Gå til innhold

Skurring og susing i Logitech Z623 PC-anlegg


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt dette anlegget en god stund nå (1år) og det har alltid vært litt skurring, selv om jeg synes at det har blitt mer merkbart i det siste (siste månedene).

 

Nå har jeg endelig bestemt meg for å finne ut av hva det kan være for noe, fordi jeg har begynt å høre på en del klassisk musikk og da er det fryktelig irriterende å høre skurringen i venstre og høyre høyttalerne (dette er 2.1 system).

 

Bassen har alltid fungert bra synes jeg, men som sagt er det fronthøyttalerne som er problemet. Dersom jeg spiller av musikk med mer enn 35-40% volum begynner skurringen, og det blir verre jo høyere volumet blir.

 

Jeg har gjort bittelitt research for å se hva andre har gjort med problemet. Men nå ønsker jeg dere på forumet å hjelpe meg med å løse dette:)

 

Det jeg har gjort så langt er å prøve å luke ut problemet. Det første jeg gjorde var å koble utgangskabelen (for lyden fra anlegget) fra PC-skjermen min til telefonen. Da forsvant skurringen uansett hvor høyt jeg spilte (prøvde til 75% ca.), men da kom et annet problem som jeg ikke har lagt merke til før, susing.

Jo høyere jeg skrudde opp volumet jo høyere ble susingen. Men det var ingen skurring fra høyttalerne lenger altså. Så koblet jeg kabelen tilbake til lydporten til skjermen, og susingen var borte men skurringen var tilbake.

 

Jeg har lest at kabler som sitter veldig nærme hverandre (strømforsyning og lydkabel) kan skape interferens som gir støy på anlegget, men om dette er mitt tilfelle er jeg ikke sikker på, selv om de fleste kablene mine går langs hverandre til skjøteledningen.

 

En siste ting jeg må nevne er at jeg ikke har dedikert lydkort i min PC, kun på hovedkortet og jeg har tenkt på at det kanskje er dette som gjør at det skurrer (fordi onboard lydkortet ikke takler så mye futt?).

Men susing har jeg lest er en naturlig ting som alle lydanlegg har bare i ulik grad.

 

Så nå har jeg lurt på om jeg endelig skal bestille lydkort, men før jeg eventuelt gjør det så vil jeg høre med dere på forumet som har ordentlig greie på dette:)

 

Håper noen kan svare på mitt innlegg, og beklager for wall of text!

Endret av Wonderchin0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...