Gå til innhold

det ble San Fransisco tur i sommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan nesten svømme ut til den øya så det er ikke langt, men båt er absolutt å anbefale.

 

Det er ganske spesielt klima i San Fransisco om sommeren. Pga høy temepratur i landet innenfor så kommer det mye kjølig og fuktig luft inn fra det kalde havet utenfor. Om det ikke er direkte kaldt kan det være guffent. Mark Twain sa at den kaldeste vinteren han hadde opplevd var en sommer i San Fransisco. Våren og høsten er mye bedre der. Utsett reisen til september om du kan.

 

Ellers må man få med seg hippie-strøk og den snirklete Lombard street. Det er også endel butikker og konsepter som blir prøvd ut i San Fransisco før de prøves andre steder så man bør gjøre litt research.

 

Det er også mulig å kjøre eller ta ferge til den lille landsbyen Sausolito som regnes som pen da den nesten ser europeisk ut.Det er goså mulig å besøke vingårder med tilhørende aktiviteter ikke langt unna SF for de som er interessert i denslags. Selv syntes jeg det mest spennende var å besøke utviklingsavdelinger til store selskaper ved San Jose, men det er ikke noe man uten videre kommer inn til som turist.

 

Amerikaneres forsøk på lukeparkering i bratte gater kan også bli morsomt å se.

Lenke til kommentar

Man kan nesten svømme ut til den øya så det er ikke langt, men båt er absolutt å anbefale.

Understatement of the year? :wee:  (so far)

 

edit: Det var en gang mer populært å svømme fra øya enn til øya, men det er vel muligens bare en person som har overlevd forsøket. Kanskje. Politiet fant ham i hvert fall aldri igjen.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

I tillegg til det som allerede er nevnt kan jeg legge til:

- tur med Cable Car

- besøke SoMa StrEat Food Park (street food fra hele verden) http://www.somastreatfoodpark.com/

- besøke utsiktspunktene for Golden Gate-broen (på nordsiden av broen)

 

Har man bil tilgjengelig, så er været mye bedre på nordsiden av broen, i vindistriktene Sonoma og Napa. Det kan nesten være en fordel å legge noen av hotellovernattingene til disse områdene. Drar man lenger nord og/eller øst kommer man til fjellene der man kan gjøre ...fjell-ting.

 

Sør for San Francisco, på "halvøyen", er også været mye varmere enn i selve byen, og man kan f.eks. kjøre sørover langs highway 1 og skue utover Stillehavets bølger. Santa Cruz kan være et fint sted å stoppe, eller Carmel litt lenger syd. (Monterey midt i mellom var litt bof-bof.) Er man over middels golf-interessert, kan vel et besøk på Pebble Beach passe inn.

 

Ellers er det vel ganske forskjellig hva folk synes er "kjekt". Ølinteressert? (Sierra Nevada brewery.) Motorinteressert? (Laguna Seca.) Datainteressert. (Computer History Museum.) Moteinteressert? (Sorry, der kan jeg ikke hjelpe.)

Lenke til kommentar

SoMA er bra på kveldstid hvis du skal klubbe. Masse gode restauranter og barer i Mission også, et av mine favorittsteder er ABV på Guerro and 16th St. Bra musikk, knallgode cocktails og solid fingermat.

 

Lands End er et veldig fint parkområde, og du får fin utsikt til broen. Kjempefint å sykle oppover land North Beach, over broen og ned til Sausalito, og deretter videre til Tiburon og ferge tilbake.

 

Brenda's French Soul Food er visstnok ett av de beste brunchstedene i byen, men fort en times kø der i helger.

 

I Marina er det en restaurant/bar som heter The Tipsy Pig som serverer nydelig god mat og drikke. Lagt opp for å dele, så samle familien der og bestill litt av alt. Veldig trivelig sted.

 

Lombard St. synes jeg ikke er spesielt interessant, men det er forholdsvis nærme Coit Tower som byr på flott utsikt. Ellers er Washington Square veldig trivelig med en liten park og masse hyggelige italienske restauranter.

 

Har dere bil er det veldig fint oppe ved både Mt. Diablo og Mt. Hamilton. Ellers, på motsatt side, har du Big Basin Redwood forest, som jeg helt klart foretrekker ovenfor Muir Woods. Da har du lett tilgang til Boulder Creek også, som er nokså sjarmerende og har et lite bryggeri som serverer kjempegode hamburgere og ferskt øl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...