Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Fikk endelig mitt xiamomi 16AH batteri i dag fra EUD DX (nederland). Tok sin tid gitt, bestilte vel i februar.

Pakken har vært åpnet og sto ett klistremerke på om at innholdet ikke var godkjent i EU eller noe slikt.

 

Men har ikke hørt nå, og batteriet fikk jeg.

Det var forøvrig og legit, og ser ut til å virke bra.

 

 

Kan du lade batteripakken mens du lader mobilen med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Fikk endelig mitt xiamomi 16AH batteri i dag fra EUD DX (nederland). Tok sin tid gitt, bestilte vel i februar.

Pakken har vært åpnet og sto ett klistremerke på om at innholdet ikke var godkjent i EU eller noe slikt.

 

Men har ikke hørt nå, og batteriet fikk jeg.

Det var forøvrig og legit, og ser ut til å virke bra.

 

Kan du lade batteripakken mens du lader mobilen med den?

Jepp. Det fungerer på begge mine xiaomi batterier.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hva er alternativene til DX utenom Ebay? Og noen av dem dere anbefaler?

Har brukt aliexpress ganske mye selv, for det meste god erfaringer her i fra. Super lett og få igjen penger om produktet blir alt for forsinket eller ikke dukker opp, da du allerede før betaling ser en tidsfrist selger garanterer pakken skal ha ankommet.

 

Ebay og aliexpress er mine faste gode sider.

Lenke til kommentar

Kutta ut DX selv fordi dem som regel var veldig trege. Typisk nesten en mnd før bestillinger ble levert. Tror nok de vokste fort og fikk noen utfordringer i distribusjon. DX er vel fremdeles som CDON, da de har alt på lager selv. Aliexpress og eBay kjører samme modell som en hub som fasiliterer en markedsplass hvor folk kan kjøpe og selge, og da varierer det alt etter selger hvor kjappe de er. Det kjappeste jeg har fått fra Kina er vel 1 uke, som regel tar det rundt 2-3 uker. En del selgere ordner bare drop-shipping fra større selskap, og de shipper som regel i bulk.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg holder meg til Ebay av og til.

Har blitt mere selektiv med tiden av varer.

 

Mye er ikke så mye billigere enn i Norge, i fysiske butikker.

Batterier, minne/lagring er mer risikosport på DX m.fl. Det er mye elendig kvalitet og løgner om hva man får.

Har hatt batterier som har eksplodert, ett batteri ødela en bærbar PC.

Er det verdt å få kamera, mobil og annet ødelagt av billigste drittbatteri på DX o.l. Noen ganger er tryggheten med fysiske butikker svært god. En del ganger på små elektrodingser, er det lite å spare på utenlandske butikker. -Men ikke sammenlign med rare norske nettbutikker, der noen krever høye summer for "kinadritt".

Lenke til kommentar

Batteri har jeg høy suksess rate med fra aliexpress, men gjør litt undersøkelser på forhånd. Har kjøpt flere knall gode oppladbare 18650 her ifra, men jeg kjøpte ekte laptop versjoner med ekte spenning, ikke noe av 5000+++mAh som går i luften bare du ser på dem.

Bruker mine til lommelykter.

 

Det meste finnes i overpriset versjoner i Norge når de selv kjøper muligens fra samme kilder.

 

Men det nytter jo ikke så lenge man ikke finner de "ekte selgeren / produktene" på nettet. Så er man lat, usikker og bryr seg ikke om pris så er jo sikkert en del norske butikker brukbar. (Nå snakket jeg med tanke på batterier).

 

Er jo muligens negativt også for en del at man må vente 1-5 uker fra Kina.

 

Men er enig som flere sier. Det er skikkelig mye dårlig kvalitet fra DX.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Det meste finnes i overpriset versjoner i Norge når de selv kjøper muligens fra samme kilder.

 

Men det nytter jo ikke så lenge man ikke finner de "ekte selgeren / produktene" på nettet. Så er man lat, usikker og bryr seg ikke om pris så er jo sikkert en del norske butikker brukbar. (Nå snakket jeg med tanke på batterier).

 

Derfor bruker jeg mer fysiske butikker enn før, mange norske nettbutikker med slikt (det er ofte mer amatørbutikker), tar fantasipriser. Tror folk glemmer at flere fysiske butikker kan gruse norske nettbutikker i pris på småvarer.

 

Det er nok "fellen" mange går i på småvarer, man ser at norske nettpriser er høye, og glemmer at fysiske butikker omtrent ofte er billigst på "smått".

På starten av 2000 tallet var det annerledes....

