Gå til innhold

Sender posten pakker på Lørdag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er spørsmålet? Du kan både levere inn og hente pakker på lørdag. Og du kan få utkjørt ekspresspakker som det er betalt tillegg for lørdagsutlevering for. Men er kanskje spørsmålet om de gjør noe med pakkene som er underveis på en lørdag? Jeg antar det kommer an på om du velger en økonomipakke (ex Norgespakke) eller et dyrere produkt (ex Bedriftspakke ekspress). Ellers er vel det viktige hvor lang tid det loves at pakkene bruker, ikke om det jobbes lørdag, søndag eller natt på sorteringskontorene. Framsendingstid finner vi på posten.no.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Det står vel helt klart i emne tittelen og posten hva jeg mener?! :ermm:

 

Jeg mener om de SENDER pakker fra en omlastnings-terminal til en annen på lørdag. Det står at pakken min ble levert inn på omlastnings-terminalen i Molde klokka 12:30 eller noe sånn.

 

Lurer på om de sender den videre imorgen, eller om de har rukket å sendt den idag?

 

Skjønner?! :tease:

 

PS: Jeg fant ikke noe om sendingstider på posten.no..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pakker som blir sendt direkte til postkassen din blir ikkje levert ut på lørdager.

 

Pakker med hentelapp kan du hente alle dager, har du sporingsnummeret kan du sjå status på forsendelsen på Pakkesporing.no. Når pakken er ankommet postkontor (kan være mandag-lørdag) kjem det ein knapp med "Skriv ut hentelapp" opp. Skriv ut og ta med på postkontoret så får du pakken din. :)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Lurer også litt på dette selv. Har en pakke liggende et sted mellom terminalen i trondheim og postkontoret mitt. (Registrert på terminalen i dag i 10-11 tia.)

 

Vært nede på terminalen i forbindelse med jobb noen ganger. Og tror at pakkene blir registrert når de blir tatt ut av konteineren fra f.eks. oslo og sortert over til bur som går ut til postkontor. Så er derfor ganske sikker på at pakken min nå ligger i et bur som er adresert til mitt postkontor.

 

Det store spørsmålet er når disse burene kjøres ut fra terminalen og til postkontorene. Får vel følge med på pakkesporingen i morgen for å se om den blir registrert inn på postkontoret.

Lenke til kommentar

Eit eksempel på ein pakke som vart registrert ein lørdag.

 

---Dato ----- Kl --- Hendelse  Poststed

07.07.07  11.19  UTLEVERT  5507 HAUGESUND

07.07.07  09.44  VARSEL SENDT  SMS: 48226541

07.07.07  08.56  ANKOMMET POSTKONTOR  5515 HAUGESUND (MIX KIOSK GARDSENTERET)

06.07.07  10.06  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  4068 STAVANGER

05.07.07  08.05  VIDERESENDT  0024 OSLO

04.07.07  18.39  INNLEVERT POSTTERMINAL  6410 MOLDE

7. juli er ein lørdag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hovedpostgangen går også på lørdager mellom terminaler og landsdeler. Og du vil få utlevert pakker i fra postbudet på lørdag, dette er da dog bare A-pakker.

 

All B-post blir liggende på lørdager, da dette kun omdeles i fra mandag - fredag.

Lenke til kommentar

Postmannen hos oss gidder ikke å jobbe lørdager, men pakka har kommet fram på pakkesporinga for det. Derfor må du følge med på nettet og ikke i selve kassa.

 

Kan hende jeg begynner å bli gammel, men syntes Posten har falt voldsomt på service og leveringstider. Alt skal innon sentralt omstokkingspunkt okkesom. Da tar ting tid, men logistikk messig sparer man flere hoder. Da sitter posten igjen med mer penger på mine 22kr A-post brev, sniker :S

Lenke til kommentar
Det står vel helt klart i emne tittelen og posten hva jeg mener?!  :ermm:

Spørsmålet ditt er unyansert, fordi en pakke er ikke bare en pakke. Det er forskjellige rutiner på de forskjellige typene pakker som kan sendes.

 

Det er også unyansert fordi det ikke sto noe om hvor pakken sendes. Om det er terminal - terminal, eller terminal - postkontor/pib.

 

Sender Posten pakker på lørdagen? Svaret er ja.

 

Jeg mener om de SENDER pakker fra en omlastnings-terminal til en annen på lørdag. Det står at pakken min ble levert inn på omlastnings-terminalen i Molde klokka 12:30 eller noe sånn.

 

Lurer på om de sender den videre imorgen, eller om de har rukket å sendt den idag?

 

Skjønner?!  :tease:

 

PS: Jeg fant ikke noe om sendingstider på posten.no..

9447764[/snapback]

De har sendt pakken din videre fra avsenders postterminal på fredag. Men den blir ikke sortert på din terminal før tidligst mandag, forutsatt at framsendingstiden mellom de to terminalene er en dag. Er den to dager, sorteres pakken på tirsdag.

 

Hvis ikke pakken din var sortert på din egen omlastingsterminal på fredag, vil den ikke sorteres på lørdag, og du vil følgelig ikke få hentet den på postkontor/pib.

 

Når pakken din sorteres på din postterminal på fredag, vil den etterhvert transporteres til postkontor/pib, der den i mange tilfeller vil være klar til henting i løpet av kvelden. Men avhengig av ruter, vil det i enkelte tilfeller være klart dagen etter. Og i spesielle tilfeller to dager etter.

 

Men dette gjelder Servicepakker/Norgespakker. Det er andre rutiner for Bedriftspakker og Ekspresspakker.

 

Det skulle vel svare de fleste spørsmål.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...