Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Nah, jeg er uenig. Jeg fortjener å være der jeg er. Faktisk fortjener jeg å være høyere enn det også.

Men som en som mainer support så er det veldig vanskelig å carry gamet hvis carryene ikke gjør en god nok jobb.

 

Dessverre så har jeg oppdaget for sent at jeg egentlig burde spilt noe som enklere kan carry, så nå er MMRen min skrot med ca. 50% win ratio bare.

Får vel bare vente på season reset som er ca. 3 måneder unna og bare bruke tiden på å spille random champs og litt sånn.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Du kan jo ikke argumentere med at du fortjener en høyere rank når du har 50% win ratio, da er du jo i beste fall akkurat der du skal være. 

Er fint mulig å carrye games med support. 

Lenke til kommentar

Hadde jeg spilt noe annet enn bare support, så hadde jeg garantert hatt høyere ratio.

Jeg snakker uansett ikke om å være Platinum, Diamond eller Gold. Jeg er ikke urealistisk heller.

 

Vel, jeg klarer i hvert fall veldig sjeldent å carry som support. Mulig jeg spiller feil type champions, ikke vet jeg.

Du kan jo komme med forslag til champs og eventuelt hvordan du mener en kan carry med de.

Lenke til kommentar

^ Bare å ta noen playmaking supports det, Annie, Thresh, Blitz, Nautilus, Morgana - alle som har mulighet til å plukke motstandere når dem ikke forventer det. Warde godt, roame mid (kanskje tilogmed top?) med champs som Alistar og Annie funker nesten hver gang. Trenger ikke nødvendigvis å få en kill, men du lager pressure, som eventuelt vil bli en fordel for ditt lag.

 

Også er det ikke så mye arbeid å lære seg andre roller heller, og som du sier så er sesongen snart over - kanskje prøve deg litt frem nå mot slutten og i preseason. Jeg for min del vil si at jungleren har størst sjanse for å gi laget en stor fordel. Lær deg noen carry champs, gank lanes som leder, eller ihvertfall ikke ligger for langt bak, ward godt og ha kontroll på drake/nash, så vil du kunne hardcarrye game bare der  :)

Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å Carrie som support i bronze/silver og kanskje litt i gold er jeg enig i. Da er det best å ta en Carrie lane som adc eller mid. Men når du er i plat eller Diamond, så er det fult mulig å Carrie som support, alt kommer ann på skillsen, det er mange som climber til Challenger av å bare spille support

Lenke til kommentar

Jeg har sansen for Nautilus og Morgana. Har også blitt inspirert av utallige timer med LPL, LCS, LCK til å roame litt i stedet for å sitte statisk i botlane.

 

Men det som ofte skjer da er at adc spiller fullstendig hodeløst, faktisk mer enn når jeg er der i lane og dør.

Da kan du jo gjette to ganger hva som skjer. Jo han begynner å skylde på meg fordi jeg ikke er botlane for å redde han ut av idiotiske situasjoner og så baller det på seg derfra.

 

De gangene adc har litt vett og syns det er helt greit at jeg roamer litt og jeg klarer å hjelpe andre lanes sammen med jungler, ja da er det særdeles artig å spille support. Dessverre hører de gangene mer til unntaket enn regelen. :/

 

Får bruke resten av tiden på å spille litt mer andre roller også og lære meg litt flere champions. :)

Lenke til kommentar

Bruker du å si ifra til ad'n din at du vil roame og at h*n må spille passivt da? Jeg gjør dette, og stort sett går det greit. Hender selvfølgelig at h*n prøver seg på idiotiske 1v2 plays, men som regel så innser dem at det ikke er min feil  :tease:

 

Noe som irriterer meg mer er når jeg jungler, av en eller annen grunn så er det min feil hvis jeg ikke stjeler drake, er top, mid OG bot på en og samme tid. "Report our jungler, hes so fkn bad". Ser at folk ikke vil legge skylden på seg selv, men geez, det får da være måte på  :huh:

Lenke til kommentar

Forslag til en ny champ for meg? Spiller mest mid og top, men kan spille alle roller bortsett fra ADC.