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

 

Det meste finnes i overpriset versjoner i Norge når de selv kjøper muligens fra samme kilder.

 

Men det nytter jo ikke så lenge man ikke finner de "ekte selgeren / produktene" på nettet. Så er man lat, usikker og bryr seg ikke om pris så er jo sikkert en del norske butikker brukbar. (Nå snakket jeg med tanke på batterier).

 

Derfor bruker jeg mer fysiske butikker enn før, mange norske nettbutikker med slikt (det er ofte mer amatørbutikker), tar fantasipriser. Tror folk glemmer at flere fysiske butikker kan gruse norske nettbutikker i pris på småvarer.

 

Det er nok "fellen" mange går i på småvarer, man ser at norske nettpriser er høye, og glemmer at fysiske butikker omtrent ofte er billigst på "smått".

På starten av 2000 tallet var det annerledes....

Eksempler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det meste finnes i overpriset versjoner i Norge når de selv kjøper muligens fra samme kilder.

 

Men det nytter jo ikke så lenge man ikke finner de "ekte selgeren / produktene" på nettet. Så er man lat, usikker og bryr seg ikke om pris så er jo sikkert en del norske butikker brukbar. (Nå snakket jeg med tanke på batterier).

 

Derfor bruker jeg mer fysiske butikker enn før, mange norske nettbutikker med slikt (det er ofte mer amatørbutikker), tar fantasipriser. Tror folk glemmer at flere fysiske butikker kan gruse norske nettbutikker i pris på småvarer.

 

Det er nok "fellen" mange går i på småvarer, man ser at norske nettpriser er høye, og glemmer at fysiske butikker omtrent ofte er billigst på "smått".

På starten av 2000 tallet var det annerledes....

Eksempler?
Ja, masse. Se selv i butikkene.

Har knapt handlet smått på nett siste årene.

Kabler, DAB radioer, ladbare batterier, led pærer m.m. Flere ganger til halv pris av billigste på prisjakt, noen ganger 80% billigere. Men man bør jo bo i en by da. Gode tilbud er nok litt værre på bygda.

Poenget mitt er at ting har endret seg, lett å handle på nett, men ikke nødvendigvis mest økonomisk. Desutten mye fake rabatter i nettbutikker (fake førpris).

Dette går vært klart billigst i fysisk butikk av det vi har handlet hos oss:

TV Panasonic toppmodell, vaskemaskin, surroundanlegg, led pærer (Samsung), batterier vanlige, sykkelvogn, ja stort sett det meste. Handlet mest på nett i 2000-2010, inntil jeg så butikkenes endring og fordel. Selvsagt kan man spare på nett også. Men, billigst på nett, betyr nettopp det, billigst på nett og ikke i fysisk butikk.

 

Nå skal ikke jeg spore helt av tråden her...

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg tenker fysiske butikker så går Elkjøp, Expert, Euronics, Lefdal under her. Når man sjekker feks prisguide/prisjakt er det svært sjeldent at disse ligger høyt oppe, spesielt på "ekstra" utstyr som kabler, minnekort osv. Det er hvertfall min erfaring. Og ebay bla er jo stort sett en del billigere igjen på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg tenker fysiske butikker så går Elkjøp, Expert, Euronics, Lefdal under her. Når man sjekker feks prisguide/prisjakt er det svært sjeldent at disse ligger høyt oppe, spesielt på "ekstra" utstyr som kabler, minnekort osv. Det er hvertfall min erfaring. Og ebay bla er jo stort sett en del billigere igjen på dette.

Prisjakt har visst gjort en god jobb på å overbevise mange om at det ikke finnes noe billigere enn det prisjakt sier! Det er ganske vilt..

Jeg har ikke behov for å overtale noen. Til dere som vil se i butikkene, Lykke til med mulige knallkjøp.

Mine siste kjøp, DAB radio kr 99, billigst på prisjakt 349. Så på en annen radio til 299, billigst på prisjakt var 699. TV kr 5990, billigst på prisjakt kr 8990. Vaskemaskin 2990, billigst på prisjakt 3990. Alt av samme modell. HDMI kabel kr 19 i butikk osv. Selvsagt er noe billigst på nett også. Da skal ikke jeg bryte inn mer her. Alt av nye modeller og identiske produkter. Husk at det er store prisforskjeller mellom ulike butikker i samme kjede.

Prisjakt oppgir kun nettpriser, IKKE butikkpris, som kan være langt under nettpris.

Da skal jeg ikke kommentere mer på dette. Det blir litt som å forklare noen at sola skinner utenfor, men personen nekter for det pga. at nettet/appen sier det regner ?

Dessuten sporer jeg av trådens tema.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...