Gå til innhold

[Løst] Reklamasjon på glidelås


Star Fox

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med reklamasjon på ødelagte glidelåser?

 

Kjøpte en vinterjakke på salg hos boys of europe i sommer, tok den derfor ikke frem før i november for å bruke den. Etter kort tid er glidelåsen helt ubrukelig. Det er bare på slump at jakka lukker seg skikkelig, ellers når man drar opp glidelåsen, så åpner jakka seg igjen på undersiden av glidelåsen.

 

Jeg mener selvfølgelig det er reklamasjonssak, aller helst vil jeg ha lik jakke, men siden det er et utgått produkt tviler jeg på at det er mulig. Jakka kostet 1500 opprinnelig, men var satt ned til 750. Om jeg krever omlevering, det da være lik vare, eller bare "tilsvarende" lik? Altså, kan jeg kreve en ny jakke til en pris på ca. 1500 kroner, eller kun en jakke til en makspris á 750 kr.?

 

Regner med det mest sannsynlige her er heving av kjøpet (tviler på at de gidder å reparere jakka).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må du ha kvittering.

 

Nummer to så skal man ha likt produkt som det man kjøpte ved fremvisning av kvittering. Altså tilsvarende lik. Prisen spiller egentlig ingen rolle, men i prinsipp kan butikken si at du maks får vare for 750,- loven sier riktignok at du skal ha vare for opptil 1500,-. Ikke la deg bli lurt :)

Lenke til kommentar

Regner med det mest sannsynlige her er heving av kjøpet (tviler på at de gidder å reparere jakka).

Å bytte glidelås er en relativt enkel sak for en skredder. Så det kan hende at de vil gjøre dette fremfor å heve kjøpet eller omlevere jakken.

 

Men om de omleverer, og de ikke får tak i samme jakken, så skal du ha en tilsvarende jakke, selv om den koster mer enn de 750 du betalte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...