Gå til innhold

Bokettersyn av inaktivt enkeltmannsforetak


Anbefalte innlegg

Hei. Ble overrasket over et brev i posten idag. Det var fra Skatt Øst og de varlset kontroll av regnskap osv. i enkeltmannsforetaket mitt.

 

Enkeltmannsforetaket ble startet kun for hobbyvirksomhet. Jeg trengte det for å kunne registrere domener, og det er ikke blitt benyttet til noe annet enn det. Jeg har aldri hatt noen inntekt eller utgifter i anledning foretaket. Av den grunn har jeg aldri ført noe regnskap, eller sendt inn noe i anledning med selvangivelsen. Det har som sagt aldri vært noe penger som skulle ha vært skattet av eller noe lignende.

 

Jeg skal ringe saksbehandleren imorgen å forklare situasjonen, men jeg håper ikke jeg har gjort noe feil eller straffbart? Lurer derfor på om noen har noe relevant informasjon eller ideer om hva jeg kan forvente når jeg ringer imorgen?

 

Jeg lurer også på hvorfor jeg er valgt ut til ettersyn? Er dette en helt tilfeldig prosess, eller er det noen mistanker eller annet som ligger bak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som skulle havne i denne tråden med samme spørsmålet, så fikk jeg snakke med en veldig hyggelig saksbehandler idag som forsto situasjonen. De hadde faktisk vært inne på Linkd-in profilen min og undersøkt, men som sagt hun var veldig forståelsesfull og tror det ordner seg ganske greit.

 

Forøvrig så fikk jeg vite at Skatt Sør har fokus på denne bransjen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...