Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk en ganske merkelig respons fra Vernepliktsverket. Det sto at avgjørelsen om jeg skulle inn i Forsvaret eller ei var utsatt, og jeg ble bedt om å ta sesjon del 1 på nytt neste år. Det sto også at det visstnok var utdanningsløpet mitt som var problemet. Noen dere kjenner som har fått samme respons. Etter litt tenking kom jeg fram til at jeg nok har blingset på aldersalternativet...om det fantes et slikt. Om det finnes skjønner jeg ikke helt hvorfor det er der; er det ikke bare 1993 som blir innkalt i år uansett? Har sendt en mail til VPV for å se om dette ikke kan ordnes opp...

 

SKAL inn i Forsvaret :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk en ganske merkelig respons fra Vernepliktsverket. Det sto at avgjørelsen om jeg skulle inn i Forsvaret eller ei var utsatt, og jeg ble bedt om å ta sesjon del 1 på nytt neste år. Det sto også at det visstnok var utdanningsløpet mitt som var problemet. Noen dere kjenner som har fått samme respons. Etter litt tenking kom jeg fram til at jeg nok har blingset på aldersalternativet...om det fantes et slikt. Om det finnes skjønner jeg ikke helt hvorfor det er der; er det ikke bare 1993 som blir innkalt i år uansett? Har sendt en mail til VPV for å se om dette ikke kan ordnes opp...

 

SKAL inn i Forsvaret :thumbup:

 

 

En i klassen min fikk det samme vi er begge 1993 mods.

Lenke til kommentar

Fikk en ganske merkelig respons fra Vernepliktsverket. Det sto at avgjørelsen om jeg skulle inn i Forsvaret eller ei var utsatt, og jeg ble bedt om å ta sesjon del 1 på nytt neste år. Det sto også at det visstnok var utdanningsløpet mitt som var problemet. Noen dere kjenner som har fått samme respons. Etter litt tenking kom jeg fram til at jeg nok har blingset på aldersalternativet...om det fantes et slikt. Om det finnes skjønner jeg ikke helt hvorfor det er der; er det ikke bare 1993 som blir innkalt i år uansett? Har sendt en mail til VPV for å se om dette ikke kan ordnes opp...

 

SKAL inn i Forsvaret :thumbup:

 

 

En i klassen min fikk det samme vi er begge 1993 mods.

 

 

 

Jeg fikk også det samme, må ta sesjon 1 neste år, og så sesjon 2.

Vi har fått denne beskeden på grunn av at utdanningen (de neste to årene så militæret ett år senere).

Jeg går på yrkesrettet linje, og hadde tenkt til å ta 2,5 år i lære, men har nå bestemt meg for å ta påbygg neste år.

Så jeg håper det går ann å komme inn for det :)

Lenke til kommentar

Hvis du blir valgt ut av hund eller ''cannabis spray'' tar de hårprøve og urinprøve.

Cannabis spray bruker de på alt du har med deg... En jeg var der med ble tatt for spor på innsida av bakdekselet til telefonen sin. Selv ble jeg tatt for partikler inni en skjult lomme i lommeboka... Anbefaler deg å bytte ut alt hvis du har planer om å bli værende.

Lenke til kommentar

Hei, jeg sa på del en av denne forsvaret greia at jeg ikke hadde noe interesse av å være med i forsvaret, jeg er ikke i god form noe de kunne se utifra vekta mi, jeg har astma og allergier og jeg hadde titalls venner som sa de var interessert i å bli med i forsvare hvorfor har det seg slik at jeg har fått innkalling til seksjon 2 og flere av de andre fikk "avslag"?

 

De andre er forresten i perfekt form sammenlignet med meg.

 

Akkurat samme skjedde meg, bare omvendt. Jeg er i relativt god form, trener en god del og har ambisjoner om ett år i forsvaret foran ett år i jobb før jeg går videre til politihøgskolen. Jeg svarte at jeg veldig gjerne ville inn i forsvaret osv. osv., men en kompis av meg som skrev at han ville inn ble kalt inn, jeg ble ikke.

 

Jeg kjenner ei jente som IKKE vil inn i militæret. Hun er dritfeit, har astma, problemer med rygg, store plager med pollen osv. Hun ble kalt inn, mens jeg ble ikke innkalt grunnet at de ikke trengte noen med min kompetanse.

 

Da spør jeg meg selv om forsvaret vil drive business eller ikke. Feite jenter i fronten som aldri har løftet ei hand fremfor vekteren i god form som har tre års arbeidserfaring bak seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er litt misforstått det med jenter. De har sesjonsplikt, men verneplikta er fullstendig frivillig. Så hu feite jenta kan bare gi faen på del 2.men ja er bortkasta tid ja. Selv ble jeg ikke tjenestedyktig da jeg gjennomførte sesjon for 2 år tilbake uheldigvis og jeg har kasta bort nok tid for å få det omgjort og å gidder jeg ikke å bruke mer tid på dem.

Endret av William_S
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...