husker hvor man har vært, hva man har gjort, eller i verste fall aldri kan huske noe noensinne.

3. Vis ansvar. Selv om man er beruset er man fremdeles ansvarlig for sine handlinger. Selv om man ikke gjør noe som er imot loven kan man gjøre noe man selv vil angre på senere.

Amen to that. Det gjelder å finne den "perfekte" beruselse. At man er på et stadie, der man er forholdsvis beruset, men samtidig i stand til å tenke noenlunde klart. Det er konge. Da gjelder det å ikke drikke mer, for å opprettholde den samme beruselsen, fordi som oftest så har ikke kroppen tatt opp all alkoholen som tidligere er helt nedpå. Har brent meg mange ganger på at jeg tror jeg må drikke mer, når jeg egentlig har fått nok :p Er sikkert ikke den eneste her.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Har brent meg mange ganger på at jeg tror jeg må drikke mer, når jeg egentlig har fått nok  :p Er sikkert ikke den eneste her.

Søren klype, det minner meg om en jeg kjenner :blush:

"Hm, hva skjer a? Jeg er ikke berusa i det hele tatt nesten jo! Får ta et par tequila-shots til.. "

 

 

 

Og trådstarter, uten at jeg leste side tre og fire, ikke drikk selv om det ikke skummer...

Lenke til kommentar
Metanol og etanol fremstilles i to forskjellige prosesser, ja. Det har allikevel lite å si for påvisningen :(

poenget mitt var vel at noen putter metanol i drikken kun på pur faen, ikke fordi de hadde et lite uhell med fremstillingen.

 

uansett er det ingen safe måte å sjekke på som gjøres på noen sekunder i hjemmet.

Lenke til kommentar
  • 15 år senere...
  • 1 år senere...

Hvis du vet det er hjemmebrent kan det ikke være metanol, du lager ikke det ved en feiltakelse. Vet du det er hjemmebrent men mistenker at de har blandet inn metanol handler du av feil folk. Største kjangsen å kjøpe metanol er når en risikovillig skurk med lav moral prøver å selge deg 5-10liter ren smuglersprit, den mafian i Polen eller Romania han muligens handlet med i stede for fabrikkene i Tyskland eller spania for å spare en krone, de driter fullstendig i om noen dauer, i Norge, og ikke kjøp av noen som jobber i papirproduksjon eller på Herøya 😀

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Christer Hansen skrev (På 1/29/2021 den 20.09):

Etanol brenner med en klar blå flamme, Metanol brenner med gul flamme.

Nei det gjør den ikke og om det hadde vært noe forskjell du kunne sett med det blotte øye ville alkohol gitt mest farge da den har et C molekyl mer en metanol og det er i all hovedsak der fargen kommer fra, hydrogen brann vill du nesten ikke se i dagslys. Jo lenger Carbon lenken blir jo tyngre og mer synlig blir flammene, de lengste lenkene ender opp som asfalt, det brenner det og, men ganske svart pga antall C pr H, så om du mener du har sett nok så er det bare å bruke kjeringtriks, om du mener at synet og livet er kjekt å ha, få det analysert. Grunnen til at sånne myter overlever som sannheter er at det nesten aldri blir solgt metanol, så du blir sikrere og sikrere på at du har knekt koden 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...