Gå til innhold

Reise til Afrika


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg lengter etter et mer naturlig liv, da jeg synes nordmenn er nok så overfladiske. Afrika virker veldig interessant. Har lyst til å legge ut på en reise til sommeren eller neste år, og vurderer altså å dra dit. Men Afrika er jo så utrolig stort, og hvilket land bør jeg velge med tanke på sikkerhet og ikke minst, opplevelser?

 

Kanskje for mye å be om, men tips for å flytte til en slik verdensdel? Det høres så lett ut å bare flytte til Afrika, i følge folk\barnefamilier på nettet. Er det billig å bo? Hvordan skal man tjene penger når man bor der? Helseforsikring? Finnes det sykehus med ansatte som vet hva de driver med?

 

Nå er jeg verken kristen, misjonær eller ute etter frivillig arbeid. Innbiller meg bare at jeg liker levemåten med sol og skitt og ikke så stort fokus på å eie mest mulig. Jeg vet at det blir feil å kjøre hele Afrika under samme kam, da det er store forskjeller i standard og levemåte mellom landene der og, men jeg antar at om jeg vil ha et naturlig liv så er jeg inne på noe ved å sikte meg til den verdensdelen, iallefall.

 

Hadde vært kult og hørt fra noen som kanskje har litt erfaring!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du har oppsparte middler og kan flytte litt rundt, så er jobb førsteprioritet. På den måten får du også arbeidsvisum og kan oppholde deg i landet over lengere tid. Turistvisum har store begrensninger.

 

Jeg anbefaler deg å sikre deg jobb mens du fremdeles befinner deg i Norge.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Før du i det hele tatt vurderer å flytte dit så ville jeg tatt noen kortere reiser til steder du er interessert i, for å se hva som er mest aktuelt og ikke minst om du i det hele tatt kunne tenke deg et lengre opphold. Ofte er virkeligheten noe ganske annet enn hva man ser for seg og det virker veldig prematurt på meg å tenke på og flytte til et land i Afrika før man i det hele tatt har besøkt kontinentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...