Har til våren planer om å gå til innkjøp av ny bruktbåt. Har for tiden en White Shark 170, som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men føler det er på tide med en oppgradering.
Har som mange gjerne har lagt merke til, laget en tråd med hva JEG vil anbefale folk å kjøpe/ikke kjøpe, men nå står jeg selv fast.
Planen er uansett å selge både White Sharken og Sea Doo'en. Usikker på hva jeg kan få for White Sharken - ligger ingen like ute. Veldig sjelden båt (mange sammenlikner med 175-modellen), men føler det blir litt feil å ta utgangspunkt i prisen den lå på for 5-6 år siden. Noen tips å hente her?
White Shark 170 - 1999mod med 75hk Evinrude Ficht Ram (2000-mod). Særdeles godt holdt begge deler. Om dere vil ha mer specs, er det bare å skrike ut!
Hva jeg vil bruke på ny båt avhenger litt på hva jeg får for disse to, men har planer om å bruke litt utenom også, så tenker jeg havner på rundt 200-225.000,-
Krav:
- Midtkonsoll
- Toppfart på 35-40 knop
- Relativt ny (alt er relativt - 2005 og nyere vil bli vurdert)
- Mellom 15-20 fot
Føler jeg har relativt grei kontroll på hva som er på markedet, men er selvfølgelig åpen for muligheter utenom noen av kravene mine, om dere mener den type båt ville passe ellers!
Selv har jeg havnet på Askeladden Wasper. Med rundt 150 hk, teakdørk, fullt putesett, wakeboard"tower", velholdt og gjerne den nyeste, mørke typen stoff, mener jeg denne er strøken.
Hva mener dere? Alle innspill vil mottas med stor takk!