Gå til innhold

TEST: Sony Xperia E5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser noe skummelt ut det forrige bildet som ble tatt under "Googles office-løsning, og opprydding av nyttefunksjonene". Miniatyrbildet blir heldigvis cropped i kamera-appen.

 

Hei! Kameraet cropper heldigvis den øverste delen, ikke den nederste, så det er ikke så skummelt som det ser ut som ;-) Bildet er fikset litt på nå for å skåne sarte lesere.

 

– Torstein

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er problemet med den volumknappen. Den er jo plasert slik siden den fungerer som zoom til kameraet. Det er like tullete å plasere den øverst på telefonen og dessuten legger man telefonen på siden om man ser film. Det er jo heller ikke ofte man justerer volumet når man snakker i telefonen. Kan jo være du Torstein har en ekstra lang tommel, slik at det passer best for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er problemet med den volumknappen. Den er jo plasert slik siden den fungerer som zoom til kameraet. Det er like tullete å plasere den øverst på telefonen og dessuten legger man telefonen på siden om man ser film. Det er jo heller ikke ofte man justerer volumet når man snakker i telefonen. Kan jo være du Torstein har en ekstra lang tommel, slik at det passer best for deg.

 

Hei! Hvor man liker å ha knappene er naturligvis en smakssak, men faktum er at når man griper om mobilen blir grepet mer stabilt når man slipper å flytte fingrene veldig langt ned for å nå knappene. Grunnen er enkel: fingrene sitter på toppen, og da fungerer håndflaten som hvilepute. Slik sett synes vi en plassering i øvre halvdel er fordelaktig.

 

Dog, hovedgrunnen til jeg trekker fram dette er først og fremst at både vi og engelskspråklig presse har trukket frem volumknappene som en merkverdighet i lengre tid nå hos Sony. Da er det artig å kunne poengtere at de endelig har lansert en enhet med «riktig» plassering :-)

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Bildet med konglene... er det nå slik at E5 ikke bare tar bedre bilder - men at den kan endre tid og rom og få solen frem slik at den kan filme i full sollys mens for eksempel Xperia X tar bilder kun da det er overskygget?

 

Litt usikker på hva du sikter til her, men tid og rom er hvertfall urørt. Alle bildene er tatt med kun sekunders mellomrom, og alle i sterkt sollys. Men svaret på universet er stadig 42, hvis du lurte ;-)

 

– Torstein

Lenke til kommentar

 

Kan man konfigurere minnekort som internminne?

 

Hei! Nei, det er dessverre ikke mulig. Svært få modeller støtter dette på nåværende tidspunkt, grunnet lav lagringsytelse fra mange kort.

 

– Torstein

Å kalle TrackID for Spam er vel å ta litt drøyt i. En av de appene jeg bruker mest, og som har fast plass på hjemskjermen. Funker minst like godt som Shazam, med liknende funksjoner, og at Sony tilbyr sin egen app der er vel ikke noe verre enn at alle Iphones kommer med Itunes eller Quicktime eller hva det nå heter?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne mobilen for noen dager siden etter å ha mistet min gamle telefon. I utgangspunktet tenkte jeg å kun ha den i en kort periode inntil jeg får ny mobil gjennom jobben men hittil har den virkelig imponert. Den føles ikke ut som noen billigmobil i hånden, og til mitt bruk (chrome, snap, Outlook, instagram, facebook, bilder) har jeg enda ikke opplevd noe lag. Lyden er ikke like bra som mine tidligere (Z2, Z3c), og batteriet er heller ikke like bra (men nå var riktignok batteriet på Z3c utrolig bra). Kameraet kunne også vært hakket bedre og med dedikert kameraknapp - men til 2000kr synes jeg dette virker som en veldig bra mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...