Gå til innhold

TV 2 har lansert dokumentar om norsk e-sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tenker folk om at de inkluderer cosplay i denne serien?

 

For min del så føler jeg det trekker oppmerksomheten vekk fra gaming delen (som også navnet på serien refererer til). Det er fint og flott at de vil belyse cosplay og prøve å bryte ned noen steriotyper og gale oppfatninger om det, men jeg trodde de skulle gjøre det med gaming. Med cosplay inkludert blir det som en dokumentar rundt "nerde"-kultur og jeg tror at potensialet serien kunne ha hatt blir svekket av det. De kunne heller ha brukt tiden på å inkludere andre spill som starcraft, dota, csgo etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker folk om at de inkluderer cosplay i denne serien?

 

Cosplay er en del av denne serien, men ut i fra de seks første episodene så er ikke dette hovedfokuset. I løpet av episodene så har vi vel kun hatt en hel episode der cosplay er hovedfokuset, mens de resterende fem har hovedfokuset vært på e-sport og Celestial Gaming.

Lenke til kommentar

 

Dessverre for min egendel virket hele serien falsk og innspilt. Jeg håpte på en dokumentar ikke en innspilling med manus.

 

Har laget en video der jeg deler mine tanker om GameOn serien:

 

Jeg husker ikke at vi fikk noe manus. :)

 

 

Manus er vel mer en metafor som jeg bruker på at det er satt opp scener som er scriptet og faked for å skape action. Dette er jo ting dere har bekreftet i Glittertalks. Der hatrixx sier at så mye som 99% var scriptet.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Det stemmer at mange av scenene ble filmet om igjen fra nye vinkler eller fordi de skjedde mens kamera-folk ikke fulgte nok med, og det gjør nok at ting virker litt "scriptet". Ingen av oss var heeelt komfortable med å si ting om igjen på en naturlig måte. Det blir veldig vanskelig. Men jeg ser problemet deres også. De hadde bare et kamera og begrenset med tid de kunne filme, så det er vanskelig å være over alt.

 

Er forsåvidt enig i at det er rart hvordan de hopper i tid. Jeg så ikke helt poenget i det alltid, men ble fortalt at det ble gjort for å fortelle historien på en bedre måte ovenfor dem som ikke forstår hva gaming-kulturen er.

Lenke til kommentar

Det stemmer at mange av scenene ble filmet om igjen fra nye vinkler eller fordi de skjedde mens kamera-folk ikke fulgte nok med, og det gjør nok at ting virker litt "scriptet". Ingen av oss var heeelt komfortable med å si ting om igjen på en naturlig måte. Det blir veldig vanskelig. Men jeg ser problemet deres også. De hadde bare et kamera og begrenset med tid de kunne filme, så det er vanskelig å være over alt.

 

Er forsåvidt enig i at det er rart hvordan de hopper i tid. Jeg så ikke helt poenget i det alltid, men ble fortalt at det ble gjort for å fortelle historien på en bedre måte ovenfor dem som ikke forstår hva gaming-kulturen er.

 

Jepp, er enig i det du sier der at det skape en del problemer som gjør at det blir mye mer unaturlig en det som var ønsket fra deres side. Det var noen scener som kun var der for "drama" som ikke hadde et naturlig utgangspunkt i det hele. Der det scenene var enda mer obvious en andre scener.
Jeg håper at slik kritikk/tilbakemelding ikke blir vondt motatt der meningen er å informere om hva som bør bli gjort bedre. Der bedre plannlegging, bedre oppsett osv. Vil ha øket kvalitet enormt. Flere personer jeg har pratet med hadde ønsket seg dokumentar der seerne hadde blitt gitt mer naturlig innsyn i e-Sport Norge. Forbedringer til neste serie? :=)
Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden sier dere at serien handler om esporten i Norge når det kun er LoL det handler om?

 

Det høres ikke bedre ut å si at serien handle om Celestial Gaming sitt League of Legends og litt Cosplay med Tine Marie Riis. Der det er bedre reklamere det under e-Sport der det går ut til bredere publikum.

 

Jeg mener det er helt greit, der det viser et segment av den Norske e-Sporten. Der det blir ikke feil å kalle det e-Sport, men kanskje litt tynt. Hadde ikke klaget på mer coverage av andre spilltitler og lag som forhåpentligvis er noe som kommer til en annen serie.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

"Har du noen gang fortalt foreldrene eller vennene dine at du vil satse på å bli en profesjonell spiller i Counter-Strike: Global Offensive eller League of Legends? "

Nei, men Q3, CS, Dota og Q3 derimot :D

 

Usikker hvor eSport-delen er i denne såkalte dokumentaren da.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...