Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta 2 sekunder og let det opp på google (forholdsvis idiotisk å spørre om det vil skalere på så mange kjerner i førsteomgang. Om du faktisk hadde flere enn 8 kjerner så ville du vist dette). Minecraft er ikke optimalisert for flere kjerner. Enkelte plugins har gjort at Minecraft kan skalere på 2 kjerner, men dette er ikke 100% optimalisert. Når det kommer til plugins kan man programmere de til å skalere på flere kjerner, men de fleste plugins er ikke laget for det.

 

Kan jo legge til at det ikke finnes noe spill i dag som fullstendig støtter over 8 kjerner. BF3 kan skalerer på opp til 12 kjerner.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Serveren er oppe og går :)

 

Dataen slår seg av etter en stund, hvordan kan den være oppe hele natten ? Når jeg slår sammen dataen så går den i dvalemodus, finnes det en måte jeg kan legge ned skjermen (har bærbar) men samtidig kan vennene mine være innpå ?

 

Hvor er det trygt å laste ned plugins og hvordan innstalerer jeg dem ?

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Det funker ikke :/ Men er det slik at når jeg har lastet ned en vanlig server fra minecraft.net så kan jeg ikke add'e plugins ?

 

notepad-filen blir om til satsvis windows-fil ... i tilleg vet jeg ikke om jeg har java 6 eller 7 :(

 

Edit: Faen, nå funker ikke serveren i det hele tatt :( Enten "Can't reach the server" eller så går tiden ut med at det står downloading terrain... Vær så snill og hjelp meg

Fikset :) Det var bare å slette alle bukkits-filene :)

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /C "%BINDIR%"
"%ProgramFiles(x86)%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xincgc -Xmx1G -jar craftbukkit-1.2.4.jar
PAUSE

 

3 linje må du endre utifra hvilken stasjonsbokstav din windows installasjon har. På linje 4 må du endre det mellom de to første % tegnene, eventuelt "jre6" til "jre7" og til slutt må du endre hvilken .jar fil du skal åpne. Lagre så filen under alle filtyper og som "RUN.bat".

 

Denne koden åpner java fra C/programfiles(x86) og starter .jar filen "craftbukkit-1.2.4.jar".

 

Om ikke det funker kan du laste ned filen her: http://www.mediafire.com/?84b4pa51we03896

 

Når det kommer til serverplugins er noen plugins laget for SMP og noen for Bukkit. Bukkit plugins funker ikke for SMP og vice versa.

Lenke til kommentar

Nå funker serveren fint :) Takker for alle svar. Serveren er godt igang og jeg vil at flere av mine venner skal kunne joine men hamachi har en maksgrense på 5 personer. Hvordan får jeg det til å bli flere ? Ser at det er mulighet for å kjøpe opp til 32 stk for 20$ men er ikke interessert i å betale. Er det en måte å enten få mulighet for flere spillere på hamachi-nettet gratis eller å ta vekk hamachi uten at det gjør noe med serveren? Er det noe fare ved å avskaffe hamachi på en hamachi-server ?

Lenke til kommentar

Ta 2 sekunder og let det opp på google (forholdsvis idiotisk å spørre om det vil skalere på så mange kjerner i førsteomgang. Om du faktisk hadde flere enn 8 kjerner så ville du vist dette). Minecraft er ikke optimalisert for flere kjerner. Enkelte plugins har gjort at Minecraft kan skalere på 2 kjerner, men dette er ikke 100% optimalisert. Når det kommer til plugins kan man programmere de til å skalere på flere kjerner, men de fleste plugins er ikke laget for det.

 

Kan jo legge til at det ikke finnes noe spill i dag som fullstendig støtter over 8 kjerner. BF3 kan skalerer på opp til 12 kjerner.

 

Det største problemet med Minecraft er at det ikke klare utnytte kraften fra maskinen. (Ikke særlig multithread støtte)

 

Nå snakket Dinnerbone om å se på muligheten for støtte, men vil bli senere der enormt av arbeid må gjøres.

Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...