Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

medisin mot depresjon som fungerer der og da?


Gjest deppa

Anbefalte innlegg

Har hørt at Zoloft kan funke bra mot depresjon. Tvangstanker og dempe tankehelvete til tider. Just saying.

 

Lykke til med å få Zoloft uten å først få dokumentert depresjonen hos lege/psykolog.

Regner med om trådstarter har eller skal dette at legene hans finner ut hvilken av typene som passer best for han.

Zoloft er og blir en møkkamedisin spør du meg, men noen få hjelper det jo for, og det er alltid den legene starter deg opp på, og heller bytter om du får en av de utrolig mange og hyppige bivirkningene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte på Cipralex og holdt på med det kanskje i et halvt år til ett år, etter det gikk jeg over til Zoloft og det fikk litt kontroll over tanker og slikt.

Men nå vet jeg ikke helt hva symptomer TS, så det beste er vel å gå til fastlegen og forklare hva han/hun sliter med så får legen ta det derfra.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn
Lykke til med å få Zoloft uten å først få dokumentert depresjonen hos lege/psykolog.

Regner med om trådstarter har eller skal dette at legene hans finner ut hvilken av typene som passer best for han.

Zoloft er og blir en møkkamedisin spør du meg, men noen få hjelper det jo for, og det er alltid den legene starter deg opp på, og heller bytter om du får en av de utrolig mange og hyppige bivirkningene.

 

Jeg tror det er individuelt.. Her omkring viste ingen hva zoloft var engang mens cipralex er det "alle" får. Cipralex er nemlig dyrer ut og dermed bedre likt i legemiddelverdenen.

Lenke til kommentar

Preparater som også fungerer mot angst, f.eks. remeron, kan kanskje ha en mer umiddelbar virkning. Symptomene henger jo ofte sammen, og om man lindrer noen av dem, så kan man vel oppleve en bedring totalt sett også. Opplever ofte at verden ser betraktelig lysere ut av benzodizepiner, selv om dette ikke er anti-depressiva, men kan kanskje forklares med at de har eufori som "bivirkning".

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Har selv dårlig erfaring med Zoloft, har prøvd den to ganger, men har måttet gi meg begge gangene pga bivirkningene. Remeron er det eneste kroppen min tolererer, men for min del har den ingen effekt på angst. Er heller det at den gir økt angst faktisk.

 

Hvilke bivirkning fikk du?

Selv har jeg ikke merket stort og går på 100mg.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Leger behandler depresjon med medikamenter. Det som skjer er at medikamentene fjerner (kan fjerne) depresjonen, men ikke årsaken til depresjonen.

 

For å fjerne årsaken, må du til behandling av terapeut. Jeg forslår at du finner en dyktig tankefeltterapeut (TFT-terapeut).

Den andre muligheten er elektrosjokkbehandling (ECT) som er svært effektiv, men det stilles strenge krav til den som ønsker behandling. (selvmordtanker, nærmest total utmattelse eller total oppgitthet)

 

Jeg er terapeut, og kan gi videre råd.

Lenke til kommentar

 

 

finnes det medisin som man kan ta om depresjonen blir for sterk, slik som sobril mot angst?

Det finnes ikke medisiner -mot- depresjon, men det finnes medisiner som demper symptomene på angst og depresjon.

Iom med at TS spurte om dette i 2009 så tror jeg TS har fått ordnet det :p

Lenke til kommentar

 

 

finnes det medisin som man kan ta om depresjonen blir for sterk, slik som sobril mot angst?

Det finnes ikke medisiner -mot- depresjon, men det finnes medisiner som demper symptomene på angst og depresjon.

Iom med at TS spurte om dette i 2009 så tror jeg TS har fått ordnet det :p

 

Hva du - tror - er av liten interesse.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...