Gå til innhold

Starte selskap i Spania. Kompliserte greier. Help anyone?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på om noen her har erfaringer eller kunnskaper om å starte firma i Spania.

 

I førsteomgang blir det enkeltmannsselskap (tror det heter autonomo på spansk). Jeg finner så og si ingenting på nettet, men vet at de bare snakker spansk der nede, og alt må leveres inn i papirformat.

 

Fikk beskjed av en bekjent at det koster 280 euro i måneden(!), men at det er 80 euro i måneden første året siden jeg er under 30 år. Det var altså et bra tilbud ifølge vedkommende (wut?!).

 

Jeg gjetter at det er kostnadene for selskaper som styrer med regnskap, papirarbeid osv. Det kan da ikke være såpass dyrt å drive eget selskap der nede?!

 

Har også lite peiling på resten, setter pris på all kunnskapen dere har. Pøs ut med alt dere har!

 

Forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker høyt:

Kanskje det hadde vært lurest å lage en norsk avdeling, eller et norskt selskap med spansk avdeling, og så overføres alt til det norske selskapet hvor også papirarbeid og sånn blir gjort? Skal opprette norskt selskap (i Norge) uansett.

 

Men jeg må jo fortsatt levere inn årsresultat og skatte osv. i Spania. Jeg snakker ikke spansk, så må nok hyre inn noen til å gjøre alt dette.

 

Håpløse greier, noen som har idèer?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...