Gå til innhold

komplett/infocare heve kjøpet


Anbefalte innlegg

Fint at du vet bedre hva som er problemet enn de som faktisk har sett og undersøkt problemet da :)

Hvem har undersøkt problemet? "Går inte att felsöka den i detta skicket då DC_IN inte funkar helt och adaptern stuper ur o glappar. Felet kan sitta där så detta före felsökning, Ny adapter är med i POt med."

Feilen TS beskriver er neppe forenelig med en defekt i ladekontakten, spesielt om feilen oppstår når pc-en går på batteri. (Skjer dette TS?)

Jeg vil ikke ta for gitt at teknikerne alltid har rett, fordi jeg har selv opplevd at de ikke kan helt det de holder på med. Spesielt når de finner en fysisk skade er de for snare med å skylde på denne, selv om feilen ikke er forenelig med skaden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Infocare også benytter seg av en tredjeparts lader, noe jeg går utifra. Om ikke må de ha et arsenal uten like for å få fikset maskinene.

Er nok ikke så veldig uvanlig at verksteder har originale ladere. De fleste PCe merkene forholder jo seg til én standard på modellene, hvor de mer spreke maskinene har sin type, mens de svakere har sin egen ol.

Er ikke forskjellig lader pr model de produserer.

 

Bilde fra jobb feks, hvor det bare er originale ladere.

SPHBQtV.jpg

Lenke til kommentar

 

Om Infocare også benytter seg av en tredjeparts lader, noe jeg går utifra. Om ikke må de ha et arsenal uten like for å få fikset maskinene.

 

Er nok ikke så veldig uvanlig at verksteder har originale ladere. De fleste PCe merkene forholder jo seg til én standard på modellene, hvor de mer spreke maskinene har sin type, mens de svakere har sin egen ol.

Er ikke forskjellig lader pr model de produserer.

Bilde fra jobb feks, hvor det bare er originale ladere.

SPHBQtV.jpg

Ble litt flau av det bilde. Jobber du med ungdom?

Lenke til kommentar

Laderen til høyre. Forventer ikke å se slike ting i en profesjonell sammenheng.

Vet ikke hva som er galt med de laderene som henger på høyre? Uansett, du får ta det videre på PM slik at du ikke sporer helt av her :)

 

Når det er sagt, så forventer man vel heller ikke pil-er opp etter veggen heller. :rofl:

Lenke til kommentar

Har litt ytterligere informasjon til dere. 

 

Grunnen til problemet er IKKE skadet ladeplugg.

Fordi for to reparasjoner siden så sendte jeg inn pc'n til reparasjon for det samme problemet (fordi den fikk svart skjerm/dvalemodus,) men da hadde pc'n IKKE noe feil med strøminntaket (DC-IN). 

Så første gangs reparasjon: problem med svart skjerm/dvalemodus. Forsøkt reparert.

Andre gangs reparasjon: problem med svart skjerm/dvalemodus + strøminngang litt dårlig pga brukt uoriginal lader. Forsøkt reparert svart skjerm/dvalemodus men ikke strøminngang , fordi strøminngangen ikke går på garanti og strøminngangsproblemet ikke har noe med problemet med svart skjerm/dvalemodus å gjøre. ( PO er prisoverslag).

 

 

Infocare nekter fortsatt å heve kjøpet. Svaret til tekniker hos infocare er:

Jag kan inte göra mer före PO blir godkänt för i detta skicket som PCn är i så kan ja knappt felsöka den tyvärr.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

 

Fint at du vet bedre hva som er problemet enn de som faktisk har sett og undersøkt problemet da :)

Hvem har undersøkt problemet? "Går inte att felsöka den i detta skicket då DC_IN inte funkar helt och adaptern stuper ur o glappar. Felet kan sitta där så detta före felsökning, Ny adapter är med i POt med."

Feilen TS beskriver er neppe forenelig med en defekt i ladekontakten, spesielt om feilen oppstår når pc-en går på batteri. (Skjer dette TS?)

Jeg vil ikke ta for gitt at teknikerne alltid har rett, fordi jeg har selv opplevd at de ikke kan helt det de holder på med. Spesielt når de finner en fysisk skade er de for snare med å skylde på denne, selv om feilen ikke er forenelig med skaden.

 

 

Feilen kommer selv om strømmen ikke er plugget til.

