Gå til innhold

[Løst] Lek dere frem til min nye PC - 30k?


Anbefalte innlegg

Heisann! Så er tiden inne, min gamle ærverdige... I hvertfall min godt brukte Komplett Extreme GTX580 edition tar nå kvelden. Jeg klarer ikke finne ut hva som er feil med maskinen, og skulle uansett kjøpe ny i Januar, så da kan jeg likesågreit kjøpe ny nå. Gidder ikke bruke penger på å fikse noe som skal bort til slutt uansett.

Planene er fortsatt å kjøpe hos komplett, og ferdigbygd. God service, 3 års garanti på hele PC'n (slipper å forholde meg til de forskjellige produsentene) er grunner til at jeg fortsetter der som kunde - dette er ikke diskuterbart. Selvom jeg vet at jeg sikker burde somle meg til å bygge selv.

Selv har jeg brukt denne som base og stasjet den opp til 30k ish, var egentlig klar for å kjøpe, men så var jeg ikke helt fornøyd med hovedkortet.

Hva skal PC'n brukes til? Gaming, Photoshop, Videoredigering.
Skjermer? Har jeg - 3 stykk.
SLI? Ja takk.

Blu-Ray/DVD? Trenger ikke
Noen andre krav? "Fremtidsrettet" i den grad det er mulig. Har hatt nok venner som har kjøpt PC, for å finne ut at det holdt ikke å bare kjøpe nytt skjermkort (eller ett til), for da trengtes det bytte av mye mer også.
Ja, også Intel og nVidia!

 

Jeg kunne egentlig tenkt meg CM Storm Stryker kabinett, men er villig til å endre også.

Så, basics er vel egentlig at jeg skal ha ny PC, er litt rådvill, men planen er å kjøre på med 980 i SLI (2 stykk for øyeblikket), og, tja resten følger med.

 

Jeg trenger forsåvidt heller ikke noen "du får lite ekstra ytelse" kommentarer. Jeg er ikke ute etter å være den smarteste :)

 

Så, tips mottas med takk, har dere lite å finne på, så gjerne stikk innom komplett og sett opp en pc til meg.

- Stoddart

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har byttet HK til ett som blir mest for pengene, samt det er bra med tanke på valgene du har.

 

Ellers har jeg ikke valgt strøste CPU, men har gått på en som støtter 40 lanes for PCIe ettersom jeg ser det som viktigste med X99.

 

1%20-%20Processors_575px.png

 

Så har jeg tatt 2 x 980. Kort som er stille under last og som kjøler bra (viktig når du kjører SLI).

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-980-gaming-4gb-physx/824862

 

Har velgt 2 stk SSD, så du kan installere Photoshop på en egen disk. Det øker ytelsen ved bruk. Og du kan ha en fordel ved å bruke en ekstra SSD når du driver med video redigering.

 

Så har jeg lagt med en disk for lagring, det kan du enkelt øke etterhvert dersom du får behov.

 

Kasse valgte jeg den du selv ønsket.

 

post-326544-0-89706400-1414751922_thumb.jpg

Endret av Sn1ken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har byttet HK til ett som blir mest for pengene, samt det er bra med tanke på valgene du har.

 

Ellers har jeg ikke valgt strøste CPU, men har gått på en som støtter 40 lanes for PCIe ettersom jeg ser det som viktigste med X99.

 

1%20-%20Processors_575px.png

 

Så har jeg tatt 2 x 980. Kort som er stille under last og som kjøler bra (viktig når du kjører SLI).

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-980-gaming-4gb-physx/824862

 

Har velgt 2 stk SSD, så du kan installere Photoshop på en egen disk. Det øker ytelsen ved bruk. Og du kan ha en fordel ved å bruke en ekstra SSD når du driver med video redigering.

 

Så har jeg lagt med en disk for lagring, det kan du enkelt øke etterhvert dersom du får behov.

 

Kasse valgte jeg den du selv ønsket.

 

attachicon.gifForslag pc.jpg

Støtter 6 Kjerner 2x 980 framfor 8 kjerner og 2x970 :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke fornøyd med HK i base PCen?

Du har jo 4 andre å velge mellom også.

Fordi jeg er noe spesiell/rar? Tror det er den beste grunnen jeg faktisk kan gi ;)

 

Om du virkelig vil /må ha pc til 30k fra komplett, så var dette det beste jeg fikk til.

attachicon.gifScreenshot_2014-10-31-07-38-14.png

 

Må ha fra komplett, må ikke ha akkurat for 30k, men noe særlig over det så sprekker budsjettet :)

 

Du kan spar nesten 10k når du skal bygge selv. xD Komplett tjener veldig bra på ferdigbygget pcer xD

Det er mulig - om man kjøper fra mange forskjellige steder for å få laveste pris på hvert komponent. Men skal jeg kjøpe det Sn1ken la ut fra komplett og bygge selv, så må jeg ut med litt over 28k, og da betaler jeg med glede det ekstra for å slippe å forholde meg til mer enn ett firma de neste 3 årene (minst) :)

 

Har byttet HK til ett som blir mest for pengene, samt det er bra med tanke på valgene du har.

 

Ellers har jeg ikke valgt strøste CPU, men har gått på en som støtter 40 lanes for PCIe ettersom jeg ser det som viktigste med X99.

 

1%20-%20Processors_575px.png

 

Så har jeg tatt 2 x 980. Kort som er stille under last og som kjøler bra (viktig når du kjører SLI).

 

https://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-980-gaming-4gb-physx/824862

 

Har velgt 2 stk SSD, så du kan installere Photoshop på en egen disk. Det øker ytelsen ved bruk. Og du kan ha en fordel ved å bruke en ekstra SSD når du driver med video redigering.

 

Så har jeg lagt med en disk for lagring, det kan du enkelt øke etterhvert dersom du får behov.

 

Kasse valgte jeg den du selv ønsket.

 

attachicon.gifForslag pc.jpg

Det var veldig nærme hva jeg har satt opp til meg selv også, ekstra SSD trenger jeg egentlig ikke. Har en relativt ny i reserve på den gamle maskina mi, vil flytte den over :) Så da ender jeg på 29000-29500 (avhengig om jeg går for Win 8.1 eller Win 7)

 

Da har jeg vel egentlig bare ett par ytterligere spm. Burde jeg gå for en 1000W PSU i tilfelle jeg bestemmer meg for tri-SLI senere?

Og, dette hovedkortet er hva jeg sikler litt etter, har Rampage III i min nåværende maskin. Men jeg føler også at jeg absolutt ikke trenger det, når jeg må spørre om det... Korrekt? :)

Lenke til kommentar

Skal du overklokke? Hvis ikke så trenger du langt ifra rampage kortet, Selv om det er morro :=)

 

Har vel egentlig ingen planer om det nei, ikke ekstrem overklokking i hvertfall,

 

Er bare (litt for) redd for å ende med ett hovedkort som er litt upraktisk om jeg vil oppgradere/dytte inn mer i maskinen etc. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...