Gå til innhold

Elkjøp Ullevål Megastore vil ikke levere vare jeg har kjøpt og betalt (i butikk)


krille

Anbefalte innlegg

Har havnet i en kjedelig situasjon, som jeg håper jeg kan få noen innspill. Jeg er ingen jurist eller innehar spesiell kompetanse på området, så det er alltid en mulighet for at jeg leser loven som fanden leser bibelen J

 

Forrige mandag (9.02.15) var jeg hos Elkjøp på Ullevål Megastore og kjøpte meg en ny TV, som var på kampanje i forrige uke (Samsung UE65HU8205) til kr. 14 995 (normal utsalgspris mellom 25 000 og 30 000)

Jeg fikk bekreftet i butikk at jeg fikk en av de siste de hadde, med forventet levering i slutten av februar eller tidlig mars.

 

Jeg betalt for TV’n i kassen og var glad og fornøyd med at jeg sikret med denne til en god pris.

 

Fredag (13.02.15) fikk jeg plutselig kontrabeskjed om at jeg ikke kunne få varen likevel. Det var selgeren i butikken som kontaktet meg via epost og fortalte dette.

 

Jeg insisterte da på at jeg hadde inngått en avtale som var bindende for begge parter og at jeg forventet at avtalt vare ble levert som avtalt. Jeg viste til § 21 i forbrukerkjøpsloven og fastholdt kjøpet og krevde varen levert.

Igår fikk jeg følgende melding fra selger:

 

 

Men dette var en trykkfeil som vi har gardert oss mot i vårt annonse skriv. Alternativene er erstatningsvaren som vi tilbyr eller pengene tilbake, jeg ønsker virkelig ikke å skuffe noen. Derfor spør jeg om det er noe annet vi kan gjøre for deg?

 

 

Som er for meg uforståelig. Jeg fikk bekreftet i butikk at jeg fikk den siste eller en av de aller siste. I tillegg så har jo butikken akseptert kjøpet mitt og tatt betalt. Jeg har ei heller fått noen forklaring på hvorfor jeg ikke kan få varen min.