Gå til innhold

Tom Waits, hvilke album er de beste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg skjønner ikke hvordan jeg har misset denne tråden!

 

Litt sent, men utrolig bra innlegg TWFA! :w00t:

 

Mitt første møte med Tom Waits var i 1993 med filmmusikken til Night on earth. Deretter ble det mye Tom Waits.

Mine favoritter er Swordfishtrombones, Bone machine og Mule Variations.

For noen år tilbake satt Det norske teater opp "Black Rider", og det stykket fikk jeg med meg. De fikk ikke lov å oversette tekstene til norsk, så alle sangene gikk på engelsk og resten på norsk. Et skikkelig bra stykke.

Lenke til kommentar
Har personlig moret meg endel med låta "Oily Night". Hadde vært interessant med en kommentar fra trådstarter og andre aktive TW fans, til denne låta. :thumbup:

Har fyrt den opp på full gamp midt under en fest... Da ble folk stille må jeg si! For maken til sammensurium hadde de aldri hørt før. Og står den lenge nok på, er jeg sikker på at det kan tippe for den mest stabile. Genialt, rett og slett! Black Rider er forøvrig en av mine store favorittplater uavhengig artist/band...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Glimrende, takker!

 

Hadde hørt om fyren fra et par kompiser sent på 80-tallet, men oppdaget ham først da jeg drev som radiotekniker tidlig på 90-tallet, begynte med crooneren og jobbet meg framover til jeg hadde tatt ham igjen på bone machine...

 

Min mest vannvittige opplevelse med mannen var da jeg så "Night on Earth" i den minste salen på (jeg tror) Eldorado. Før filmen var det stillbildereklame hvor de spilte musikk fra soundtracket, men så glemte ("glemte"?) teknikeren å skifte lydkilde da reklamefilmene kom... CocaColareklamen ble noe litt annet med den musikken....

 

Personlig favoritt for øyeblikket: "One from the heart" med "Nighthawks" rett etter.

 

M.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sitter på jobb og hører på den nå. Det er så BRA med artister som ikke taper seg ettersom de blir eldre, som gir ut nytt materiale og ikke hviler på laurbærene.

 

Jeg er stor fan av den mørke og melodiske Tom Waits (Alice er favorittskiva mi av alle han har gitt ut), Gleder meg til mange lytteøkter fremover, og hva jeg oppdager etterhvert...

 

Tenk å få opplevd denne fyren live...

Lenke til kommentar
Alice er favorittskiva mi av alle han har gitt ut.

Min favoritt er Swordfishtrombones. Genial skive.

Favorittene er Rain Dogs og Alice.

Blue Valentine er mitt desiderte favorittalbum.

:cool:

 

Det er det som er så strålende med Tom Waits. Folk har så ulike favorittalbum, og de har like rett alle sammen uansett. Waits har en diskografi nesten uten et dødpunkt.

 

Jeg har vært enig med dere alle fire, opp gjennom årene. Jeg har vært så heldig å følge TW helt fra starten, så hver plate har i utgangspunktet blitt målt mot forgjengerne og ikke mot etterfølgerne.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Da er førsteposten oppdatert med omslag, sporliste og medvirkende for alle utgivelser unntatt samlealbum.

 

Geir :)

7346924[/snapback]

Bra...dette er en veldig god og informativ tråd.

 

Mine favorittplater av Waits er forøvrig Rain Dogs og Closing Time...jeg liker flere av de andre platene hans godt, men de to troner høyest.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...