Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

nja. LED-lamper tar som oftest SVÆRT lite strøm. Tror ikke du ville ha merket noe forskjell om det hadde vært aktivert når det kommer til strømbruket :p

Meningen med stamina mode er å spare så masse batteri som mulig, men det burde jo være mulig å velge om du vil ha på LED-lyset eller ikke.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk oppdatert firmware i dag, men siden det har mange av ikonene både på homescreens og i appdrawer sluttet å åpne seg med Mindre jeg spamtrykker appen i 5sekunder. Hører at customlaunchers kan fikse det, men tenkte å spørre her først.

 

Noen som har liggende problem?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ingen av filmene han har lagt ut dokumenterer hva som har påført de faktiske skadene. I den filmen hvor han tåpelig nok denger telefonen med en dokost er det heller ikke mulig å se at dette er årsaken til skadene.

Lenke til kommentar

Sant det, men betyr ikke at det er helt usant det fyren sier. Tror ikke den telefonen tåler så veldig mye juling. Men for de som behandler telefonen sin greit så bør det ikke være noe problem (så fremt man ikke er uheldig veldig ofte :p)

 

Xperia Z "Hammer Smash"

http://www.youtube.com/watch?v=CZY49AIGmSw

 

iPhone 5 "Hammer Smash"

http://www.youtube.com/watch?v=tgiF2xnFrto

 

Så er jo klart at det er forskjell på hvor mye de tåler.. Men nå håper jeg de fleste ikke kaster en hammer på telefonen sin.. :D

Kan jo lure på hvordan fyren får penger til alle de telefonene han ødlegger :p

Lenke til kommentar

Er folket fornøyd med mobilen vurderer å ta den da jeg er lei av å vente på s4 samt amoled synes dårlig i sollys

 

S4 har en god del bedre lesbarhet i sollys enn Z, selv om Z gir bedre brightness på papiret. -Glossy kontra mattere skjerm. 3352 mot 2462 i "Sunlight contrast ratio"

 

Les her:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_vs_sony_xperia_z-review-915p3.php

Lenke til kommentar

Er folket fornøyd med mobilen vurderer å ta den da jeg er lei av å vente på s4 samt amoled synes dårlig i sollys

 

Dette er vel en sånn telefon som er litt "smak og behag". Både skjermtype og størrelse vil være ting som noen liker og andre misliker. Jeg synes dette er den beste telefonen jeg noensinne har hatt. Den er stor, men ikke for stor. Men det veies lett opp av alle de tingene som er bra, som god Exchange-støtte, lynrask, "vann"-tett, ekstrem oppløsning og generelt superkul å gjøre så godt som alt på. Jeg har kuttet ut tablet ved siden av, bruker kun denne. Savner kanskje tastatur-dock, men det finnes kanskje løsninger der også...

Lenke til kommentar

Når man trykker på oppgaveknappen så vises en liste med nylig brukte programmer, og som fort blir veldig lang.. Er dette programmer som kjører i bakgrunnen? Er det virkelig ikke mulig å fjerne alle fra listen i stede for å måtte fjerne én og én?

 

Jeg har foreløpig bare lastet ned noen få apper, men føler enkelte ganger at telefonen henger litt. Det er ikke alltid like stor flyt når jeg f.eks. blar i menyene eller scroller nedover en nettside..

 

Hvordan fungerer høyttaleren og mikrofonen hvis telefonen er våt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man trykker på oppgaveknappen så vises en liste med nylig brukte programmer, og som fort blir veldig lang.. Er dette programmer som kjører i bakgrunnen? Er det virkelig ikke mulig å fjerne alle fra listen i stede for å måtte fjerne én og én?

 

Jeg har foreløpig bare lastet ned noen få apper, men føler enkelte ganger at telefonen henger litt. Det er ikke alltid like stor flyt når jeg f.eks. blar i menyene eller scroller nedover en nettside..

 

Hvordan fungerer høyttaleren og mikrofonen hvis telefonen er våt?

 

Liker ikke det jeg leser her. Med innebygd 2GB ram burde dette ikke være problem. Android er bygd for multitasking, dvs programmer ligger i bakgrunnen og rask tilgjengelig ved behov.

 

Vet ikke hvordan det er på Sony enheter, men under developer options kan velge antall programmer som skal være aktiv. Det heter Background process limit. Normalt er den satt til standard. Den kan du feks sette til 4.

Lenke til kommentar

Lite spørsmål. Har andre og merket at Power knappen er litt løs? Om man fører fingeren langs telefonen og inntil power knappen (den ytterste delen) så vrir denne seg litt. Drar man fingeren andre veien vrir den seg tilbake. Ikke noen big deal, bare litt fascinerende og samtidig rart..

 

Ikke på min.

Lenke til kommentar

Poster her, for det er sparsomt med besøkende i "min" tråd vedrørende ny telefon...

 

Kjøpte meg til slutt en xperia P - mest pg.a. størrelsen. Jeg orker ikke stor telefon lenger, og Samsungen jeg har blir i største laget for mine hender (SII).

 

Alt er fint og flott, men stemmer det at det er en beskyttelsesfilm foran på skjermen man kan ta av? Ser slikt ut, men jeg tør ikke begynne og plukke før jeg vet med sikkerhet at jeg kan ta den av (regner med at Z, V, P osv stort sett er pakket og behandlet på samme måte når de legges i esken).

 

Fornøyd så langt, men trodde ærlig talt den tok bedre bilder en min SII. Foreløpig ser det ut til at de blir mye gulere på et vis.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at det var noen film på min, annet enn den vanlige som alltid er påført glassflater, men den falt jo av nesten av seg selv.

Derimot fulgte det med en beskyttelsesfilm jeg kunne sette på selv, og siden jeg allerede har fått antydning til riper både foran og bak syntes jeg det var en god ide.

Siden jeg er en kløne (og huset tydeligvis er veldig støvete - forbaskede katt/sofa/gardiner) ble det ikke særlig vellykket. Filmen er super, den føles nesten som skjermen gjorde før film, glatt og fin og lite friksjon.

 

Hvis jeg skulle prøve på en ny film, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i samme type film, evt om det er noen filmtyper som er like gode og dermed et godt alternativ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...