Gå til innhold

Angrerett på leie av parkeringsplass?


Anbefalte innlegg

Har klart å inngå en avtale om leie av en parkeringsplass i 6 måneder (over epost og telefon) som jeg ikke ønsker allikevel (ikke nødvendig å gå inn på detaljer). Avtalen er mellom meg og et firma eller AS.

 

Avtalen skulle gjelde fra dagen jeg inngikk den som var 6. Oktober. Det har altså ikke gått 14 dager ennå, og da skulle vel angrerettloven gjelde? Eller er det noen spesielle bestemmelser ang. leie av parkering? Jeg har vært innom siden deres og trykket "jeg godtar vilkårene" eller noe sånt, men angrerettloven skulle da gjelde i 14 dager uansett?

 

Har allerede sendt en epost og informert om at jeg ønsker å benytte meg av angreretten men ikke fått noe svar ennå. Usikker på hva jeg skal gjøre nå. Er redd for at hvis jeg ikke betaler fakturaen vil det gå til inkasso. Er det noen som har tips eller råd til meg? Har jeg egentlig angrerett i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om du skriver om dette er snakk om privateid parkeringselskap, borettslag eller eid arbeidsparkering siden det kan gå under forskjellig lovverk.

 

Er det parkering ved leie av borettslag så går vel det over husleia.

 

Parkering – hvilke regler gjelder?

 

http://parkeringsklagenemnda.no/

 

Her kan du kanskje finne litt informasjon, det er vel ikke åpenkjøp på parkeringsplass, siden dette blir sett på som tjeneste, men du kan muligens leie den ut videre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...