Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første gang på fest, bekymret for å bli fersket av foreldrene.


Anbefalte innlegg

mitt problem: skoleball med skole dagen etter. Hva skal jeg gjore? Tenker litt på å bare gi en lang faen i om jeg blir tatt, men kanskje noen har noen gode tips som jeg kan bruke for å få vekk lukt. (foreldrene mine kommer inn på rommet mitt hver natt for å sjekke om jeg sover :( )

 

Som allerede sagt, det er ikke en dritt du kan gjøre med lukta, annet enn å la være å drikke selvsagt. Du kan jo prøve å brenne røkelse på rommet ditt, men jeg tror det vil gjøre foreldrene dine svært mistenksomme. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrell en mandarin/appelsin. Den lukta setter seg overalt og er lett å kjenne igjen.. Legg skallet på rommet, så ser de hva som "lukter"..

 

De som biter på den der eier rett og slett ikke luktesans, lukten av fyll kan ikke dekkes over. Foruten at appelsin ikke kan dekke over at du kommer ramlende inn døra midt på natta. ;)

Lenke til kommentar
Pappa er vell litt mildere med tanke på alkohol å sånt, mens mamma e megastreng på sånne ting. snakker om privat fest.

 

Vell, som regel er det ihvertfall bedre å lyve for å så dra på fest og kanskje bli busta etterpå, enn å spørre først og ikke få lov. Beste er seff å faktisk få lov, men dumt å ta sjangser :p For min del blei det en del helger med "film kveld", og det funka fett det, selvom jeg ble bust hjemme dritings hadde jeg ihvertfall hatt det morro først!

 

Hvordan du drikker har ikke så mye å si, for første gangen vil du mest sannsynlig ende opp i fjortiss fylla uansett ;)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg ville faktisk sagt sånn som det er, at mor og far jeg er 16 år nå. Og som dere vet i den alderen er de fleste ute på fest i helgene. Jeg vet at dere var ute før dere var 18 når dere var unge, og jeg spør dere om jeg kan få lov til å dra ut og vise at jeg kan respektere inntaket av alkohol og jeg skal være hjemme til rett tid. Dere vil heller det enn at jeg skal lyve til dere og snike meg ut.

 

Dette funket for meg og alle mine venner..

Lenke til kommentar
Hva med at folk sølte et glass øl over meg? Eller hvitløk? Parfyme?

 

Lukten sitter i PUSTEN din, ikke i klærne. Du kommer til å ligge der å puste ut alkoholdunst hele natta - da alkoholen befinner seg i blodet ditt. Promillen din regnes nemlig som forholdet alkohol i blodet ditt. Det er derfor man tar blodprøve av fyllekjørere, det er også derfor det fungerer med utåndigsprøver for å måle promillen. Skjønner du dette enkle faktum? Du ligger der hele natta, frem til alkoholen er forbrent, normalforbrenningen er vel ca .15 per time. Denne alkoholdunsten vil legge seg i rommet ditt, uavhengig av om du legger ut appelsinskall eller tygger tyggis.

 

Mye om ting som overdøver lukten av alkohol som appelsiner å slikt, men vet dere at det funker ? noen prøvd det ut ?

 

Som nevnt flere ganger, NEI - det fungerer ikke. Det fungerer ikke i det hele tatt. Dette er ren vitenskap rett og slett. Selv om du legger ut appelsinskall, så har du like jævla mye alkohol som blir med pusten din og ut i rommet.

 

Er du så heldig at ingen tar deg i det du kommer inn døra, så kan du selvsagt flekke vinduet på rommet ditt på vidt gap, og håpe at det hjelper - noe det kan gjøre, da det kommer frisk luft inn i rommet.

 

Om du tenker på at du kan tygge ting som dekker over lukta, så er svaret et rungende nei. Det er noe småunger tror skjuler lukten, men faktum er at det ikke hjelper i det hele tatt. Det vil kanskje hjelpe på lukten du har i munnen din, men så fort du puster ut, så vil det komme alkoholdunst fra lungene dine, noe du ikke kan forhindre med mindre du amputerer lungene dine eller velger å la være å drikke.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at appelsin smaker det samme når det går ned som når det kommer opp, det kan jo være greit!

 

Men alltid når jeg har drukket så føler jeg at jeg lukter øl. Hjelper nok å ta en dusj på morgenen mens på kvelden er det ikke så mye å gjøre.

Foreldrene dine reagerer også kanskje hvis du kommer hjem i 2-3 tiden på natten :D det er lett å glemme klokka når du er på fest.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg enten overnattet hos noen andre eller bare kjøre på å komme hjem luktende øl. Jeg trodde mine foreldre var veldig strenge på det men det var de ikke i det hele tatt.

 

Det er veldig vanlig å drikke i 16-års alderen.

Endret av wallawalla
Lenke til kommentar
Jeg ville faktisk sagt sånn som det er, at mor og far jeg er 16 år nå. Og som dere vet i den alderen er de fleste ute på fest i helgene. Jeg vet at dere var ute før dere var 18 når dere var unge, og jeg spør dere om jeg kan få lov til å dra ut og vise at jeg kan respektere inntaket av alkohol og jeg skal være hjemme til rett tid. Dere vil heller det enn at jeg skal lyve til dere og snike meg ut.

 

Dette funket for meg og alle mine venner..

Dette har jeg gjort i det siste, selv om det begynte som et uhell til å begynne med.

 

Nå får jeg bare beskjed om å være forsiktig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...