Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger du noen å snakke med?


Anbefalte innlegg

Gutt på 17 år.

 

Personlig erfaring med:

* Depresjoner

* Selvmordstanker

* Ensomhet

* Dårlig selvtillit

* Sorg

* Dødsfall (Selvmord)

* Mobbing

* Sosial angst og fobier

* Kjærlighetssorg over flere år

 

Send pm, så kan du få msn/skype :)

Endret av Psitaylor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gjerne skrive meg også opp på lista over de som kan hjelpe! Kan sende en E-post til thor.udo[at]gmail.com, så skal vi nok ordne msn adrsse eller liknende.

 

Er en 19 år gammel gutt.

 

Kan snakke om det meste, men har mest erfaring fra:

- Mobbing på barneskolen

- Kjærlighetssorg og samlivsproblemer

- Økonomi (Hvis noen skulle trenge noen å snakke og få råd om dette)

- "Tenårings problemer" med foreldre

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et spørsmål angående graviditet. er det greit å si at "Jeg søtter valget ditt, men jeg ville heller ha sett at du beholdt barnet" er det noe vitså komme med sin egen mening. Det er jo personens sin kropp. vil det da være egoistisk å nevne at "ja, jeg hadde jo foretrukket at du hadde beholdt barnet, men jeg støtter deg uansett hvilket valg du tar"Postet av anonym: 50c64960971caf753ef5ad7de461344e

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke et barn før det er født, og ei heller er det noe 'person' ut av det, før sånn litt lenger ut i svangerskapet.

 

Det går da en grense mellom en sats og en baby, og den grensen har blitt satt sånn litt på gefuhlen og litt etter beste evne.

 

Så jeg er uenig i betegnelsen 'barnet', fordi jeg kan ikke se på et knøttlite foster som et barn.

 

Aborter i vei, er min mening, og gi _F_ i å ha dårlig samvittighet i forhold til det. Slå eventuelt opp på wiki og les om spontan-aborter osv., og du vil finne at det er masse som bare blir abortert vekk av refleks.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har lista meg opp her før.. men gjør det igjen.

 

Jeg er en 18/19 år gammel gutt, som gjerne tar en prat med andre dersom de føler de trenger det.

 

Kan vel si litt om meg selv, så du vet hva slags person du eventuelt kontakter:

 

Jeg er som sagt, rundt 18-19 år gammel. Jeg har erfaring med mye rart. Jeg har tidligere brukt svært mye tid på dataspill, og har i store deler av livet mitt vært det en vil kalle spillavhengig. Idag har jeg har avslappet forhold til spilling, men jeg vet svært godt hvordan det er, og hvordan det kan gå utover sosiallivet. Nifse saker. Jeg har også erfart ensomhet i tidligere perioder av livet mitt, noe som henger mye sammen med spillingen jeg nevnte over.

 

Jeg har også skilte foreldre, så dersom det er noe du sliter deg gjennom, er det noe jeg mer en gjerne hjelper til med. Jeg vet hvordan det er.

 

Ellers vil jeg påstå at jeg er en person det er lett å bli kjent med, og jeg får til stadighet høre at jeg er enkel å prate med. Så jeg velger å tro på det. For meg er det å glede andre mennesker den største gleden jeg selv kan oppleve, og det er noe av grunnen til at jeg tilbyr å hjelpe her. Jeg vet hvor viktig det kan være å få en utstrakt hånd til tider, og ønsker derfor å gi en tilbake. Selv om den er på internett.

 

Skulle gjerne fortalt mye rart om meg selv her, men jeg føler det blir litt irelevant, så om du ønsker å vite mer om meg, er det bare å sende en PM, så skal du få en wall of text tilbake.

 

Du trenger ikke nødvendigvis å slite med noe av det jeg selv har gått gjennom for at jeg skal ønske å prate med deg. Jeg er åpen for å prate med deg selv om det er grunnet en enorm sorg over din forsvunnede bamse.

 

Til slutt kan jeg jo nevne at jeg ofte er en person folk velger å prate med, og har derfor en del erfaring med venner og bekjente som har hatt langt verre problemer enn hva jeg selv har.

 

Edit: Send meg en PM, eller spørr i tråden her, så skal du få kontaktinfo.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Stiller gjerne opp her!!

 

Ting jeg har erfaring med:

 

- Rus i familie

- Familie trøbbel

- Trøbbel i forholdet

- Sosiale problemer i skole / Arbeid

- Selvmordstanker / Depresjoner

- Mobbing

- Annet

 

Annet:

 

- Data og annet teknisk trøbbel :)

- Økonomi

- Lover og Regler

 

Litt om meg: En ung mann på 20 år. Har erfart mye rart opp igjennom oppveksten og livet, som gjør at jeg kanskje kan hjelpe deg vis du har noen problemer.

 

Ta kontakt med meg på: [email protected]

 

Postet av anonym: 66dae23b34598b6a665b47b1e9d05f01

 

Postet av anonym: 66dae23b34598b6a665b47b1e9d05f01

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Gutt, 29 her.