Lyst på en champion som jeg kan spille i flere roller, h*n må ha solo carry potensiale og være morsom å spille. :)

 

Skal sies at jeg kun er Silver 2, så trenger ikke nødvendigvis å være et meta pick heller.

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Veldig off-meta: Heimerdinger, en personlig favoritt som jeg drar frem når jeg vil spille kun for moro. Fungerer best toplane, ettersom han sliter mot high-mobilityen som meta i midlane. Folk flest har ikke peiling på hvordan de spiller mot Heimerdinger, og undervuderer kraftig damagen av 3 turrets + ult turret, er ikke helt ofte jeg tar både toplaneren og jungleren 1vs2.

Litt off-meta: Nocturne, fungerer overraskende bra som full AD top og mid, du har også alltid alternativet om å jungle han.

Nesten meta: Irelia, har blitt spilt litt mid i det siste, det samme med top. Etter endringene med Devourer jungel item så har noen brukt hun i jungelen også. 

Meta: Diana, fungerer kanon i jungelen, og er OK i sololanes. Er riktignok bannet en del for tiden om du spiller draft / ranked

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Anivia fungerer bra om hun blir valgt mot et lag uten hard CC og med lav mobilitet, men det skjer ytterst sjeldent i dag.

Kitet er rett og slett litt ut-datert, og fungerer best når du havner bakpå, som er suboptimalt i seg selv. 

 

Vladimir er en veldig trygg champion å plukke opp, kombinasjonen av W, flash og ghost gjør han nesten umulig å ganke. 

Lenke til kommentar

Så kult at denne tråden har vært gående siden 2010 :D

 

Leste noe om at noen ikke kunne carrye som support. Tenkte jeg skulle kjøre noe opplegg på stream hvor jeg kun spiller support og skal klatre i rank fra silver et sted. Ja, det er vanskelig å carrye i low ranks pga teammates troller og ikke er så flink, men det er mulig, man må være tålmodig ;)

Lenke til kommentar

Anivia fungerer bra om hun blir valgt mot et lag uten hard CC og med lav mobilitet, men det skjer ytterst sjeldent i dag.

Kitet er rett og slett litt ut-datert, og fungerer best når du havner bakpå, som er suboptimalt i seg selv. 

 

Vladimir er en veldig trygg champion å plukke opp, kombinasjonen av W, flash og ghost gjør han nesten umulig å ganke. 

Bytt ghost med ignite eller teleport så fungerer han mye bedre. 

Lenke til kommentar

Så kult at denne tråden har vært gående siden 2010 :D

 

Leste noe om at noen ikke kunne carrye som support. Tenkte jeg skulle kjøre noe opplegg på stream hvor jeg kun spiller support og skal klatre i rank fra silver et sted. Ja, det er vanskelig å carrye i low ranks pga teammates troller og ikke er så flink, men det er mulig, man må være tålmodig ;)

Spilte nesten utelukkende support (thresh) fra plat 2-3 til diamond. Funker fjell det. 

Lenke til kommentar

 

Så kult at denne tråden har vært gående siden 2010 :D

 

Leste noe om at noen ikke kunne carrye som support. Tenkte jeg skulle kjøre noe opplegg på stream hvor jeg kun spiller support og skal klatre i rank fra silver et sted. Ja, det er vanskelig å carrye i low ranks pga teammates troller og ikke er så flink, men det er mulig, man må være tålmodig ;)

Spilte nesten utelukkende support (thresh) fra plat 2-3 til diamond. Funker fjell det. 

 

Nå snakker du også ikke om silver/gold som denne karen refererte til. Er noe helt annet å spille når man er i plat og teammates faktisk spiller ikke bare troller rundt eller ikke i nærheten kan spille rollen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...