Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min nye lenovo pc skrur seg av pga en "feil"


Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk en lenovo pc til jul som jeg knapt har brukt før nå. Problemet er at skjermen plutselig "frosner" så tar det ca 30-40 sek til jeg får beskjeden " Det oppstod et problem" og den må startes opp på nytt. Denne beskjeden har jeg fått ca 20 ganger på 2 uker. Pcen er oppdatert og jeg har Mcafee som virus program, kan det skyldes dette, er det evt noe jeg kan gjøre? Den blir heller ikke spesielt varm før den skrur seg av.

 

Det er en bærbar lenovo 20404, med intel core i7 og nvidia geforce. Er ikke så god med datamaskiner men håper på noen råd som hjelper!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du kan prøve gjenoppretting. Dette finner du i menyen. Husk å ta backup av dataene dine først.

 

Du kan også forsøke å avinstallere virusprogrammet og heller bruke Windows sitt som heter Defender.

 

Kan årsaken være ett spill eller annet program du har lastet inn?

Test isåfall pc etter gjenoppretting før programmet legges inn på nytt.

Lenke til kommentar

windows 8 og 8.1 har windows defender som standard. avinstaller mcafee skiten så vil denne aktivere seg selv.

Kan jo hende at du har fått med deg noe dritt via torrents, spessielt om du bruker public torrent sider.

Ok da prøver jeg på det. Ja det er det sikkert. Skal avinstallere mcafee så får se m det hjelper :)

Lenke til kommentar

windows 8 og 8.1 har windows defender som standard. avinstaller mcafee skiten så vil denne aktivere seg selv.

Kan jo hende at du har fått med deg noe dritt via torrents, spessielt om du bruker public torrent sider.

Leste et sted at det er en blue screen of death skjerm som jeg får opp, har hatt det engang før på den gamle pcen, men husker ikke helt hva jeg gjorde for å fikse det.

Lenke til kommentar

Litt mer informasjon om feilmeldingen kunne kanskje hjelpe. Bilde, eller nøyaktig sitering av det som står der.

Blåskjerm inneholder en STOP kode som er av interesse.

http://www.howtogeek.com/163452/everything-you-need-to-know-about-the-blue-screen-of-death/

Det står "det oppstod en feil :( " og at den må restartes. under dette er det en link: dsc_watchdog_violation, gjennopprettet hele pcen men det hjalp ikke. Ble faktisk verre. Hver gang jeg skal se på youtube nå kommer det en veldig høy og ubehagelig lyd. akkurat som om hele pcen skal eksplodere, og skjermen fryser og jeg får opp den samme beskjeden som sist gang...Har virkelig ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå

Endret av Nebbdyyret
Lenke til kommentar

Det er nok DPC watchdog violation.

Du kan begynne med å lese dette. http://pc.net/helpcenter/answers/windows_8_dpc_watchdog_violation

Samt gi oss fullt modell nummer på lenovoen.

 

I windows eventloggen eller reability histtory kan du finne detaljer om bug check kode som vi som skal hjelpe trenger informasjon om.

Det er en lenovo flex 2-14, 20404 leste på siden og har oppdatert intel driveren...Vet ikke om du får riktig info av dette men, det står en del forskjellige ting fra i går og idag:

 

IKE and AuthIPsec keying modules - sluttet å virke 21:26 - Rapport sendt

Lenovo Motion - sluttet å virke (3 ganger) - Rapport sendt

Lenovo yoga mode Control - sluttet å virke (3 ganger) - Rapport sendt

Vertsprosess for Windows tjenester - installasjonsproblem med Windows update (8 ganger) -rapport sendt

Windows uventet avslutning - 11:42 - løsning tilgjengelig -Problemhendelsesnavn: BlueScreen - Kode: 133 trykker på vis løsning men løsningen kan ikke lastes ned.

Windows audio Device graph isolation - sluttet å virke - ikke rapportert

 

IDAG:

Windows audio Device graph isolation - sluttet å virke (2 ganger) - ikke rapportert

Windows memory diagnostic - memory test results reported - ikke rapportert..

 

Står at jeg ikke har mulighet til å rapportere noe

Endret av Nebbdyyret
Lenke til kommentar

Har du installer alle nyeste drivere, brikkesettet(intel), nvidia(GPU), lan osv.

Bare intel, prøvde å søke etter oppdateringer på pcen men den ville ikke så måtte finne oppdateringer direkte på intel nettsiden. Må man altså installere alle? Har aldri opplevd å gjøre noe sånt med en helt ny pc...

Endret av Nebbdyyret
Lenke til kommentar

Stop kode 133 er samme dpc violation error.

Her har jeg lokalisert en kis med lenovo flex som deg og med akkurat samme feil som har får dmp filene sine analysert. Og det viste seg at det var forårsaket av wifi driver til det trådløse nettverkskortet.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-performance/win-81-dpc-watchdog-violation-lenovo-flex-14/019d236f-dc06-4daa-ac94-da8ee997e4b5?page=1

 

Han skiftet driver og problemet forsvant.

 

Så oppdater drivere fra lenovo

http://support.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbooks/flex-series/ideapad-flex-14-notebook?c=1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...