Gå til innhold

Kjøpt telefon som ble sperret på IMEI


Anbefalte innlegg

For en stund tilbake siden kjøpte jeg en Iphone 6 Via Finn. Den var ny og ikke åpnet. (Selgeren hadde kjøpt denne via Elkjøp)

 

Så jeg kontakter han og kjøper da denne telefonen, (Byttet min en uke gamle S5 + 2700kr)

 

Jeg går hjem, bruker den fint i en uke, helt til plutselig jeg ikke får signaler lenger, og prøver alt sammen.

 

Ringer inn til Netcom ( Ettersom han har kjøpt den på bedrift abo via dem)

 

Og de sier at det er over 20 IMEI som er låst sammen med min, tydeligvis noe rundt om i oslo.

 

Så nå flere uker etter dette har den bare ligget og støvet ned, og kan ikke bli brukt til annet en en "ipod"

 

Men hva kan jeg gjøre? Har ingen informasjon på selger lenger, så ser ikke poenget i å gå til politiet med dette.

 

Hva er evt en løsning, og er det mulig og skjekke IMEI på nett om den enda er låst? (Har ikke sim som passer lenger)

 

Siden dette er en telefon jeg var veldig fornøyd med.. men selger tydeligvis droppet og betale videre på abo denne var linket mot.

 

 

tips ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en " Delvis" Ordentlig kvitering på mail et par dager senere.. Som tilsvarer samme imei osv, som både på telefon, og eske. Men jeg skjekka litt forskjellige sider (http://swappa.com/esn) og fikk opp at den ikke var en låst eller "bad" Imei.. Har bare ikke et simkort liggende lenger til å få prøvd haha, så får bare se.. Men er de sidene som det over, en side som faktisk kan si riktig?

Lenke til kommentar

Som ansatt i elkjøp vil jeg anbefale deg å kontakte kundesenteret vårt, de kan sjekke serienr på telefonen og se om det er en telefon vi har salgshistorikk på i våre systemer.

 

Om det ikke finnes, så kan dette være en god forklaring på hvorfor imeinr nå er sperret..

 

IMEI-nr sperres ikke på bakgrunn av at han ikke har betalt abonnementsregningen sin, så dette er ikke årsaken.

 

EDIT: Mener at de kan sjekke både IMEI-nr og serienr, mest sannsynlig er IMEI det salget er registrert på.

Endret av Alastor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...