Gå til innhold

Bestilte 1 fikk 10 SSD


Anbefalte innlegg

I dag hentet eg min bestilling fra CDON.com


Kjente at pakken var veldig tung for å vere kun 1 stk SSD


Så når eg åpnet pakken såg eg at det låg heile 10 SSD'er 120GB ca(5000kr)


Skal eg vente og se? kontakte cdon? eller bare beholde dem?


Takk for svar

Endret av Hårek
Gjenoppretter slettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og diskusjon.no er ofte frekventert av diverse ansatte hos slike leverandører. Finner de denne tråden så tar det trolig kort tid å avdekke hvem som bør kontaktes.

Min første tanke var at dette var at siden dette var førstepost til TS så var dette en ansatt hos CDON som har opprettet en bruker i forsøk på å få oss til å bestille SSD-disk i håp om å få 10 stk.

Lenke til kommentar

Du bør absolutt melde fra om dette. Kanskje du får litt goodwill/rabatter som takk :)

 

Herr Brun: Frekk versjon -> Oppdage at man har fått alt for mye når man kommer hjem. Dra rett til politiet og "anmeld" mulig tyveri. "Jeg satte pakka fra meg på sykkel-bæreren, da jeg kom hjem var den borte. Tror noen må ha tatt den, teoretisk mulig at den har ramlet av, men har lett og ikke funnet den". Kan da nettbutikk komme med krav mot deg når de oppdager fadesen sin? Du har "beviselig" miste/blitt frastjålet pakka :hmm:

Lenke til kommentar

Herr Brun: Frekk versjon -> Oppdage at man har fått alt for mye når man kommer hjem. Dra rett til politiet og "anmeld" mulig tyveri.

Du har vel ansvaret for innholdet i pakken når du har hentet den på Posten, uavhengig av om den inneholdt for mye?

 

Uansett er det ulovlig å beholde noe man ved en feil får for mye. Det har vært en del poster her på forumet, men jeg tipper ingen hadde holdt kjeft om de hadde fått for lite.

Lenke til kommentar

Herr Brun: Frekk versjon -> Oppdage at man har fått alt for mye når man kommer hjem. Dra rett til politiet og "anmeld" mulig tyveri. "Jeg satte pakka fra meg på sykkel-bæreren, da jeg kom hjem var den borte. Tror noen må ha tatt den, teoretisk mulig at den har ramlet av, men har lett og ikke funnet den". Kan da nettbutikk komme med krav mot deg når de oppdager fadesen sin? Du har "beviselig" miste/blitt frastjålet pakka :hmm:

Det er et litt interessant spørsmål som jeg ikke er helt sikker på. Hvis vi endrer på det til at tingen faktisk blir stjålet, og du ikke kan klandres for tyveriet, så tror jeg det ikke er ditt ansvar. Dersom man baserer tilbakeleveringskravet på at butikken er eier av de 9 andre SSDene så har du nok et visst ansvar for å ta vare på dem på vegne av butikken ut fra alminnelige lojalitetsbetraktninger. Dersom du ikke kan klandres for at de forsvinner (de blir stjålet eller brenner opp i en ulykke eller lignende) så er det ikke grunnlag for å rette noe krav mot deg. Dersom kravet tenkes bygd på en slags condictio indebiti-vurdering (ved krav om tilbakelevering av ting vil det og selgers eiendomsrett stort sett være to sider av samme sak) vil det at du har mistet tingene uten å kunne klandres for dette være et tungtveiende moment for at du ikke skal trenge å levere noe tilbake.

 

Ditt forslag er derimot straffbart som både svindel og falsk anmeldelse.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...