Lenke til kommentar

Nevnte du noen gang problemet med ladekontakten ved andre gangs innlevering eller var andre gangs innlevering kun relatert til skjermen? Verkstedet bruker jo ikke unødvendig tid på å gå hele maskinen gjennom etter sømmene hvis det ikke er meldt inn feil på andre komponenter enn skjermen. 

 

andre gangs innlevering så håpet jeg å få rettet ladekontakten på garantien, så da nevnte jeg det i tillegg. Men fikk det ikke på garantien. Kun problemet med skjermen. Så de forsøkte å reparere skjermen.

Lenke til kommentar

Tror InfoCare har retten på sin side her. De får ikke feilsøkt videre grunnet skadet ladekontakt.

 

Hold oss oppdatert på utfallet hvertfall :)

 

Hvorfor skal de feilsøke videre når de har forsøkt å rette samme problemet to ganger? Jeg har krav på å heve kjøpet om feilen ikke ble fikset ved 2. gangs reparasjon. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For de som er nysgjerrige på enden på visa:

 

Jeg tok kontakt med Asus, de ba meg sende inn laptopen til dem og nå har jeg fått kredittert 80% av det jeg kjøpte laptopen for. Det er en løsning jeg er godt fornøyd med. Så stort pluss til Asus. Hadde mailkontakt med en veldig hyggelig person på kundeservice der også. 

 

Synd verken Infocare, Komplett kundeservice Eller ikke minst, Komplett sin kundeombudsmann var villig til å finne noen løsning, men bare satte seg på bakbeina. 

Lenke til kommentar

Best å ta kontakt med produsent og ikke butikk da de fleste har ett eget support nummer her i norge, men du må også innse at det er asus som er greie her og ikke komplett/infocare som er vanskelige.

 

At du er fornøyd med å få tilbake 80% av innkjøpspris for en laptop du har ødelagt ladekontakten til forstår jeg godt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Best å ta kontakt med produsent og ikke butikk da de fleste har ett eget support nummer her i norge, men du må også innse at det er asus som er greie her og ikke komplett/infocare som er vanskelige.

 

At du er fornøyd med å få tilbake 80% av innkjøpspris for en laptop du har ødelagt ladekontakten til forstår jeg godt. 

 

Nå er du ignorant. Tror neppe du har lest godt nok. Det med ladekontakten hadde ingenting å gjøre med hevelsen av kjøpet. Hadde jeg ikke hatt noen sak så hadde neppe Asus gitt meg penger tilbake. De kan ikke gjøre det til alle som henvender seg, uavhengig av om kunden har rett eller ikke.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Nå er du ignorant. Tror neppe du har lest godt nok. Det med ladekontakten hadde ingenting å gjøre med hevelsen av kjøpet. Hadde jeg ikke hatt noen sak så hadde neppe Asus gitt meg penger tilbake. De kan ikke gjøre det til alle som henvender seg, uavhengig av om kunden har rett eller ikke.

 

Hadde Asus ment du hadde en sak hadde de latt deg heve kjøpet, de gir deg noen penger for å ikke si noe negativt og heller snakke positivt om merket(noe som fungerte bare se posten din over her), dette gikk på markedsføringsbudsjettet og ikke på support. Det er på grunn av at ikke alle henvender seg til de at de velger å gjøre noe når noen velger å gjøre det, den stille majoriteten som bare godtar ting er det ikke noe vits å følge opp. Siden du var en del av "den bråkete minoriteten" så de det mer i deres interesse å heller komme til et kompromiss hvor de ikke påtar seg noen skyld(de ønsker ikke å åpne opp for den stille majoriteten) men gjør om en kritiker til advokat. Dette er ren skadekontroll :)

 

Dessverre er jeg ikke ignorant men kjenner til hvor kynisk forretningslivet kan være. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

dagens lekse er altså, ikke bruk uoriginal lader? :)

 

definitivt. Det kan tydeligvis ødelegge laptopene. Men det jeg ikke skjønner nå i ettertid hvorfor jeg ikke gjorde, var å reklamere på laderen når den begynte å bli ødelagt. Så det må jeg huske neste gang. 

Lenke til kommentar

Til neste gang er det også lurt å lese seg opp på forskjell mellom reklamasjon og garanti. Og dette med tredjegangsreparasjonsforsøk som fører til heving, fører jo selvfølgelig til at de må kunne sjekke at det har skjedd en gang til (de kan jo ikke bare ta deg på ordet), selv om du kanskje hadde rett. Og da kan ladekontakten ha forhindrte dem fra å gjøre det, noe som medførte at du ikke fikk godkjent hevingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...