Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere enn meg som er interessert i Android og mobiler som støtter dette. Begynner med å slenge ut noen linker:

 

devphone-large.png

 

Hvordan få tak i telefonen

Dette er ulike måter å anskaffe telefonen - du trenger ikke å gjøre alle tre :)

- Kjøp av T-mobile i et land der den selges, unlock

- Registrer deg som utvikler, og bestill telefonen via en bekjent i et av de landene telefonen sendes til

- Send mail til Brightstar corp, de som shipper telefonen for Google hvis jeg har forstått det rett. Dette gjorde jeg selv, og slapp å registrere meg som utvikler. Kostet $410 (inkl. frakt til USA)

 

Nyttige linker

Programmene som finnes på Android Market

Anbefalte programmer til Android

Super - videokonvertering

 

Modifikasjoner

Beginners Guide For Rooting Your Android G1 To Install Cupcake

Root

Oppdateringer til ADP1

Informasjon om ulike custom ROMs

ÆØÅ på hardware-tastatur

 

Diverse

G1 Emulator - prøv telefonen!

 

Artikler

Nå kommer Android til Norge

 

Tester

Test: HTC Dream

Brukertest: Android Development Phone 1

 

Telefoner (de som er listet her er stort sett samme telefonen. Tips til flere?)

HTC Dream

T-Mobile G1

Android Dev Phone 1

 

Om Android

Offisiell side

Google Code

Wikipedia

 

Guider

Aktivering av G1 over wifi med custom firmware

Få tilgang til betalprogrammer på Market

 

MMS/WAP

OneCall:

 

 

Name: OneCall Internet

APN: internet

Proxy

Port

Username

Password

Server

MMSC

MMS proxy

MMS port

MCC: 242

MNC: 05

APN type: default

 

Name: OneCall MMS

APN: mms

Proxy

Port

Username

Password

Server

MMSC: http://mms.nwn.no

MMS proxy: 89.254.65.20

MMS port: 80

MCC: 242

MNC: 05

APN type: mms

 

 

 

Chess:

 

 

For data:

Navn: Chess WAP

APN: netcom

Proxy: 010.254.254.010

Port: 8080

Brukernavn: chess

Passord: chess

MMC: 242

MNC: 02

APN type: default

 

For MMS:

Navn: Chess MMS

APN: mms.netcom.no

Brukernavn: chess

Passord: chess

MMSC: http://mms/

MMS Proxy: 193.209.134.133

MMS Port: 8080

MCC: 242

MNC: 02

APN Type: mms

 

 

Endret av cecolon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser man på Tek.no's artikler om Android, virker det som flere produsenter er igang hvertfall :)

 

Lurer på om det blir slik at man kjøper en telefon, men i mye større grad enn i dag kan oppgradere den etter hvert pga. åpent OS. Da vil man kunne ha telefonen lenger enn i dag, ettersom mange nye funksjoner kan implementeres i programvare og maskinvaren allerede kanskje er temmelig kraftig.

Lenke til kommentar

Kjøpte den på Ebay. Ny i eske hit til norge for 3000 kroner. Telefonen var låst, men selgeren sendte meg en unlock code når jeg sendte han imei koden - så da var det bare å sette inn norsk sim-kort og taste unlock code og sette opp litt APN greier så funker den fint :)

Lenke til kommentar
Kjøpte den på Ebay. Ny i eske hit til norge for 3000 kroner. Telefonen var låst, men selgeren sendte meg en unlock code når jeg sendte han imei koden - så da var det bare å sette inn norsk sim-kort og taste unlock code og sette opp litt APN greier så funker den fint :)

 

Du har fått til MMS inn og ut?

Hvis ikke så finner du kanskje løsningen her:

http://grenness.blog.linpro.no/2009/03/16/...ere-pa-android/

 

Velkommen til "klubben"!

Jeg tror forøvrig vi er langt flere enn 4-5, jeg tipper mellom 50 og 100.

 

Mvh

Christopher

G1/ADP-eier siden 7. november 2008

Lenke til kommentar

Savnet etter touch ble stort etter at jeg byttet ut min HTC Touch Diamond i en Samsung Innov8. Før dette hadde jeg også HTC Touch. Når det gjelder Diamond ble jeg rett og slett lei av elendig batterikapasitet, trege menysystemer og et knotete windows mobile. Jeg håper og tror HTC Magic kan bli min nye telefon når den kommer. Samsung Innov8 funker fett, men som sagt vil jeg ha touch igjen, og samtidig en telefon som er slankere. Android ser mye mer spennende ut enn Symbian.

Lenke til kommentar
Jeg har testet emulatoren, og den har forhåpentligvis endel begrensninger i forhold til den ekte telefonen.

 

Ja, det er nok høyst sannsynlig at det er noen begrensninger i emulatoren. I hvert fall når det gjelder kamera, multi touch og e-post (prøvde å sette opp min g-mail-konto i emulatoren uten hell).

 

Gleder meg til det begynner å komme spill til Android, som også bruker multi touch og akselerometeret :)

Noen som har noen gode linker her?

Lenke til kommentar
Gleder meg til det begynner å komme spill til Android, som også bruker multi touch og akselerometeret :)

Noen som har noen gode linker her?

 

Ikke multitouch, men labyrinth er et litt artig akselerometer-spill

http://www.cyrket.com/package/se.illusionlabs.labyrinth.lite

 

Veldig irriterende når du nesten har fullført brettet og så detter i et hull, og må begynne forfra igjen :-(

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvis det er denne emulatoren dere snakker om:

 

http://tmobile.modeaondemand.com/htc/g1/

 

så er det bare en flash demo som viser grensesnittet og hvordan menyene ser ut. Rart de ikke informerer om det, når jeg prøvde den gikk jeg først inn på kart som funket bra, og så rotet jeg litt rundt i menyene og fikk et inntrykk av at android var skikkelig uferdig helt til jeg skjønte at det ikke var en skikkelig emulator.

 

Hvis dere laster ned Android SDK'en så følger det med en ordentlig emulator som kjører i et vindu på PC'en - den er litt treg i forhold til håndsettene men har i hvertfall all funksjonaliteten og det er mulig å installere programmer og spill på den.

Lenke til kommentar

Etter At Diamond telefonen min ble stjålet i helgen bestemte jeg meg for at jeg ville prøve noe nytt som også forhåpentligvis er mer fingervennlig enn windows, så jeg bestilte en G1 fra usa :D Noen som vet om en bra metode å importere kontakter fra outlook foresten? Jeg prøvde å lage en csv fil, men siden jeg har norsk outlook lagde den også en norsk csv fil som fungerte dårlig med google contacts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...