Gå til innhold

trøbbel ang bining med NextGenTel (AKA. ShitGenTel)


Anbefalte innlegg

Hei! trenger litt støtte fra folket med hva jeg skal gjøre.. Jeg kjøpte meg bolig 27mai i år. med dette kjøpet ble jeg ringt fra NextGenTel der jeg fikk tilbud om å bli kunde (som tidligere eier var/er) Jeg måtte tenke på dette, og gjorde litt research. etterhvert fant jeg ut at nextgentel virket som det beste alternativet siden de var de eneste man kunne bestile kun internett og ikke tv kanaler. Jeg bestemte meg får å gå for dette tilbudet. Jeg ble lovet tre ting;  

1) Første mnd gratis. (MÅTTE binde meg i 12mnd ellers fikk ikke jeg internett fra de)

2) Internett fra dagen jeg flyttet inn (27.mai)

3) oppgraderbar hastighet til 30mbit/s om ønskelig.

Jeg ønsket egentlig 30mbit/s med engang, men han anbefalte meg å prøve 20mbit/s først. OK tenkte jeg og da var det hele i gang... 

Jeg fikk ikke internett før 10.juni, altså to uker senere enn avtalt. Det to ukene brukte jeg sikkert mellom 2-400kr bare i tlf samtale til deres 5 sifrede nummer. umulig å få kontakt med de, velger du at de skal ringe tilbake så er det 30% sjanse får at de gjør det.  Måtte vente på montør og tekniker og drit som var, til slutt, fredagn den 10.juni fikk jeg beskjed om at linjen var aktiv, trengte altså ikke noen montør alikvell! greit tenkte jeg og fortsatte min hverdag som før. internettet jeg fikk var så elendig at det ikke gikk an å se verken tv2sumo eller netflix. jeg tok utallige speedtester og jeg hadde mellom 8-12mbit/s på dagtid, og mellom 2-6mbit/s på kveldstid. ringte å klaget, gjorde alt de sa, er jo ikke helt bår på routere og modem så prøvde alt som er mulig å prøve. fortsatt ble dette ikke bedre. Tilslutt fikk jeg beskjed om at 12-14mbit/s var maks de kunne levere, selv om jeg hadde 20mbit/s linje. Åsså jeg som skulle oppgradere til 30linje... dette var altså ikke mulig å få levert hjemme hos meg, noe som ble lovet at det kunne bli da jeg sa ja til dette. 

i tillegg til alt dette ble jeg fakturert for perioden 27.mai og ut juni. (dette ble etterhvert endret til dagen jeg fekk internett og ut juni etter ca 30min i kø på tlf og nye 100kr i tlf regning) men jeg måtte betale for denne mnd, selv om jeg ble lovet første mnd gratis.

til slutt ga jeg opp hele driten. jeg røska ut hele modeme og bestilte TV og internett fra GET.  

Så nå skal jeg altså få terminert denne kontraken, og få sagt opp kontrakten med nextgentel. 

--

I mine øyener er det helt klart at jeg kan si opp da jeg ble lovet tre ting, og fikk ikke en eneste oppfyllt. jeg ble lurt på en 12mnd avtale pga pisspreik og tomme ord. 

 

Jeg sendte inn en forespørsel der jeg forklarte hele situasjonen får å få strøken denne bindingen jeg har, dette gjor jeg 4.juli og når jeg ringte idag var den ikke behandlet, de på den avdelingen hadde "mye" å gjør. fikk lagt det inn som en hastesak idag, og jeg sa opp mitt abonoment. 

Noe jeg kan "true med" ?   eller noen plass jeg kan få hjelp med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel over kobberkablene, og de er jo av ymse kvalitet mange steder. Når man bestiller adsl/vdsl så er jo alltid hastighet inntill en viss hastighet eller fra en viss hastighet. Så her kan jo fort 12 til 14 ligge innen det abonnementet du har. Jeg jobber i et annet firma enn ngt og vi garanterer aldri hastighet før det er koblet opp, jeg vil tro ngt også gjør det i sine vilkår.

 

Du har jo angrerett men den skal jo gjelde fra to uker fra nettet er koblet opp, om den blir forlenget når det er feil med bredbåndet aner jeg ikke, men her har du jo klart ikke fått det produktet som du ble lovet ved salg. Og du bør kunne få sagt opp mener da jeg.

Lenke til kommentar

Nextgentel har visst ikke forbedret seg noe siden jeg bestilte nett for 12 år siden..

Tror jeg ventet en måned uten å få noe, så jeg sa opp og fikk bruddgebyr!

Ble ikke betalt

 

Bestilte fra Telenor og de tok 2-3 uker også, men mye mer vennlig og fikk i tillegg 1 måned gratis, fordi de brukte litt lengre tid enn de sa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...