Gå til innhold

Stjålet iPhone 6


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min iPhone 6 ble stjålet da jeg var ute i byen. Har aktivert "Finn iPhone" fra dag en da jeg fikk den som en gave (iphone altså). Jeg dro til politiet dagen etter at den ble stjålet og lagde rapport om tyveriet. Da meldte jeg i fra at iphonen min ble stjålet og at skrev en rapport om å gjøre mobilen ubrukelig. Har skrudd på "Finn iPhone" på instillingene på iCloud men det står at mobilen er frakoblet. Derfor får jeg ikke noen signal på hvor den kan befinne seg. Har endret passord på Icloud, facebook og snapchat. Er det andre viktige steder hvor jeg bør skifte passord? (bruker ikke spotify btw)

 

Politibetjenten sa til meg at det er liten sjanse for meg å få tilbake iphonen min. Derfor lurer jeg på om det finnes noen muligheter for meg og politiet for å øke denne sjansen. Har lest for en stund siden på nettet at man kan spore opp tlf sin selv om den er skrudd av. Det kan gjøres ved å finne ut hvilket nærmeste basestasjon som mobilen er koblet til, uansett hvor man befinner seg eller at mobilen er skrudd av. Må allikevel kontakte operatøren om dette. Men dette gjør vel politiet uansett? tar jeg feil nå eller trenger jeg å gjøre det selv?

 

Jeg er ganske sikker på at den ble stjålet av en fremmed da jeg var i byen. Ønsker ikke gå  inn  på hvordan det foregikk ettersom det er en sak for politiet. Har dere noen tips for hvordan jeg kan spore opp mobilens lokasjon/posisjon og muligens fange tyven (politiet skal fange tyven altså)? Er ikke så veldig bekymret for å få tilbake selve mobilen, men ønsker virkelig å få tilbake dokumentene og filene jeg hadde på mobilen. Tok ikke backup av filene/dokumentene ettersom jeg fikk ikke ordnet problemet med å koble iphone til min PC/Mac.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke tro på alt du ser på nettet. Dersom telefonen er slått av er det naturlig nok umulig å spore den. Slo du ikke på "Send siste plassering" i innstillingene for iCloud?

 

Du trenger ikke PC/Mac for å ta backup, dette kan du også gjøre til iCloud. Dersom dette ikke var slått på, kan du anse data for tapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis kontrollpanelet funker på låst skjerm kan evnt. Tyver sette den på flymodus, hvor den da ikke tar inn eller sender noe signal ut. Dessuten så kan de ha resatt hele mobilen, dvs at alt er slettet. (Trenger ikkke kjøpsbevis..)

Endret av Lesh02
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er en funksjon på find my iphone som gjør at en valgfri melding blir vist ved påslag. Du får håpe at en ærlig person finner den og ringer deg. Hvis ikke, er den tapt.

Lenke til kommentar

Dussuten så kan de ha resatt hele mobilen, dvs at alt er slettet.

Finn iPhone blir ikke borte når man resetter hele mobilen (eller iPad, for den del), det er bare på Android dette kan gjøres. Finn iPhone må bevisst slås av, og da må man ha eierens iTunes-passord.

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glem saken, selv om du skulle kunne spore telefonen med finn min iphone er det lite trolig at politiet tar seg bryet med å finne den, dessverre.

Man kan forresten ikke spore telefonen når den er av, heller ikke i flymodus. Selv når telefonen er på får politiet kun sporet område, ikke noe de kan bruke for å finne telefonen.

 

Får du ikke hentet ut det du skal via icloud?

Lenke til kommentar

Om den faktisk er stjålet er vel formålet å bruke den som deltelefon.. Da iPhonen er ubrukelig i sin helhet så lenge fmi er påskrudd...

 

Sjekk innom FMI titt og ofte om den i heletatt blir påskrudd.. Om ikke kan det jo være en ide og sjekke hittegods i nærmeste området hvor du mistet/ ble frastjålet telefonen, kan jo også tenkes at den ligger på ett bakrom i en bar i påvente av en eier skal dukke opp..

Lenke til kommentar

Så lenge finn min iphone er på så er det umulig å bruke telefonen for andre. 

De vil ikke klare å nullstille den heller uten apple id passordet ditt. 

Så basic så er den ubrukelig. 

 

Kompisen min ble frastjålet sin. 

Etter en stund så fikk han en epost fra en (på apple id mailen) om han kunne få passordet.. han ba dem returnere telefonen umiddelbart for å ikke bli anmeldt.. så han fikk den faktisk tilbake :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...