Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp! Det klør over hele kroppen etter jeg har badet eller dusjet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det klør over hele kroppen etter at jeg har badet eller dusjet! :( Bruker Nøytral, men alikevel klør det så inn i hampen :/ Finns det råd?

Endret av Skagen
Lite beskrivende emnetittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å ikke bruke såpe, men bare dursje med rent, varmt vann? På vinteren er det velig tørr luft og vi får lett tørr hud som kan klø. Såpe gjør dessverre ikke saken noe bedre, samme hvor "riktig" såpen vi bruker er. Det er selvsagt ikke sikker tdet er dette som er problemet, men det er en av de ekleste løsninene og derfor det enkleste "forsøket" å gjennomføre for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Det kan faktisk hjelpe å senke temperaturen på vannet når du dusjer. Varmt vann tørker ut huden og tørr hud klør. Dropp vanlige butikksåper, gå på apoteket å få tak i en hudvennlig dusjsåpe UTEN parfyme. Så kan det også hjelpe og smøre inn kroppen med en fet krem etter dusjing. Mest sannsynlig er det tørr hud som er årssaken.

 

edit: Neste gang skal jeg lese de andre innleggene før jeg poster:p Her var jo faktisk alle mine råd allerede brukt:p

Endret av turbo42
Lenke til kommentar

Takk for gode råd! :D

 

Har funnet ut at det er en kombinasjon mellom varme og røff bruk av håndduk under tørking. Fint at det er så mange med peiling her da, hadde ikke funnet ut det ellers :) Vet jeg er litt småfeig som poster som anonym, men jeg vil helst ikke at slikt skal knyttes direkte til nicket mitt på nettet. OT: Hvordan er reglene hvis jeg ønsker å opprette en egen bruker som jeg bruker til litt mer sensitive innlegg i disse forumene som tillater gjesteposting?

Lenke til kommentar

Flere brukere tror jeg ikke er lov, da de fort er knyttet til tulleposting. Feks hvis noen tror du tulleposter på et sensetivt tema, så kan de gjøre en ip-sjekk på deg å finne ut at du driver og poster med flere nick. Men det er da ikke noe i veien for å poste som gjest når man har lyst til å være litt mer anonym enn vanlig :) Du jo foreksempel gi deg selv et unikt gjeste nick (navnet du skriver inn blir Guest_navnet_ ) som du alltid bruker når du poster anonymt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...