Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

USA befridde flere tusen mennesker fra fangenskap i Irak. Disse menneskene levde under forferdelige forhold. Dessverre tror jeg landet gradvis beveger seg i feil retning etter at USA trakk seg ut. Min mening er at USA burde oppholdt seg lenger i Irak. De burde også tappet Irak for olje tilsvarende det krigen kostet som takk for hjelpen, da Irak sitter på enorme mengder av verdens olje.

 

USA har befridd mange nasjoner fra diktatur og slaveri opp gjennom historien. Jeg er ihvertfall glad jeg snakker norsk og lever i demokrati, fremfor tysk og naziland! Marshallplanen er et godt eksempel på hva USA står for. De fikk riktignok økonomisk oppgang selv ved at Europas økonomi var bedre, men ingen kan nekte på at dette ble en opptur for Europa.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Marshallplanen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Igjen, det er hykleriet i å bry seg om uskyldige i et land mens du ønsker et annet landets uskyldige å lide . Det indikere hatet mot et lands uskyldige men ikke den andres.

 

Et ekte humanist ville foreslå et løsning som ingen uskyldige lider, ikke drepe noen på et land for å savne i et annet land.

 

Jeg forstå hva du sier og er delvis enige men jeg har lite respekt for slik hykleriet.

Piss.

Jeg har ikke sagt noe av dette. Stop the lies if you want a debate.

Lenke til kommentar

Igjen, det er hykleriet i å bry seg om uskyldige i et land mens du ønsker et annet landets uskyldige å lide . Det indikere hatet mot et lands uskyldige men ikke den andres.

 

Et ekte humanist ville foreslå et løsning som ingen uskyldige lider, ikke drepe noen på et land for å savne i et annet land.

 

Jeg forstå hva du sier og er delvis enige men jeg har lite respekt for slik hykleriet.

 

Hvordan VÅGER du å påstå at min søster ser ut som en klovn og at min mor går som en kalv!

 

Jeg er delvis enig, men jeg har svært liten respekt for denne typen slengbemerkninger!

Lenke til kommentar

 

 

Jo, det var nøyaktig det jeg skrev, IKKE det du skrev tidligere. Du opptrer uærlig i dine sitater, og avslører en agenda som gjør enhver videre diskusjon umulig. God natt.

 

USA kan gå til helvete (du bryr deg ikke om de minste amerikanere)

 

Det ville bli ok fordi du bryr deg om de svakeste som lider andre steder i verden pga USAs utenrikspolitikk

 

Din humanitære empati gjelder ikke alle, det er selektivt og egentlig ikke ekte. En ekte humanist bryr seg om alle

 

Dette ligner mye kritikk om USA , selektiv empati som kalles ofte hykleri

Lenke til kommentar

USA kan gå til helvete (du bryr deg ikke om de minste amerikanere)

 

...

Dette ligner mye kritikk om USA , selektiv empati som kalles ofte hykleri

 

Du vil desverre finne at følelsene overfor USA i Norge (og ellers ute i verden) ikke er så fryktelig forskjellig fra de som har blitt uttrykt her.

 

Jeg tror ikke det er grunnet i bevisst "hykleri", men heller misunnelse over at USA:

1) Er rikere

2) Er mektigere

3) Er friere

enn Norge (eller hvilket land det måtte være).

 

I noen lands tilfeller kommer i tillegg en politikk med aktiv støtte til diktaturer som har vedvart frem til idag (sjekk Egypt), og som utvilsomt vil fortsette i fremtiden. Problematikken her er ikke støtten til diktaturet, men faren for at diktatoren mister makten. (Ikke ironisk ment).

 

Statskontrollerte massemedia har også i lang tid i Norge kritisert USA ganske konsistent nettopp fordi landet er MER kapitalistisk (eller burde jeg si mindre Sosialistisk) enn Norge, noe som er holdningsdannende (spesielt i den tiden jeg vokste opp når man ikke hadde tilgang til alternative informasjonskilder.)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

 

Og ditt personangrep var utrolig on the money?

 

Det var ikke ment som personangrep men jeg ville bare peke på hykleriet i det du skrev. Jeg angriper meningen ikke personen Miin erfaring er at mange ikke ser hykleriet og fordommene når det gjelder meninger om de mektige, særlig USA fordi det blir akseptert som ok. Noe lignende utsagn om svake land eller folk(selv om de mishandler sine folk og havner terrorister) ville møte mer motstand

Lenke til kommentar

Statskontrollerte massemedia har også i lang tid i Norge kritisert USA ganske konsistent nettopp fordi landet er MER kapitalistisk (eller burde jeg si mindre Sosialistisk) enn Norge, noe som er holdningsdannende (spesielt i den tiden jeg vokste opp når man ikke hadde tilgang til alternative informasjonskilder.)

 

Det virker som du aldri har vært i en Narvesen-kiosk og ikke vet hvilke aviser vi har i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

Du vil desverre finne at følelsene overfor USA i Norge (og ellers ute i verden) ikke er så fryktelig forskjellig fra de som har blitt uttrykt her.

 

Jeg tror ikke det er grunnet i bevisst "hykleri", men heller misunnelse over at USA:

1) Er rikere

2) Er mektigere

3) Er friere

enn Norge (eller hvilket land det måtte være).

 

I noen lands tilfeller kommer i tillegg en politikk med aktiv støtte til diktaturer som har vedvart frem til idag (sjekk Egypt), og som utvilsomt vil fortsette i fremtiden. Problematikken her er ikke støtten til diktaturet, men faren for at diktatoren mister makten. (Ikke ironisk ment).

 

Statskontrollerte massemedia har også i lang tid i Norge kritisert USA ganske konsistent nettopp fordi landet er MER kapitalistisk (eller burde jeg si mindre Sosialistisk) enn Norge, noe som er holdningsdannende (spesielt i den tiden jeg vokste opp når man ikke hadde tilgang til alternative informasjonskilder.)

 

Der er også slik at usaklig kritikk mot USA brukes av norske politiker , for å unngå bevegelser mot høyre. Usaklig kritikk mot andre land tåles mindre blant akademiker og media(som har stor innflytelse i Norge)

 

Det er grunnen til at mange nordmenn tror på mange myter om USA og mangler nyanse. Bare prøv å si at amerikaner er intelligente!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...