Gå til innhold

Dirkesett og dirking...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Du MÅÅÅ!! lage en worklog :yes::p Skal lage meg noe slikt jeg også.. har funnet ut at det er rimelig vrient å dirke hengelåser med binders :D Fikk det til da :D

 

Har et hengelås her som jeg mangler nøkkel til... irriterer meg grenseløst ;) Særlig når den sitter fast i en hylle

Sag av bøylen med jernsag da vel :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du greier ikke å dirke en hengelås med en binders, med mindre det er "hengelåsen" på lillesøsters rosa powerpuffs dagbok du refererer til :p

 

Letteste måten å "åpne" en vanlig hengelås på er med hammer, med mindre vi snakker om disse blanke monsterlåsene, så er det bare snakk om et par slag på de større hengelåsene så er de åpne.

 

Flytende nitrogen skal visstnok også være effektivt, men det er ihverfall ikke noe jeg har liggende i roteskuffen.

Lenke til kommentar

Hammer trikset har jeg prøvd, brukte to hammere og slo samtidig på begge sidene av bøylen, det blir sjokk pga smellen så fjærene som holder låsesplintene gir etter og den spretter bare opp.

 

Sånn kjølespray som er poppulær blandt sykkeltyver koster vist veldig mye og må brukes rett så det er ikke noe økonomi løsning for å si det sånn hehe, dessuten blir låsen ødelagt.

 

- Det jeg har sett på filmer er at de sprayer inn kjølespray i selve låsen og smeller til den inn i nøkkelhullet med hammer og en liten meisel (sikkert for å styre slaget så det treffer på rett plass) så de små knottene inni brekker/knuses og så vrir de rundt med en sånn ting nevnt tidligere i tråden. Om det funker, tja jeg tviler ikke... meiselen skal ikke være så liten at den går inn i nøkkelhullet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Vet dette blir en bump av en gammel tråd, men ville bare komme med litt informasjon ang. dirking.

 

Når/hvis dere skal kjøpe et dirkesett så anbefaler jeg på det høyeste å kjøpe fra www.lockpickshop.com

 

Jeg anbefaler dette settet som har 14 deler, samt en veske og håndtak som du kan sette på valgfritt.

http://www.lockpickshop.com/PXS-14.html

Merket er Southord som er noen av de største i verden på slikt utstyr. Låsesmeder osv bruker det. I det settet der får du det meste av dirker du trenger, og det har bra kvalitet.

 

Jeg anbefaler også en øvelsesylinder som er åpen slik at du kan se når du treffer pinene.

http://www.lockpickshop.com/PCYX6.html

 

Lockpick shop setter ned prisen som står på pakken slik at du slipper toll, og det tar ca. 1 uke fra bestilling til du mottar varen.

 

Det er veldig viktig å skjønne hvordan en lås fungerer før dere begynner å dirke. Ved hjelp av google kan dere finne mye, men for å få en grei basis innsikt i hvordan det fungerer så les igjennom denne og se på animasjonene der:

http://home.howstuffworks.com/lock-picking.htm

 

Anbefaler også filmen "Lockpicking for the New Millennium" som er veldig bra.

 

Er også mange tråder ang. lock picking hos freakforum.nu og på lockpicking101.com.

 

Håper noen får lyst til å begynne med dirking etter å ha lest dette.. :)

Lenke til kommentar

SkinnyT: Har ikke testet denne, men utifra hva jeg har sett andre har sagt om den så er den bare helt OK. Men så er ikke prisen så høy heller.. :)

 

Konnis: Skal fungere bra den.. :) Men anbefaler deg å kjøpe den hos lockpickshop.com isteden, tipper den er mye billigere der.

 

Hadde jeg valgt så ville jeg heller ha kjøpt et sett en en slik jackknife. Men for all del. Eneste grunnen til at jeg vil ha sett isteden er jeg tror du får litt mer for pengene da, og at når jeg dirker så bruker jeg ofte 2-3 forskjellige på 1 lås, og med en slik så blir det stress å bytte dirk samtidig som du skal holde tension på låsen.

Endret av 0lav
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...