 

Jeg er mer enn villig til å lytte til andre fordi jeg har et veldig trøblete følelsesliv selv. Har erfart mye vondt, trenger ikke ramse opp her. Er veldig ensom uansett hva jeg gjør og uansett hvor mye selskap jeg omringer meg med, og har en tendens til å isolere meg nettopp av den grunn (hvor enn ulogisk det høres ut).

 

Føler derfor at jeg vil kunne forstå ensomhet veldig godt, og kan absolutt gi konkrete råd til andre som trenger en hjelpende hånd eller bare noen å snakke med. Litt fordi jeg faktisk trenger det selv, men det betyr ikke at jeg vil belaste noen med alt jeg har på hjertet av den grunn. Her stiller jeg meg disponibel til å lytte. Enten det er gutter eller jenter, menn eller kvinner, uansett alder.

 

Send en PM isåfall :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gutt, 29 her.

 

Jeg er mer enn villig til å lytte til andre fordi jeg har et veldig trøblete følelsesliv selv. Har erfart mye vondt, trenger ikke ramse opp her. Er veldig ensom uansett hva jeg gjør og uansett hvor mye selskap jeg omringer meg med, og har en tendens til å isolere meg nettopp av den grunn (hvor enn ulogisk det høres ut).

 

Føler derfor at jeg vil kunne forstå ensomhet veldig godt, og kan absolutt gi konkrete råd til andre som trenger en hjelpende hånd eller bare noen å snakke med. Litt fordi jeg faktisk trenger det selv, men det betyr ikke at jeg vil belaste noen med alt jeg har på hjertet av den grunn. Her stiller jeg meg disponibel til å lytte. Enten det er gutter eller jenter, menn eller kvinner, uansett alder.

 

Send en PM isåfall :)

Hmm følte bare det var faktisk veldig bra forklart, som det sies: "Man kjenner andre som man kjenner seg selv"

Tror faktisk du kan ha mye og komme med til andre ( selv om jeg ikke vet det såklart) og vokse sammen med dem, som virker som det mest idelle for begge parter. Man må vel som regel tross alt ha følt trengsel og smerte for og virkelig forstå det. I tillegg kan det gi emosjonell legedom når vedkommende kan dele sine smerter med noen som også kan dele sine egne smerter med dem tilbake. Det danner ett helt unikt grunnlag for legedom oss potensielt begge parter via ett fundamentalistisk grunnlag av forståelse. (den typen som kan virkelig gå hele veien hjem)

 

Tja jeg vet ikke helt hvordan dette kan høres ut eller oppfattes, men jeg kjenner meg litt igjen selv. Jeg mener jeg kan ha forståelse og kapasitet for medlidenhet jeg også, ikke for for det jeg er noen psykologisk Einstein med pågrunn av meg selv og erfaring. Akkurat slik som jeg oppfatter at du også vitner om.

--------------------------

 

Vurderte om jeg skulle også vise at jeg var tilgjengelig for folk og snakke med, men tror kanskje jeg fortsatt bør se til meg selv først og fremst ennå. Er tross alt ikke en person som har vært i "stormen" i livet og kommet ut, men jeg er der vel fortsatt. Det er litt merkelig, for meg så virker det nesten slik at jo mer smerte jeg selv har opplevd desto mer føler jeg trengsel på vegne av andre, og det er jo litt ironisk, for en kunne jo tro at det heller bare ville føre til at man bare ble mer oppslukt i seg selv og bare så seg selv isteden for.

 

Anyways, tror ikke det er noen ide at jeg blir ført opp som en eller annen kontakt person, men allikevel hvis noen tilfeldigvis skulle ønske og snakke med akkurat meg, så ja, da er en hver frimodig velkommen til det, hvor enn begrenset kapasitet jeg skulle ha til det.

 

Hilsen gutt på 24 anno 2011

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående graviditet. er det greit å si at "Jeg søtter valget ditt, men jeg ville heller ha sett at du beholdt barnet" er det noe vitså komme med sin egen mening. Det er jo personens sin kropp. vil det da være egoistisk å nevne at "ja, jeg hadde jo foretrukket at du hadde beholdt barnet, men jeg støtter deg uansett hvilket valg du tar"Postet av anonym: 50c64960971caf753ef5ad7de461344e

Jeg vil si det er vits å komme med sin egen mening i en slik sak. Da vet hvertfall moren hva fyren mener om det.

Til slutt er det kun henne som kan bestemme om hva som skjer med ungen.

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg også opp hvis noen trenger noen å snakke med.

Det eneste jeg har erfaring i er mobbing, det å føle at man ikke passer inn, og det å ikke greie å være seg selv. (lav selvtillitt.)

Kan også litt om spillavhengighet, eller det å bruke spill som en mulighet til å komme bort fra virkeligheten.

 

- Mobbing

- det å føle seg annerledes, uforstått

- Lav selvtillit

- Spillavhengighet

 

Jeg kan snakke om hva enn det måtte være, og jeg lover å hjelpe så langt/mye jeg klarer. Jeg er en rolig person, flink lytter, og bryter aldri taushetsplikt.

 

[email protected], eller mail-funksjonen på forumet. :)

Endret av Mikaeru
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...