Gå til innhold

[Løst] Problemer med hvilemodus i Windows 7


fins

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en selvbygget PC fra komplett som er cirka 2 år gammel, og egentlig aldri hatt noen problemer inntil nylig. Da jeg som oftest kun har PC'en i hvilemodus, så benytter jeg meg ofte av denne funksjonen. Men nå i det siste, så vil ikke Windows gå i hvilemodus som den tidligere har gjort. Dette var et problem som skjedde helt plutselig, og ingen downloads eller noe var foretatt. Har prøvd å følge diverse step-by-step-tips fra forskjellige sider, men finner altså ikke ut av det. Jeg trenger denne funksjonen, og da henvender jeg meg her for å høre om noen av forumets brukere kanskje har en løsning.

 

PC'en utfører hvilemodusen helt normalt frem til den akkurat har "slått seg av". Med en gang Windows har avslutta og PC'en skal bli stille, så blir den stille i 1 sekund før den automatisk slår seg på igjen. Akkurat som at det er en sperre for å få den til å lystre, og akkurat som at jeg komme bort i en knapp for å få den til å våkne igjen.

 

Bare for å legge til, så har jeg prøvd alt på strøminnstillinger osv, men ingenting har fungert som det i teorien skal gjøre.

 

Tar imot alle svar og løsninger med en stor takk!

 

 

[LØST]

 

Legger ut en step-by-step her i tilfelle noen har det samme problemet som meg i fremtiden.

 

1. Klikk startikonet nede i venstre hjørnet.

2. Søk etter enhetsbehandling.

3. Åpne enhetsbehandling.

4. Finn "Mus og andre pekeenheter".

5. Høyreklikk på musa du har installert på PC'en.

6. Velg strømstyring.

7. La begge boksene stå tomme.

8. Restart datamaskinen.

9. Når den er på igjen, velg hvilemodus.

10. Nå skal problemet være løst.

Endret av F1nsen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...