Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

rar hodepine på høyre side.


Gjest anonym fugl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God kveld!

 

takk for svar. jeg kan ikke mye om dette her for å si det sånn. Men har fått ordnet MR nå til lørdag, så får se om de finner noe (noe jeg ikke tror). Har på en måte litt "trykk"/rar følelse på høyre siden av hodet. Føler at det trykker litt på øregangen også. Kjenner også som jeg ikke har noe følelse i bakhodet/høre side og litt i nakken...


Er utrolig vanskelig å forklare, men er drit kjipt. Er det noen som vet hva dette kan være? eller har hatt lignende symptomer.

 

Prøver gjøre noen øvelser som du snakket om FInnmarking123, men må vel gjøre det litt mer før jeg evt merker noe.

 

Klarer du forresten å jobbe og gjøre ting som normalt finnmarking?? Jeg har ikke sjangs :p

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har det slik som dere beskriver, og har diagnosen trigeminusnevralgi. Jeg ville tatt en tur til fastlegen og bedt om henvisning til MR med kontrast, og henvisning til nevrolog.

 

Ps: TN kan opptre som falske tannsmerter

Men er ikke TN at man har smerter innimellom som er kraftige? Så er man smertefri mellom anfallene? Jeg er konstant plaget. Ikke sterke smerter men utrolig plagsomt..

Lenke til kommentar

Men er ikke TN at man har smerter innimellom som er kraftige? Så er man smertefri mellom anfallene? Jeg er konstant plaget. Ikke sterke smerter men utrolig plagsomt..

Med atypisk TN kan de være konstante, men ha lynende smerter i perioder slik som med vanlig TN. Så finnes det flere nerver også som kan føre til slikt. Har du prøvd en migrenedagbok for å se om du finner noe sammenheng? Jeg bruker selv en app som kan brukes til alle typer hodepiner: Migraine Buddy

Lenke til kommentar

Med atypisk TN kan de være konstante, men ha lynende smerter i perioder slik som med vanlig TN. Så finnes det flere nerver også som kan føre til slikt. Har du prøvd en migrenedagbok for å se om du finner noe sammenheng? Jeg bruker selv en app som kan brukes til alle typer hodepiner: Migraine Buddy

Jeg har ikke lynende smerter, kun konstante. Går du på medisiner? Tatt MR men uten kontrast. Alt ser bra ut. Kan ikke ligge uten å få fryktelig vondt fra nakken og utover ansiktet

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lynende smerter, kun konstante. Går du på medisiner? Tatt MR men uten kontrast. Alt ser bra ut. Kan ikke ligge uten å få fryktelig vondt fra nakken og utover ansiktet

Dersom du mistenker TN, så ville jeg forsøkt å finne en gruppe på facebook for TN-pasienter og lagt ut historien der, eventuelt lest gjennom det andre har lagt ut og se om du kjenner deg igjen.

 

Har du fått hjelp hos fysioterapeut og kiropraktor? Mulig det er en grei start om det ikke er TN (noen pasienter med TN får også hjelp hos kiropraktor for smertene). Jeg anbefaler en plass der de har ett tverrfaglig team som kan hjelpe deg. Nemus har feks dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...